اخبار روز

خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت های راه آهن با سافارمارکت

امروزه مسافران قطار اغلب ترجیح می دهند بلیط قطار خود را به صورت آنلاین خریداری کنند. این بار در این مقاله به موارد مختلفی می پردازیم که متقاضیان خرید بلیط قطار باید در مورد آنها بیشتر بدانند و با مراجعه به منبع اصلی خدمات مسافرتی یعنی Safarmarket و خرید بلیط قطار به آنها کمک کنیم تا برای یک سفر قطار ایده آل آماده شوند.

خرید بلیط قطار

شما می توانید به روش های مختلف خرید کنید بلیط انجام داد اولین گزینه این است که شخصاً به ایستگاه قطار یا دفتر فروش بلیط مراجعه کنید. روش دوم و رایج تر، خرید آنلاین بلیط قطار است. این روش به مسافران این امکان را می دهد که امکانات و خدمات قطار و همچنین قیمت بلیط را بررسی و مقایسه کنند و سپس بلیط کوپه یا صندلی در واگن مخصوص دوبل خریداری کنند. این امر باعث می شود سفر زمان بر به دفاتر بلیط یا ایستگاه های قطار و نیاز به انتظار در صف های طولانی خرید از بین برود. بلکه مسافران بدون توجه به جایی که هستند می توانند به راحتی و در مدت زمان کوتاهی بلیط بخرند.

قیمت بلیط قطار به ازای هر مسافر

به طور کلی، بلیط قطار در مقایسه با بلیط هواپیما که اغلب با نوسانات شدید قیمت همراه است، ارزان تر و پایدارتر است. با این حال، قیمت بلیط قطار با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت قیمت با توجه به عوامل متعددی از جمله فاصله مبدا و مقصد، امکانات رفاهی و خدماتی هر قطار و نوع قطار اعم از واگن یا کوپه تعیین می شود. به طور کلی می توان گفت که از بین انواع قطار، بلیط اتوبوس، بلیط کوپه 6 سرنشین و بلیط کوپه 4 سرنشین هر کدام قیمت ارزان تری دارند.

در مورد قیمت های مختلف بلیط قطارهای هم رده باید گفت که هر چه قطار امکانات بیشتری داشته باشد قیمت بلیت گرانتر می شود. به عنوان مثال قطار 5 ستاره رجا در دسته قطارهای کوپه ای 4 تخته قرار می گیرد. اما از آنجایی که از بالاترین سطح تجهیزات برخوردار است، یکی از قطارهای لوکس است و قیمتی بالاتر از قطارهای کوپه ای کلاس 4 ستاره دارد. علاوه بر همه اینها، برخی از شرکت های راه آهن برای دسته های خاصی از مسافران از جمله معلولان، جانبازان یا کودکان تخفیف های ویژه ای در نظر می گیرند.

بلیط قطار فوری را در Safarmarket خریداری کنید

بلیط قطار را می توانید به آسان ترین راه و در عرض چند دقیقه از سافارمارکت خریداری کنید. کافی است پس از مراجعه به صفحه بلیط قطار وارد اپلیکیشن یا وب سایت سافارمارکت شوید و مبدا و مقصد خود را مشخص کنید. سپس می توانید بین انواع بلیط ویژه خواهر و برادر، کوپه مسافر و بلیط حمل و نقل خودرو انتخاب کنید.

با لیست کاملی که سافارمارکت با بلیط قطار مسیر مورد نظرتان به شما نشان می دهد، این امکان را دارید که بلیط قطار شرکت های مختلف قطار را از نظر سطح خدمات و قیمت مقایسه کنید و در نهایت مناسب ترین گزینه را خریداری کنید. علاوه بر سافارمارکت یکی این یکی از بهترین راه ها برای خرید بلیط فوری است. زیرا با نصب اپلیکیشن سفرمارکت و دریافت نوتیفیکیشن های مربوط به پیش فروش بلیط قطار می توانید از موجود بودن بلیط مسیر مورد نظر مطلع شده و به موقع اقدام به رزرو نمایید.

معرفی شرکت های راه آهن ایران

در سال های اخیر با وجود استقبال زیاد مسافران از سفر با قطار، تعداد شرکت های راه آهن افزایش یافته است. هر یک از این شرکت ها سعی دارند در رقابت با یکدیگر امکانات و خدمات متفاوتی را به مسافران ریلی ارائه دهند و رضایت مسافران را جلب کنند. در زیر تعدادی از معروف ترین شرکت های ریلی کشور را معرفی می کنیم:

شرکت رجا

به جرات می توان گفت که هیچ شرکت راه آهنی به اندازه شرکت رجا در بین مسافران قطارهای معمولی شناخته شده و مشهور نیست. این شرکت که از سال ۱۳۷۵ شروع به کار کرد، یکی از پربازده ترین شرکت ها بوده و سهم زیادی از جابجایی مسافران در مسیرهای مختلف ریلی کشور را به خود اختصاص داده است. تنوع جوامع راجا بسیار زیاد است. این بدان معناست که قطارهای لوکس و اقتصادی رده ها در ناوگان ریلی این شرکت حضور دارند. قطار سیمرغ، قطار زندگی، قطار سریع السیر، قطار پلور سبز و قطار اتوبوس فردیس نمونه هایی از قطارهای محبوب رجا هستند. طیف وسیعی از خدمات و امکانات متنوع و با کیفیت باعث شده است که بلیط قطار رجا همیشه در صدر لیست بیشترین درخواست بلیط قطار قرار گیرد.

شرکت فداک

خرید بلیط قطار فدک برای بسیاری از مسافران به معنای خرید بلیط قطار مجلل و درجه یک است و البته این امر در واقعیت نیز صدق می کند. شرکت راه آهن فدک با استفاده از 200 واگن آلمانی فعالیت خود را آغاز کرد و با هدف ارائه خدمات در سطح استانداردهای بین المللی سعی در جذب مسافران بیشتری برای خرید بلیط راه آهن فدک داشت.

شرکت سفیر

شرکت سفیر نیز در کنار شرکت های فدک و رجا یکی از بهترین شرکت های ریلی کشور محسوب می شود. این شرکت با داشتن طیف وسیعی از قطارهای باکیفیت بخش قابل توجهی از خدمات ریلی را به مسافران داخلی ارائه کرده است. قطارهای وانیا ریل، مهتاب سیر جم، جوپار و هستیا از معروف ترین قطارهای شرکت سفیر هستند. همچنین این شرکت راه آهن بلیت قطار بن ریل و نورالرضا را نیز به فروش می رساند.

سوالات متداول در مورد رزرو بلیط قطار

برای رفتن به ایستگاه و سوار شدن به قطار چه مدارکی نیاز داریم؟

برای سوار شدن به تمام قطارها باید کارت شناسایی یا مدارک معتبر برای احراز هویت همراه داشته باشید. لطفا توجه داشته باشید که اطلاعات درج شده در بلیط قطار باید با اطلاعات هویتی مسافران مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است از سوار شدن مسافر به قطار جلوگیری شود.

برای خرید اینترنتی بلیط قطار چه اطلاعاتی لازم است؟

در تمامی مراکز فروش بلیت ریلی، برای رزرو بلیط، ثبت اطلاعات هویتی مسافر از قبیل نام و نام خانوادگی، کد کشور و تاریخ تولد الزامی است.

هزینه یک کوپه بسته در قطار چقدر است؟

در صورتی که تعداد مسافران کمتر از ظرفیت اصلی کوپه قطار باشد، فقط هزینه صندلی دریافت می شود و هزینه غذا و خدمات ایستگاه از مبلغ بلیط آنها کسر می شود.

چگونه بلیط قطار را کنسل کنم؟

امکان کنسل یا کنسلی بلیط از زمان خرید بلیط تا یک ساعت قبل از حرکت قطار وجود دارد. لازم به ذکر است جریمه کنسلی بلیط قطار بر اساس زمان کنسلی و زمان باقی مانده تا حرکت قطار محاسبه می شود.

جریمه کنسل کردن بلیط قطار چیست؟

در صورت کنسل شدن بلیط قطار تا ۱۲ روز قبل از حرکت، ۱۰ درصد جریمه، از ۱۲ روز تا سه ساعت قبل از حرکت، ۳۰ درصد جریمه و از سه ساعت قبل از حرکت قطار تا قبل از حرکت دریافت می‌شود. هزینه کنسلی 30 درصدی دریافت خواهد شد. جریمه 50 درصدی در نظر گرفته خواهد شد. البته امکان کنسلی بعد از حرکت قطار وجود ندارد و به مسافر عودت داده نخواهد شد.

هر مسافر چه مقدار بار مجازی می تواند با قطار حمل کند؟

مقدار باری که مسافران ریل مجاز به حمل قطار هستند نباید بیش از 30 کیلوگرم وزن و ابعاد آن بیش از 75 سانتی متر باشد. علاوه بر این، چمدان مسافر نباید مزاحمتی برای سایر مسافران داخل کوپه ایجاد کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا