اخبار روز سینما جهان

خرس طلای برلیناله در دست اسکورسیزی/ برده فناوری نمی‌شوید

گزارش کردن بازتاب آنلاین- در مراسمی ویژه که شب گذشته برای قدردانی از مارتین اسکورسیزی برگزار شد، خرس طلای افتخاری هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم برلین به این سینماگر اهدا شد.

مارتین اسکورسیزی در نشست خبری در این جشنواره به تشریح دیدگاه های خود درباره وضعیت کنونی سینما پرداخت.

وقتی از او پرسیدند که آیا فکر می‌کند سینما در حال مرگ است، گفت ترجیح می‌دهد بگوید صنعت در حال تغییر است.

گفت: به نظر من سینما در حال مرگ نیست، نه. به نظر من در حال تغییر است. هرگز قرار ملاقات نبود یک چیز باشد ما عادت کرده بودیم که همینطور باشد. من با سینما به عنوان یک چیز بزرگ شدم: اگر می خواستی فیلمی ببینی، به سینما می رفتی. یک فیلم خوب یا یک فیلم بد، اما به هر حال فیلم بود. این همیشه یک تجربه جمعی بود.

اسکورسیزی، 81 ساله، گفت که سینمای دوران جوانی او جای خود را به دنیایی از امکانات جدید داده است که نباید تهدید کننده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از Variety، او ادامه داد: «اما تکنولوژی آنقدر سریع و آنقدر خسته کننده تغییر کرده است که به نوعی تنها چیزی که واقعاً می توانید به آن وفادار باشید صدای فردی است. خب صدای آدم در «تیک توک» می تواند خودش را بیان کند یا در یک فیلم چهار ساعته یا یک مینی سریال دو ساعته.

وی افزود: با غلبه استریمینگ و تهدیدات احتمالی هوش مصنوعی، نباید اجازه دهیم فناوری ما را بترساند. چیزی که من به آن می پردازم این است که فکر نمی کنم نباید اجازه دهیم فناوری ما را بترساند. من فکر می کنم شما برده تکنولوژی نمی شوید. بیایید کنترل فناوری را در دست بگیریم و آن را در مسیر درست قرار دهیم. جهت درست صدای فردی است، نه چیزی که مصرف شود و دور انداخته شود.

کارگردان «راننده تاکسی» که ویدیوهای بازیگوشش با دخترش فرانچسکا او را به چهره شبکه های اجتماعی برای نسل جدید تبدیل کرده است، گفت: اهمیت رسانه بسیار کمتر از جرقه تخیل است.

اسکورسیزی که یکی از فعال ترین مدافعان فیلم های قدیمی است بازگشت دوباره و دوباره به آثار بزرگ را توصیه کرد و گفت: شاید اگر 30 سال بعد فیلمی را ببینید، فیلم تغییر کرده است، اما در واقع فیلم همان فیلم است. اما تو کسی هستی که تغییر کرده ای.” بنابراین به نوعی می توانید با برخی فیلم ها مانند گوش دادن به سمفونی های بتهوون رشد کنید. آنها هر بار تغییر می کنند، واقعاً تغییر می کنند.

این کارگردان درباره فیلم جدیدش «عیسی» نیز گفت که این ایده ای است که هنوز به آن فکر می کند.

او توضیح داد: کاملاً مطمئن نیستم که چه نوع فیلمی است، اما می خواهم چیزی منحصر به فرد و متفاوت بسازم که قابل تامل و امیدوارم سرگرم کننده باشد. من هنوز کاملاً مطمئن نیستم که چگونه این کار را انجام دهم، اما وقتی با تورهای تبلیغاتی ام تمام شد، شاید کمی بخوابم و سپس با ایده ای تازه از نحوه انجام آن بیدار شوم. .

او به یاد می آورد که در چندین مناسبت با پاپ فرانسیس ملاقات کرده و با او در مورد شیوه های جدید تفکر در مورد ضروریات مسیحیت گفتگو کرده است.

شب گذشته در برلیناله، فیلم «رفتگان» محصول 2006 اسکورسیزی نیز به نمایش درآمد. آخرین فیلم او، قاتلان ماه کامل، 10 نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن برای لیلی گلادستون و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای رابرت دنیرو را برای او به ارمغان آورده است.

جشنواره فیلم برلین 2024 تا یکشنبه ادامه دارد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا