اخبار روز

خداداد عزیزی روزگاری غزال تیزپا فوتبال بود… اما به چه قیمتی باید او را دید؟ ساترا کجاست؟

عصر ایران; نهال موسوی – در چند روز اخیر ویدیویی از کلکل خدای عزیز و هاشم بی زاده در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشت و به دلیل شکل بحث و نحوه پاسخ خداداد عزیزی به شوخی های بیگ زاده، انتقادات زیادی را به همراه داشت.

تقریباً واضح است و خیلی ها دیده اند که وقتی عواطف بر خدای پدر عزیزی چیره می شود، بر زبان و اعمال خود تسلط ندارد و احتمال دارد کاری بگوید یا انجام دهد که شایسته این جماعت نیست. در این ویدیو هم همین اتفاق می افتد و سوال و جواب بهترین و بدترین نسل فوتبال ایران به این ورطه می افتد.

فقط می توانیم بگوییم ای کاش خود خدای عزیزی این را می دانست و یادش بود “غزال تیزپا فوتبال ما” بود

ضمناً پیکان این مقاله اصلاً هدفش خداداد عزیزی نیست، تکلیفش مشخص است و می تواند آنطور که می خواهد زندگی کند، اصلاً داستان اصلی و مسئولیت انتشار چنین صحنه هایی است. برنامه نویس و در سطح کلانتری “ساترا” اجازه پخش چنین صحنه هایی را داده است.

چگونه برنامه نویسان این برنامه با چنین ادبیاتی مانع انتشار چنین برخوردی نشدند یا در مرحله تدوین به این نتیجه نرسیدند که این چند دقیقه ارزش برنامه ای را که ما می سازیم ندارد و بهتر است که نه. یکی مردم اصلاً آن را نمی بینند، زیرا ما خودمان بیشتر از دیگران زیر سؤال می رویم.

برنامه سازانی که تصمیم می گیرند برنامه ای شاد و مفرح بسازند تا مخاطب ساعت ها با آن سپری کند و سرگرم شود، چرا باید اینطور باشد؟ ابتذال در برنامه خود قرار دهید؟ والدین در حال تماشای این برنامه با فرزندان خود با توجه به این قسمت از برنامه و این رفتار قهرمان ورزشی چند سال گذشته این کشورها چه توضیحی دارند؟

چرا حاضرید به هر سطحی از ابتذال دست بزنید تا بیشتر دیده شوید و محبوب شوید؟ حالا من در واقع از برنامه نویسان این برنامه می پرسم نظر شما در مورد این بخش چیست صداهای وحشتناک و اقدامات احمقانه زیرا صرفاً به دلیل محبوبیت، آیا یک آیتم قابل اعتماد یا چشمگیر در مجموعه شما خواهد بود؟

آیا هیچ شرکت کننده یا فردی در برنامه شما اقدامی انجام داده است که بپذیرید و منتشر کنید؟ این قضیه ربطی به آن ندارد سانسور در مورد اینکه آیا برنامه نویسان این برنامه برای برنامه خود استراتژی یا هدف نهایی ندارند، بحثی وجود ندارد؟

احتمالاً سطح بالاتر و مهمتر مسئول این حادثه است ساترا قرار است محتوا و برنامه های تولید شده در پلتفرم ها را رصد کند، حالا کسی نیست که بگوید ساترا کجاست؟ آیا ساترا بر این برنامه نظارت داشت؟ اگر چنین است چرا اجازه پخش این قسمت از برنامه را داده است؟ آیا از نظر حسابرسان ساترا این اعمال و اعمال، عمل اجتماعی محسوب می شود؟

برخی از تصمیمات و اقدامات ساترا واقعا تعجب برانگیز است، به عنوان مثال او پس از یک روز پخش، چند ثانیه از رقص مادر سالخورده مبتلا به آلزایمر در سریالی حذف کرد و اظهار داشت: پخش حرکات موزون غیر متعارف در قسمت سوم سریال «پایان شب» از همان ابتدا برگه اصلاحی ارسالی سترا به پلتفرم پخش را که پس از پخش این سکانس و تذکر همکاران مسئول نظارت و نظارت ساترا انجام شده بود، نقض کرد. پلتفرم فیلم نت نیسیب بر اساس کاربرگ اصلاحی مصوب شورای صدور مجوز نشر ساترا، سکانس مذکور را حذف کرد.

همانطور که گاهی اوقات می گویند این تضاد طرح در ساترا واقعا جالب است از سوراخ سوزن می گذرد، اما از در دروازه نمی گذرد.

خداداد عزیزی روزگاری غزال فوتبال بود اما ساترا کجاست؟

در اولین توضیح از راه اندازی این برنامه بر روی پلتفرم آمده است: «همیشه می گویند زمین خاکی است، یعنی اگر کار بدی انجام دهید، چیزهای بدی خواهید دید. اما در سرگیجه همه چیز صاف است، حتی زمین! در قسمت اول فصل سوم همه با ضربه فنی مواجه می شوند و روی زمین می افتند.

متأسفانه این اتفاقات در برنامه واقعاً ثابت کرد که قرار بوده است «همه ضربه فنی می‌خورند و زمین می‌خورند».

توضیح: شاید لازم بود برای چنین مطلبی فیلم مذکور منتشر شود، اما به دلیل کوچک بودن حادثه از این اقدام خودداری کردیم. بهتر است که ندیده باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا