خطر سکته مغزی را کاهش می دهد

به گزارش بازتاب آنلاین، آیا می خواهید از سکته مغزی جلوگیری کنید؟ آب بنوشید نه نوشیدنی های گازدار و از نوشیدنی های میوه ای خودداری کنید.

مهر اندرو اسمیت، محقق ارشد این مطالعه و استاد اپیدمیولوژی بالینی در دانشگاه گالوی ایرلند، در گزارشی گفت: «در حالی که فشار خون بالا مهم‌ترین عامل خطر است، خطر سکته مغزی را می‌توان با انتخاب سبک زندگی کاهش داد.» توسط MedicineNet. تغذیه سالم و فعالیت بدنی باید کاهش یابد.

وی در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه افزود: ما به عنوان یک پزشک و به عنوان فردی که در مورد خطر سکته مغزی تحقیق کرده‌ایم، مردم را تشویق می‌کنیم که از مصرف نوشابه‌های گازدار و میوه‌ای خودداری کرده یا به حداقل برسانند و در عوض به آب آشامیدنی متوسل شوند.

این توصیه نتیجه یک مطالعه جهانی در مورد عوامل خطر سکته مغزی است. حدود 27000 نفر در 27 کشور جهان را پوشش می دهد که بیش از 13000 نفر از آنها اولین سکته مغزی خود را تجربه کردند.

سکته مغزی یک وضعیت جدی است که در آن جریان خون بخشی از مغز به دلیل لخته شدن خون یا خونریزی مغزی قطع می شود.

تحقیقات جدید نشان داده است که نوشابه های گازدار – از جمله آنهایی که قند اضافه شده یا شیرین کننده های مصنوعی دارند – ۲۲ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از محصولاتی که به عنوان آبمیوه به بازار عرضه می شوند از کنسانتره ساخته شده و حاوی مواد نگهدارنده و قندهای افزوده شده است که ممکن است خطر سکته را افزایش دهد.

آبمیوه ها خطر سکته مغزی را تا 37 درصد افزایش می دهند. این خطر با دو یا چند وعده از این نوشیدنی ها در روز سه برابر شد و زنان بالاترین خطر سکته مغزی هموراژیک مربوط به مصرف آبمیوه را داشتند.

اسمیت می گوید: «این در مورد همه آب میوه ها صدق نمی کند. آب‌میوه‌های تازه احتمالاً مفید هستند، اما آب‌میوه‌های تجاری ساخته شده از کنسانتره با مقدار زیادی قند اضافه شده و مواد نگهدارنده می‌توانند مضر باشند.

وی افزود: تحقیقات ما نشان می دهد که با مصرف بیشتر نوشابه های گازدار خطر سکته مغزی افزایش می یابد.

نتایج نشان داد که مصرف کم قهوه خوب است، اما خطر سکته مغزی پس از فنجان چهارم 37 درصد افزایش یافت. برای چای خورها خبر بهتر بود. نوشیدن سه تا چهار فنجان چای سیاه در روز خطر سکته مغزی را تا 29 درصد کاهش می دهد، در حالی که همین مقدار چای سبز با کاهش 27 درصدی خطر مرتبط است.

وقتی نوبت به رفع تشنگی می شود، این را در نظر بگیرید: به نظر می رسد نوشیدن بیش از هفت فنجان آب در روز خطر سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون را کاهش می دهد.

۲۳۳۲۳۶

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما