اخبار روز

خطر استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها و کورتیکواستروئیدها برای درمان آنفولانزا

داود یادگاری نیا رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری بر لزوم استفاده از واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری از این بیماری به ویژه قبل از شروع همه گیری تاکید کرد.

به گزارش آنا، وی با اشاره به مطالعات بیمارستانی توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با محوریت اپیدمیولوژی آنفولانزا در ایران و جهان انجام شده است، افزود: بررسی علائم بالینی و عوارض آنفولانزا در بیماران ضروری است. نظارت کنید. گروه های در معرض خطر، به ویژه زنان باردار، کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیماری های زمینه ای، بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرند.

دبیر علمی همایش سالانه ملی آنفلوانزا بر اهمیت واکسیناسیون در کشور و گروه های در معرض خطر تاکید کرد.

اپیدمیولوژی آنفلوآنزا در ایران و منطقه، مروری بر علائم بالینی و عوارض آنفولانزا، تشخیص و درمان آنفولانزا، آنفولانزا در زنان باردار و پیشگیری از آن، آنفولانزا در کودکان و تفاوت آن با آنفولانزا در بزرگسالان، برنامه های پیشگیری و واکسیناسیون در آنفولانزا و مروری بر مطالعات در ایران، بررسی تغییرات اخیر در دستورالعمل آنفولانزا و معرفی موارد از جمله سرفصل هایی بود که یادگاری نیا مطرح کرد.

استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تشریح روش های پیشگیری از آنفولانزا در کشور و نقش کمیته های کنترل عفونت در بیمارستان ها با هدف آشنایی همکاران در حوزه بهداشت و درمان با هدف پیشگیری از افزایش شیوع آنفلوانزا پرداخت. سرپوش واکسیناسیون و خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه شاهد افزایش موارد آنفولانزای فصلی خواهیم بود.

وی از تجویز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در بیماران آنفلوآنزا انتقاد کرد و خطرات مصرف بی رویه کورتون ها به ویژه دگزامتازون را یادآور شد.

دبیر علمی این همایش ادامه داد: کمیته های کنترل عفونت در بیمارستان ها موظف به ایزوله سازی بیماران مبتلا به آنفولانزا و رعایت نکات بهداشتی هستند.

یادگاری نیا از حضور و همکاری همکاران مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه، اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران، معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران برای اجرای آنفلوآنزا تشکر کرد. کنفرانس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از مرکز تحقیقات عفونی گرمسیری دانشگاه، همایش سالانه ملی آنفلوآنزا 18 سال جاری برگزار می شود. مرداد در هتل اسپیناس پالاس تهران و با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و ایران و با بیش از 400 شرکت کننده برگزار شد.

این همایش با حضور نمایندگان مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی و مسئولین کنترل عفونت بیمارستان های دولتی و خصوصی شهر تهران برگزار شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا