اخبار روز

خرید خانه در منطقه 6 تهران / در یوسف آباد خانه بخریم یا امیرآباد؟

به گزارش بازتاب آنلاین، یوسف آباد و امیر آباد دو محله در مرکز شهر تهران هستند که زیرمجموعه منطقه 6 محسوب می شوند.

تجارت نیوز در پیامی نوشت: این دو محله سال هاست که طرفداران زیادی برای مسکن دارند و با وجود فاصله کم در محدوده شهر، هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. کدام محله هنوز برای خرید آپارتمان بهتر است؟

مقایسه مناطق یوسف آباد و امیرآباد

انتخاب منطقه مورد نظر برای خرید آپارتمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، ترافیک کم محله، ساختار شهر و میانگین قیمتی که هر خانوار با توجه به شرایط از بین گزینه های موجود انتخاب می کند.

بررسی های میدانی از بازار مسکن در این دو منطقه نشان می دهد که منطقه یوسف آباد از میانگین قیمت بالاتری نسبت به امیرآباد برخوردار است.

قیمت کف آپارتمان نوساز در این منطقه از متری 160 میلیون تومان شروع و به متری 270 میلیون تومان می رسد.

این در حالی است که قیمت یک واحد نوساز در منطقه امیرآباد و زیر بزرگراه جلال آل احمد، متری 120 میلیون تومان و متری تا 250 میلیون تومان است. قیمت پایه آپارتمان نوساز در امیرآباد شمالی متری 140 میلیون تومان برآورد شده است.

مشاوران املاک شاغل در این دو منطقه می گویند متراژ آپارتمان های منطقه یوسف آباد بالاتر از حد متوسط ​​است و کسانی که قصد خرید آپارتمان های زیر 65 متر دارند بهتر است شانس خود را در امیرآباد امتحان کنند.

امکانات شهرداری در کدام نقطه شهر بهتر است؟

امکانات شهری یکی از مواردی است که می تواند در انتخاب خریداران تاثیرگذار باشد. در منطقه یوسف آباد امکانات رفاهی شهری مانند سوپرمارکت ها و شعب بانک ها بیشتر است، اما در منطقه امیرآباد دسترسی به امکانات به ویژه در منطقه شمالی ضعیف است.

در این میان یوسف آباد دسترسی بهتری به خیابان ولیعصر دارد اما از طریق امیرآباد دسترسی به مناطقی مانند بلوار کشاورز و الخبال راحتتر است.

البته نمی توان در مورد انتخاب محله مناسب برای خرید خانه اظهار نظر کلی کرد، بلکه این شرایط و عملکرد اقتصادی خانوارها است که یک محله را به بهترین گزینه تبدیل می کند.

217.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا