اخبار روز

افزایش چند درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری غوغا کرد! /جزئیات

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: که حجم خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به دولت قبل در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۱۱۱ درصدی روبرو بوده و بر طبق آمار جدید بیش از ۹.۵ میلیون تن را برای خرید تأمین کرده است.

به گفته پی ام آپ، علیرضا مهاجر معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در سال جاری از مرز 9.5 میلیون تن گذشت و بر اساس آخرین آمار به 9 میلیون و 524 هزار تن رسیده است.

وی افزود: اگرچه امسال و سال گذشته با خشکسالی مواجه بودیم اما میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در سال 1401 نسبت به سال 1400، 3 میلیون تن افزایش یافت و کل مقدار خرید تضمینی در آن سال به 7.5 میلیون تن رسید. خرید تضمینی گندم در سال 1402 از 9.5 میلیون تن گذشت که 2.5 میلیون تن بیشتر از سال قبل بود.

وی ابراز کرد: در مجموع میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به دولت قبل در سال 1400، 111 درصد افزایش یافته است که معادل 5 میلیون تن است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا