اخبار روز

خرید و فروش “تخم مرغ” تا 20 میلیون تومان!

گشت و گذار در فضای مجازی حاکی از مشارکت بسیاری از افراد عادی در حوزه سلامت است. برخی توصیه های تغذیه ای نادرست می کنند. برخی چای لاغری و معجون باروری می فروشند، برخی دیگر داروهای افزایش قد!

به گزارش تسنیم، برخی از افراد غیر روحانی پا را فراتر گذاشته و در آرایشگاه ها به تبلیغات زیبایی می پردازند. در بازار آشفته خدمات بهداشتی غیرضروری در فضای مجازی، سایت های متعددی تلاش می کنند زنان را به اهدای تخمک تشویق کنند. این صفحات اعلام می کنند که زنان می توانند از طریق اهدای تخمک درآمد خوبی کسب کنند.

دلال تخمک: هزینه اهدای تخمک 17 تا 20 میلیون تومان است!

برای واسطه‌هایی که بین اهداکننده و گیرنده تخمک (فرد نابارور) اهدای تخمک را ترتیب می‌دهند، شرایط لازم برای کارمندان اهدای تخمک داوطلبانه باید این باشد که سن آنها زیر 33 سال، متاهل یا مطلقه، سالم، بدون مشکل خونی، داشتن ذخایر تخمدان کافی باشد. ، باید آزمایش ترک اعتیاد ارائه دهند و رضایت خود را اعلام کنند. میگی زن

در تماس با یکی یکی از گردانندگان این صفحات که خود را مشاور ناباروری و مشاور اهدای تخمک معرفی می‌کند، می‌گوید: «فرایند اهدای تخمک که به «تخمک‌گذاری» معروف است، زیر نظر پزشک در یک مرکز درمانی انجام می‌شود. حدود دو هفته و سه سفر طول می کشد.

این فروشنده تخمک اهدایی می گوید: «به ازای هر اهدای تخمک، اهداکننده 17 تا 20 میلیون تومان دریافت می کند! و در کل، این قیمت‌ها می‌توانند حتی بالاتر هم باشند، زیرا روی ژن‌های جنینی که به این شکل متولد می‌شوند، تأثیر می‌گذارند!

مدیران این سایت‌ها برای تشویق زنان به اهدای تخمک از این طریق و کسب درآمد از طریق ارجاع، با نوشتن عبارت «با اهدای تخمک‌هایی که هر ماه گم می‌شوند» سعی می‌کنند اهدای تخمک را به یک فرآیند عادی و بدون عارضه تبدیل کنند. قاعدگی آنها به زنانی که نمی توانند بچه دار شوند کمک می کنند!

هدف از اهدای تخمک چیست؟

عوامل زیادی بر باروری زوجین تأثیر می گذارد. یکی این عوامل عبارتند از تخمک گذاری. در مواردی که خانمی به دلیل نارسایی تخمدان یا مشکلات دیگری مانند جراحی تخمدان دچار کمبود تخمک می شود، برای باروری از روش اهدای تخمک استفاده می شود. در این روش از زن دیگری تخمک گرفته می شود و در شرایط آزمایشگاهی با اسپرم همسر زن نابارور تلقیح می شود. سپس جنین به دست آمده برای باردار شدن به رحم زن نابارور منتقل می شود.

چالش های قانونی و اخلاقی اهدای تخمک

این رویه در بسیاری از مراکز درمانی ناباروری طی مراحل قانونی و بدون دخالت دلالان انجام می شود، اما با چالش های حقوقی، فقهی، اخلاقی و پزشکی فراوانی همراه است. به عنوان مثال، در صورت عدم اطلاع فرزندان از والدین ژنتیکی خود، امکان بروز مشکلات وجود دارد و وجود مشوق های مالی ممکن است منجر به عدم رضایت آگاهانه و آزادانه اهداکننده شود.

از سوی دیگر، تبلیغات برای فروش تخم مرغ که برای تبلیغ کننده نیز منفعت مادی دارد، مردم را به اقدامی می کشاند که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشند.

هیچ قانون خاصی برای اهدای تخمک وجود ندارد!

اهدای تخمک همچنین شامل بسیاری از مسائل و چالش های قانونی و قانونی است. تنها ق ق ینگونه ینگونه روشهای ن ق ق ق ق ق ق هد هد ن س ست ست روش روش درم ز ز ز ز هد ب ب تکتک فت مراوی تقلید و مقتضی مقام قضایی انجام می دهد که کار می کند.

اهدای تخمک در مراکز جدید ناباروری ممنوع شد

برای بررسی این موضوع گفتگویی با سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت را داشتیم که به تسنیم گفت: در شرایطی که قانون شفاف نیست، ممکن است مشکلات زیادی برای اهداکننده و گیرنده تخمک ایجاد شود. به همین دلیل لایحه اهدای تخمک را در دستور کار قرار داده ایم که در آن مسائل حقوقی و داروهای اهدای تخمک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیش از 20 سال است که اجازه اهدای جنین داده می شود اما هنوز قانونی برای اهدای تخمک وجود ندارد! برای این منظور لایحه اهدای تخمک تدوین شد اما اشکالات قانونی دارد و برای تبدیل شدن به قانون باید به مجلس ارائه شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص مسائل حقوقی اهدای تخمک خاطرنشان کرد: اهدای تخمک باعث ایجاد نسب می شود و می تواند بحث هایی مانند ارث و غیره را نیز به راه بیندازد. البته این مسائل زیر نظر وزارت بهداشت نیست و معاونت پزشکی و فنی این وزارتخانه وابسته به این وزارتخانه است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مسائل حقوقی این رویه در حال بررسی است. البته این رویه نیازی است که به هر حال در جامعه وجود دارد.

کریمی یادآور شد: در مجوزهای جدید اعطا شده به مراکز درمان ناباروری در حال حاضر موضوع اهدای تخمک تا زمان مشخص شدن انصراف از قانون اهدای تخمک ممنوع است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا