اخبار فناوری و تکنولوژیعمومیفناوری

خرید لپ تاپ استوک خوبه؟

مزایای خرید لپ تاپ استوک را بدانید و بررسی کرده ایم که آیا خرید لپ تاپ استوک خوب است؟

دلایل خوب برای خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ های استوک معمولا ارزانتر از قیمت لپ تاپ های نو هستند. با این وجود، خرید لپ تاپ استوک مزایای بسیار خوبی دارد، مانند گارانتی چند هفته ای برای مرجوع، پشتیبانی فنی رایگان و یک گارانتی بلند مدت برای تعویض قطعات.

خرید بهترین لپ تاپ چیزی فراتر از بررسی مشخصات است. اگرچه بررسی‌های فردی لپ تاپ و برگه مشخصات نقش مهمی در خرید لپتاپ ایفا می‌کنند، اما هنوز مشکلات رایجی وجود دارد که خریداران لپ تاپ با آن‌ها مواجه می‌شوند. برای کمک به شما برای جلوگیری از پشیمانی خریدار، راهنمای خرید لپ تاپ استوک را جمع‌آوری کردیم که باید در حین جستجوی دستگاه خود آنها را رعایت کنید.

انتخاب خرید یک دستگاه دست دوم به جای یک دستگاه جدید بهترین گزینه به عنوان گزینه پرخطر و با پاداش بالا توصیف می شود. تقریباً همیشه مقرون به صرفه ترین راه برای دستیابی به لپ تاپ است، اما از آنجایی که هیچ تضمین کیفیت رسمی برای خرید مشتری به مصرف کننده وجود ندارد، شاسی یا اجزای دستگاه ممکن است آسیب ببینند. از آنجایی که دستگاه قبلاً نیز مورد استفاده قرار گرفته است، ممکن است مجبور باشید با باتری فرسوده روبرو شوید اما اگر نکات خرید لپ تاپ استوک را یاد بگیرید دچار چنین ضررهایی نخواهید شد.

مزایای خرید لپ تاپ استوک

اگر به فکر خرید لپ تاپ دست دوم هستید، یک چیز را توصیه می کنیم: یک لپ تاپ را پیدا کنید که از نظر دوام شهرت خوبی داشته باشد. ارزیابی این موضوع از یک مدل به مدل دیگر دشوار است، اما به طور کلی، لپ تاپ هایی که برای کسب و کار طراحی شده‌اند نسبت به مدل‌های ارزان‌تر می‌توانند ضربه بیشتری را تحمل کنند. سری ThinkPad لنوو، سری Latitude Dell و سری Pro/Elite HP نمونه های خوبی هستند. و همچنین dell precision می تواند یک انتخای عالی باشد.

مدلی را که در نظر دارید در گوگل جستجو کنید تا ببینید آیا امکان تعویض رم SO-DIMM یا هارد دیسک/SSD برای افزایش عملکرد ارزان وجود دارد یا خیر. لپ‌تاپ‌هایی که باتری قابل تعویض دارند نیز گزینه خوبی هستند، زیرا باتری معمولاً اولین قطعه‌ای است که فرسوده می‌شود.

بزرگترین مزیت داشتن یک لپ تاپ استوک ، هزینه کمتر است. در زمان خرید می توانید از تخفیف خوبی برخوردار شوید. همه ما می‌دانیم که یک لپ تاپ جدید با قیمت نامناسبی عرضه می شود که همه پرداخت قیمت آن بر نمی آیند. با توجه به این نکته، یک لپ تاپ استوک با 50 درصد تخفیف در دسترس است. گاهی اوقات می توانید بیش از 50 درصد تخفیف در قیمت ها دریافت کنید. بنابراین، این هزینه برای افراد زیادی خوش آیند است.

لپ تاپ استوک خوبه؟

کیفیت محصول

داشتن یک لپ تاپ استوک نه تنها به معنای هزینه کمتر و دریافت امکانات بیشتر است، بلکه به این معنی است که شما صاحب رایانه ای خواهید شد که خروجی بهتر و بهره وری عالی تر خواهید شد.

اگر شیفته طراحی یک مدل جدید هستید، می توانید برای خرید جدید اقدام کنید. اما، اگر به برآورده کردن نیاز خود و داشتن پیشرفت‌های تکنولوژیکی جدید اهمیت بیشتری می‌دهید، باید به دنبال یک لپ تاپ استوک بروید. حتی یک کامپیوتر قدیمی می تواند تمام عملکردهای مورد نظر شما را در کارتان ارائه دهد. اگر در مورد خرید لپ تاپ دست دوم به جای لپ تاپ جدید شک دارید، می توانید مقالات اصلی را به صورت آنلاین در مورد این لپ تاپ ها جستجو کنید.

خرید ارزان ترین لپ تاپ موجود

لپ تاپ ارزان وجود دارند اما به این معنی نیست که آن‌ها کاری را که می‌خواهید انجام می‌دهند یا تمام ویژگی‌های مورد نیاز شما را دارند.

فرض کنید در حال تصمیم گیری بین یک پردازنده دو هسته ای و چهار هسته ای هستید. شما می خواهید چندین برنامه را به طور همزمان اجرا کنید، اما پردازنده دو هسته ای را انتخاب کردید زیرا کمی ارزان تر است. اکنون سیستمی دارید که به اندازه نیازهای شما قدرتمند نیست و این مشکل شما را در حین کار آزار خواهد داد، بنابراین ذهنیت ارزان خریدن نباید شما را وسواس و یا دچار اشتباه کند.

نادیده گرفتن پورت ها و سازگاری

همه لپ تاپ ها دارای پورت های کامل نیبستند. بسیاری از لپ تاپ های مدرن، مانند Dell XPS 13 که بسیار هم مورد علاقه ماست، فقط دارای پورت‌های Thunderbolt 3 و USB-C است. اگر به USB-A یا کارت خوان SD نیاز دارید، مطمئن شوید که لپ تاپ انتخابی شما قبل از خرید آن پورت های خاص را داشته باشد.

انتخاب بالاترین وضوح نمایشگر لپ تاپ

دستگاهی که دارای صفحه نمایش 4K باشد مطمئناً ارزش بیشتری از یک نگاه گذرا دارد، اما همیشه انتخاب درستی نیست، زیرا نمایشگرهای کوچکتر به شما اجازه نمی دهند از مزایای کامل وضوح بالاتر لذت ببرید.

بدتر از آن، صفحه نمایش های 4K می توانند تأثیر زیادی بر عمر باتری دستگاه شما داشته باشند. بسیاری از نوت‌بوک‌های 4K دارای استقامت ضعیفی هستند و در واقع، مزایای زیادی نخواهید دید. مگر اینکه یک لپ تاپ گیمینگ گران قیمت با صفحه‌نمایش بزرگ بخرید، برای صرفه‌جویی هزینه و عمر باتری خود رزولوشن 1080p را توصیه می‌کنیم.

اندازه لپ تاپ چقدر باشه

نمایشگر بزرگ‌تر به شما امکان می‌دهد تا تجربه‌ای گسترده‌تر و غالباً بهتر را داشته باشید، اما حمل کردن لپ تاپ را هم کمی سخت می کند. اندازه لپ تاپ اغلب اندازه صفحه‌کلید و ترک‌پد را تعیین می‌کند، به این معنی که هنگام انتخاب لپ تاپ با اندازه کمتر از 13 اینچ، احتمالاً کیبورد و تاچ پد کوچک خواهید داشت.

یک اولترابوک کوچکتر ممکن است گزینه مناسبی برای مسافران مکرر باشد، اما برای کسانی که به دنبال یک لپ تاپ استاندارد هستند، احتمالاً می خواهید لپ تاپی با صفحه نمایش 13.3 یا 15 اینچی را انتخاب کنید. اگر به ندرت با سیستم خود خانه خود را ترک می کنید، یک مدل 15.6 اینچی برای حداکثر صفحه نمایش در نظر بگیرید.

وسواس داشتن با یک مشخصات

در حالی که قرار دادن مشخصات در برابر یکدیگر جالب است اما از انتخاب یک مشخصات خاص به عنوان مورد علاقه خود اجتناب کنید. در حالی که شما باید یک مشخصات پایه را در ذهن داشته باشید، برای اطمینان از اینکه عملکرد مورد نیاز خود را دریافت می کنید، پافشاری روی مشخصات نداشته باشید.

برای مثال، هیجان‌زده بودن در مورد پرداخت کمی اضافی برای دو برابر رم، آسان است، اما اکثر مردم به بیش از 8 گیگابایت نیاز ندارند، مگر اینکه از نرم‌افزار جدی برای اهداف کاری استفاده کنید.

به همین ترتیب، در مورد عمر باتری، وضوح یا سرعت پردازنده وسواس نداشته باشید. اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ مورد نظر شما دارای ویژگی‌ها و سخت‌افزاری است که نیاز دارید و هر چیز دیگری که با بودجه کمتری عرضه می‌شود، فقط یک امتیاز است.اندازه نمایشگر لپ تاپ

از کجا لپ تاپ استوک بخریم؟

لپ تاپ های دست دوم را می‌توان در مکان‌های مختلف پیدا کرد. بیایید نگاهی به فروشگاه رایان مارکت بیندازیم که یکی از بزرگ‌ترین فروش گاه ها در زمینه فروش لپ تاپ استوک است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا