به گزارش مانی بان، اعلام قیمت پژو 207 با موتور TU3 در اولین دور فروش محصولات شرکت های خودروسازی با استفاده از مکانیزم دم، هیاهوی زیادی را در بین ثبت نام کنندگان این خودرو ایجاد کرد. این احتمال وجود دارد که ترسی که متوجه خریداران این عضو جدید خانواده پژو 207 شده، در دور جدید عرضه محصول از خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه منتظر خریداران برخی خودروها نیز باشد.

دیروز خودروهای ایران از قیمت کارخانه پژو 207 با موتور TU3 رونمایی کرد. بر اساس اعلام این خودروساز، متقاضیان خرید این خودرو موظف به واریز مبلغ 323 میلیون و 800 هزار تومان به حساب ایران خودرو هستند.

بررسی محصولات خودرو سایپا در دور دوم فروش محصولات خودروسازان بدون مکانیسم قرعه کشی نیز نشان می دهد خودروهایی مانند شاهین دنده اتوماتیک، اطلس، ساینا GX، ساینا مدل GX با گیربکس اتوماتیک، ساینا مدل GX دوگانه سوز. و Quick GX هنوز قیمتی ندارند. بنابراین به نظر می رسد اعلام قیمت کارخانه ای این خودروها باعث سرگیجه متقاضیانی شود که برای تهیه این خودروها ثبت نام کرده اند.

همانطور که ایران خودرو اعلام کرده است قیمت گذاری پژو 207 با موتور TU3 توسط اعضای شورای رقابت انجام شده است و این خودروساز تنها مستندات خود را مبنی بر تولید این عضو جدید از خانواده پژو ارسال کرده است. دستور شورای رقابت برای تعیین قیمت.

قیمت آگهی شده پژو 207 با موتور TU3 زمانی عجیب می شود که این خودرو با وجود موتور ضعیف، بیش از پنج میلیون تومان از پژو 207 با فرمان برقی، گیربکس دستی و موتور TU5 گرانتر باشد. در این میان، کسانی که در پژو 207 با موتور TU3 ثبت نام کردند، با تصور اینکه ایران خودرو موتور پژو 206 را در این خودرو قرار خواهد داد، انتظار قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر اعضای خانواده پژو 207 داشتند.

به نظر می رسد اعضای شورای رقابت بیشتر به قیمت های قبلی خودروها توجه دارند تا گزینه های قیمت گذاری. هنگام تعیین قیمت، آنها به خودروسازان اجازه می دهند تا درصد مشخصی را به قیمت های قبلی اضافه کنند. اما خودروهای جدید که قبلاً قیمت‌گذاری نشده‌اند، قیمت‌های بسیار بالاتری نسبت به محصولات قدیمی‌تر هم کلاس دارند.

همچنین خریداران محصولات خودرو سایپا در دور دوم که برای خودروهای جدید بدون قیمت ثبت نام کرده اند، بیم آن دارند که سامانه قیمت گذاری مشابه پژو 207 با موتور TU3 برای خودروی ثبت نامی خود تکرار شود و اعضای شورای رقابت باید قیمت این خودروها را با آپشن در نظر گرفت، نامتناسب است.

لذا متقاضیانی که در شاهین گیربکس اتوماتیک، اطلس، ساینا GX، ساینا مدل GX با گیربکس اتوماتیک، ساینا GX مدل دوگانه سوز و کوئیک جی ایکس به همراه متقاضیان خرید محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی (به دلیل اختلاف) ثبت نام کرده اند. بین شورای رقابت و مدیران خودروسازان خصوصی) تا روز اعلام قیمت نهایی خودروهای مذکور نگران قیمتی هستند که از خودروهای منتخب اخذ می شود. این متقاضیان نگران این هستند که به سرنوشت غم انگیز خریداران پژو 207 با موتور TU3 دچار شوند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *