قیمت بیت‌کوین در حال حاضر تحت فشار قرار گرفته و روند دو هفته اخیر نشان می‌دهد که علی‌رغم رشد در ماه سپتامبر، قیمت آن از اوایل اکتبر کاهش یافته است.

اگرچه قیمت هم‌اکنون بار دیگر به بالای ۶۰ هزار دلار بازگشته، اما خریداران باید نشان دهند که کنترل بازار را در دست دارند.

بر اساس داده‌های آن‌چین، نهنگ‌های بیت‌کوین (سرمایه‌گذارانی که حداقل هزار بیت‌کوین دارند) از کاهش قیمت‌ها استفاده کرده و اقدام به خرید کرده‌اند. در شش ماه گذشته، حجم خرید این نهنگ‌ها حدود ۱.۵ میلیون بیت‌کوین بوده که نشان‌دهنده خوش‌بینی آنها نسبت به آینده بازار است.

به  گزارش رمز ارز نیوز، از ماه مارس که قیمت بیت‌کوین به ۷۳۸۰۰ دلار رسید، روند نزولی آن آغاز شد و نتوانست موج جدیدی از خریداران را به بازار جذب کند. برای تغییر این روند، بیت‌کوین باید بر مقاومت‌های مهمی همچون ۶۶ هزار، ۷۰ هزار و به ویژه ۷۲ هزار دلار غلبه کند.

چندین عامل می‌تواند بر قیمت بیت‌کوین در هفته‌های آینده تأثیر بگذارد. داده‌ها نشان می‌دهند که نرخ تورم در ایالات متحده به ۲.۴ درصد افزایش یافته که بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. دارایی‌های پرریسکی مانند بیت‌کوین معمولاً در شرایط تورمی عملکرد خوبی دارند.

علاوه بر افزایش تورم، بیشتر بانک‌های مرکزی در حال کاهش نرخ بهره هستند. فدرال رزرو ایالات متحده پس از کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر، قصد دارد این نرخ‌ها را در ماه‌های آینده و اوایل ۲۰۲۵ بیش از پیش کاهش دهد. همچنین، بانک‌های مرکزی در اتحادیه اروپا، بریتانیا و چین نیز به دنبال کاهش نرخ بهره هستند.

با افزایش نقدینگی جهانی و ورود سرمایه بیشتر به بازار بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین بر اساس روندهای قبلی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ وجود خواهد داشت.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما