دانستنی ها

خطرات بوتاکس معده برای سلامتی را جدی بگیرید!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فوق تخصص گوارش و کبد در مورد خطرات بوتاکس معده توضیحاتی ارائه داد.

کامران باقری لنکرانی به تشریح ویژگی های روش جدید لاغری با تزریق بوتاکس در معده پرداخت و این روش را پرخطر، موقت و بی اثر دانست.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، با روش جدید که بوتاکس از طریق آندوسکوپی به 10 تا 14 نقطه معده تزریق می شود، طبق بررسی های انجام شده حداکثر 10 درصد کاهش وزن به مدت 3 ماه حاصل می شود و سپس وزن به حالت قبل باز می گردد. . میزان.

لنکرانی در ادامه سخنان خود اینگونه بیان کرد: آموزش پزشکانی که این روش را برای بیماران خود اعمال می کنند نقش مهمی در یافتن نقاط مناسب و انجام تزریقات در سطح مطلوب دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که اخیرا در اروپا منتشر شده است، بیش از 60 نفر که برای درمان چاقی این روش را انجام داده اند، به بوتولیسم مبتلا شده اند. بیشتر این موارد به دلیل تزریق مقادیر بیش از حد بوتاکس یا در عمق نامناسب بافت رخ داده است.

به گفته یکی از اعضای فرهنگستان علوم پزشکی، بوتاکس سم کلستریدیوم بوتولینوم است و زمانی که به مقدار زیاد وارد بدن شود، عوارضی مانند نارسایی تنفسی و فلج شدن برخی از اعصاب ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اگر قرار است از این روش درمانی برای کاهش وزن استفاده شود، باید در مراکز ویژه توسط متخصصان گوارش و کبد انجام شود، البته از بوتاکس معده نمی توان انتظار اثر دائمی داشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا