اخبار روز

خرس قهوه ای را در روستای خنجشت فارس ببینید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید فارس گفت: یک قلاده خرس قهوه ای در اطراف روستای خنجشت مشاهده شد که احتمالا برای تامین آب شرب و غذا به این منطقه آمده است.

علی بخش نجاتی شمگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خرس قهوه ای تحت مراقبت است، افزود: این خرس قهوه ای پس از اقامت در محور مرکزی شهرستان به سمت کوه های خنجشت حرکت کرد و به زیستگاه خود بازگشت.

نجاتی افزود: کوه های خنجشت تحت مراقبت و نظارت ماموران حفاظت از محیط زیست اقلیدس قرار دارند تا آسیبی به این گونه حفاظت شده وارد نشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلیدس از جامعه محلی روستای خنجشت و دوستداران محیط زیست خواست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلیدس همکاری بیشتری داشته و در راستای حفاظت از این گونه حفاظت شده تلاش بیشتری کنند.

وی گفت: مشاهده این خرس قهوه ای بار دیگر اهمیت حفاظت از زیستگاه های حیات وحش را یادآوری می کند که نقش اساسی در جلوگیری از درگیری انسان و حیات وحش دارد.

این مسئول اضافه کرد: رها کردن زباله در طبیعت و مدیریت نادرست پسماندهای شهری و روستایی به ویژه در مناطق نزدیک به زیستگاه حیات وحش باعث جذب حیوانات وحشی مانند خرس به سکونتگاه‌های انسانی می‌شود که نه تنها سلامتی حیوانات را مخاطره می‌کند. امنیت مردم را به خطر می اندازد.

وی بیان کرد: با توجه به حضور روزافزون مردم در طبیعت، احتمال برخورد افراد با حیوانات وحشی نیز افزایش یافته است و در صورت مشاهده حیوانات وحشی به هیچ وجه به آنها نزدیک نشوند و فضای کافی برای عبور در اختیار آنها قرار دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلیدس گفت: از عموم مردم درخواست می شود در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی و یا موارد مربوط به درگیری با حیات وحش مراتب را به مراجع حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا