اخبار روز

خرید زمین های خوزستان توسط عراقی ها

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود اتباع خارجی به بازار مسکن ایران منجر به افزایش قیمت ملک و زمین شده است، گفت: بومی ها. خوزستانی ها ملک و زمینی در استان نمی خرند زیرا دیگر زمین و زمین مرغوب از خارجی ها وجود ندارد. خریداری شده است، اگر چیزی باشد، قیمت آن به شدت افزایش یافته است، زیرا تقاضا از سوی خارجی ها قیمت ها را افزایش داده است.

به گزارش ایلنا، وی به افزایش فروش زمین در برخی مناطق کشورمان به ویژه در شیراز، چابهار و… اشاره کرد و ادامه داد: رگولاتورهای داخلی از این مشکل آگاه هستند و راهکارهایی برای دور زدن این ترفندهای خارجی ها وجود دارد. ” قوانین و ما می توانیم شکاف های قانونی را برطرف کنیم. ما از ترفندهایی که آنها برای دور زدن ممنوعیت فروش زمین و املاک به خارجی ها استفاده می کنند آگاه هستیم.

یاسر دستمالچیان درباره ورود اتباع خارجی و سرمایه گذاران غیر ایرانی به بازار املاک کشورمان گفت: ما قطعا مخالف ورود سرمایه گذاران خارجی به کشورمان نیستیم اما مخالف سرمایه گذاری آنها در بازار مسکن هستیم و نه در تولید مسکن و خرید ملک توسط خارجی ها ترفندهای دور زدن قانون منع فروش زمین، املاک و آپارتمان به اتباع خارجی باعث اختلال در شبکه توزیع و افزایش قیمت ها در این بازار می شود.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی گفت: باید در این خصوص و عواقب فروش ملک و زمین به بیگانگان به اطلاع مردم برسد و این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شود. “

دستمالچیان تاکید کرد: در حال حاضر شاهد سرمایه گذاری عمانی ها، قطری ها و بعضا اماراتی ها در بازار املاک شیراز هستیم. سرمایه گذاران افغان نیز وارد بازار مسکن چابهار شده اند. سرمایه گذارانی از اقلیم کردستان و عراقی ها نیز در خوزستان و برخی مناطق استان های غربی حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت عجیب بازار املاک در خوزستان گفت: اخیراً در شهرهای غرب استان حضور داشتم و با فعالان اقتصادی این شهرها دیدار کردم و گفته شد قیمت ملک در شهری مانند ملایر 20 درصد است. 20 درصد امروز 30 درصد متفاوت از قیمت های موجود در بازار املاک در پایتخت. دلیل این افزایش قیمت ملک در ملایر مهاجرت از خوزستان به این شهر بوده است چرا که شهرهای شمالی خوزستان به ملایر مهد انگور شرابی و صنعت مبلمان نزدیک هستند و این شهر از نظر اشتغال بسیار پویا است. ، و به همین دلیل نیاز به الحاق زمین به آنها وجود دارد. ملایر داشتند اما چه شد که خوزستانی ها به ملایر مهاجرت کردند؟

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی افزود: خوزستانی‌ها ملک و زمین در خوزستان نمی‌خرند، زیرا دیگر زمین نیست و زمین مرغوب از خارجی‌ها خریداری شده است. اگر بله، به دلیل تقاضای خارجی ها قیمت به شدت افزایش یافته است.

وی گفت: در این شرایط جمعیت و تقاضای خوزستان به ملایر سرریز می شود و وضعیت بازار ملک در ملایر نیز به هم می ریزد و این وضعیت به اراک نیز می رسد و سرمایه گذار خارجی در این بازار املاک. تاثیر مخربی بر بازار مسکن خواهد داشت.

دستمالچیان ادامه داد: چرا سرمایه گذاران خارجی وارد سیستان و زاهدان نمی شوند؟ در حال حاضر قیمت مسکن در زاهدان ارزانتر از قیمت ساخت و ساز است اما قیمت ملک در چابهار در حال افزایش است. فرصت برای افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن زاهدان وجود دارد و مساحت آن زیاد است اما توجه خارجی ها به چابهار است. چرا در زاهدان سرمایه گذاری نمی کنند؟

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه املاک برای اقتصاد کشور مضر است، اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا. برای مسکن در دنیای امروز، منبت و این هنر ایرانی از بین می رود و تمام توجهات معطوف به بازار مسکن می شود و هر زمینی که به ملایر ضمیمه کنیم بلافاصله فروخته می شود و این وضعیت در شیراز و چابهار نیز مشاهده شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا