اخبار روز سینما

خروج تیپ اروپایی نیکی کریمی از ایران

پایگاه خبری تحلیلی آنلاین مثلث:

نیکی کریمی و رابرت دنیرو در ضیافت ناهار جشنواره ترایبکا در نیویورک شرکت کردند. نیکی کریمی داور جشنواره فیلم ترایبکا است. نیکی کریمی; کارگردان تهیه کننده است. نیکی کریمی بازیگر ایرانی یکی از داوران اصلی بخش بین المللی جشنواره رابرت دنیرو است. عکس بعدی نیکی کریمی و رابرت دنیرو را ببینید.

نیکی کریمینیکی کریمی، داور جشنواره ترایبکا

نیکی کریمی در کنار لوسی بویتون; بازیگر آمریکایی آنتونی ادواردز; Azazel Jacobs بازیگر و کارگردان آمریکایی; روزانا آرکت کارگردان و فیلمنامه نویس نیویورکی; این بازیگر، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی به عنوان هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم ترایبکا انتخاب شد.

جشنواره فیلم ترایبکا در سال 2002 توسط رابرت دنیرو و جین روزنتال در واکنش به حملات 11 سپتامبر 2001 برای همبستگی با بازماندگان حادثه در محله ترایبکا در منهتن تأسیس شد.

نیکی کریمیبیوگرافی نیکی کریمی

نیکی کریمی متولد 28 آبان 1350 در تهران بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. نیکی کریمی داور جشنواره های مختلف بین المللی بوده است. کریمی از نظر تعداد جوایز بین‌المللی یکی از موفق‌ترین بازیگران ایرانی بوده که چهار جایزه از جشنواره‌های مختلف بین‌المللی را از آن خود کرده است.

نیکی کریمیوی دارای دیپلم رشته تجربی و دانشجوی رشته طراحی مد از دانشگاه آمریکایی است و اکنون مترجم و عکاس کتاب نیز می باشد. او که اصالتا اهل تفرش استان مرکزی است از طرف پدرش یک برادر به نام خشایار و یک خواهر به نام نازنین دارد که با پدر و مادرشان در انگلستان زندگی می کنند.

او بازیگری را از مدرسه با حضور در گروه‌های تئاتر آغاز کرد تا اینکه در سال ۱۳۶۸ در سن ۱۸ سالگی با فیلم «وسوسه» جلوی دوربین رفت و هنوز آماده توضیح ماجرای اولین ورودش به سینما نیست.

او با دومین تجربه حرفه ای خود در فیلم «عروس» در سال ۱۳۶۹ با بازی ابوالفضل پورعرب به عنوان اولین ستاره سینما پس از انقلاب به اوج شهرت رسید. سپس در سال ۱۳۷۱ توانست با فیلم «سارا» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سن سباستین و نانت فرانسه شود.

 نیکی کریمی نیکی کریمی و بازی در تلویزیون

خانم کریمی در سال 1374 در سن 24 سالگی با سریال زندگی وارد عرصه تلویزیون شد و از سال 1376 تاکنون بیش از 4 سریال برای تلویزیون بازی نکرده است و عکاسی را با عباس کیارستمی آغاز کرد و در این سال ها به طور مداوم عکاسی می کرد. بودنیکی کریمی از دوران دبستان شروع به بازی در گروه های کوچک تئاتر کرد.

نیکی کریمیاولین بازی سینمایی خود را در سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. اما اولین حضور جدی او را می توان در فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال 69 دانست که نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستاره های سینمای ایران پس از انقلاب می دانند. نیکی کریمی پس از آن در دو فیلم مهم داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد. در سال ۱۳۷۱ بازی او در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» هنریک ایبسن) جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سن سباستین و نانت را برای او به ارمغان آورد. من به همه رشته های عکاسی علاقه دارم، به عکاسی فیلم هم نگاه می کنم، بچه ها چه می کنند و حتی عکاسی پرتره برایم جذابیت دارد.

 نیکی کریمی سیمرغ نیکی کریمی ایفای نقش در فیلم دو زن

کریمی پس از همکاری با کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم «دو زن» به کارگردانی تهمینا میلانی بازی کرد. این فیلم پنجمین نامزدی سیمرغ او بود که در نهایت توانست با این فیلم برنده آن شود، همکاری او با میلانی تا سال 1380 ادامه داشت.

نیکی کریمیسابقه کارگردانی نیکی کریمی

در سال ۱۳۷۹ در مستند ABC آفریقا دستیار عباس کیارستمی شد سپس در سال ۱۳۸۰ اولین فیلم مستند خود را با نام «داشتن یا نداشتن» ساخت. موضوع داشتن یا نداشتن مستند مربوط به زوج های نابارور بود که با همکاری کلینیک رویان ساخته شد و به عنوان بهترین مستند جشنواره باران انتخاب شد.

خانم کریمی در سال 1392 در 33 سالگی اولین فیلم بلند خود را به نام «یک شب» ساخت که به دلیل شرایط ممیزی در ایران اکران نشد اما در جشنواره کن خوش درخشید. نیکی کریمی در سال 2007 در جشنواره کن (2007) به عنوان یکی از داوران حضور یافت. او به همراه دومینیک مال از فرانسه، دبورا نادلمن لندیس از ایالات متحده و ژان ماری گوستاو لوکلوزیو از فرانسه داوری فیلم های کوتاه در جشنواره کن را بر عهده داشت.

نیکی کریمیورزش حرفه ای نیکی کریمی

برنامه تمرینی روزانه دارم که تحت هیچ شرایطی تغییر نمی دهم، حتی روزهایی که فیلمبرداری می کنم، وقتی به خانه می رسم ورزش می کنم، بدنسازی و تناسب اندام جزو برنامه روزانه ام است، اما تنیس هم بازی می کنم. رژیم غذایی ام را کنترل کنم من دکتر نداشتم و سعی می کنم خودم همه چیز را دنبال کنم. اما با افزایش سن، نوع تغذیه باید تغییر کند. نمی آورد

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا