اخبار ورزشی

یحیی گل محمدی از پرسپولیس خداحافظی کرد!

یحیی گل محمدی هنوز یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و بارها آن را اعلام کرده است اما…

چند روز پیش دبیرکل فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به باشگاه پرسپولیس از صدور مجوز حرفه ای این باشگاه خبر داد. پس از بررسی مدارک باشگاه ها توسط کمیته مقدماتی صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال و تایید رای نهایی این کمیته، هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال رسما مجوز فعالیت حرفه ای این باشگاه را توسط کمیته مجوزهای اولیه مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران صادر شد.

در این نامه آمده است که فدراسیون فوتبال این تاییدیه را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ابلاغ کرده است.

پیش از انتشار این خبر، کاظم علیایی یکی از اعضای کمیته مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال، مجوز حرفه ای باشگاه پرسپولیس را امضا نکرد. یکی از اعضای کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای درباره عدم امضای مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: نمی توانم به کنفدراسیون فوتبال آسیا دروغ بگویم. استقلال و پرسپولیس دارایی مشترک دارند. وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا حکمی را برای اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای صادر کرد، او به آنها مراجعه کرد. در صورت سازش با باشگاه ها و یا تایید بارگذاری مدارک جعلی، فدراسیون فوتبال علاوه بر جریمه، اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای را نیز شخصا جریمه می کند. حال اگر کمیته صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به این نتیجه برسد، اعضای این کمیته در ایران مدارک جعلی را تایید کرده اند و تایید این مدارک منجر به صدور گواهینامه حرفه ای برای این باشگاه شده است. جریمه از سوی فدراسیون فوتبال ایران، اعضای این کمیته جریمه خواهند شد. این جریمه به دلار است و ضرر زیادی به اعضا وارد می کند.

یحیی گل محمدی با سه عنوان قهرمانی در لیگ برتر تقریباً به هر آنچه که به عنوان سرمربی پرسپولیس می خواست رسیده است. تنها انگیزه این مربی موفق برای ادامه همکاری با پرسپولیس، موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا است. مسابقات مهمی که یحیی گل محمدی یک بار به فینال رسید و به دلیل دو خطای کودکانه آن را از دست داد.

او قصد دارد با حفظ بازیکنان کلیدی فعلی و تقویت تیم در تابستان پیش رو با چند خرید بزرگ به آرزوی بزرگ خود و پرسپولیس یعنی قهرمانی آسیا دست یابد. واقعیتی که می تواند یحیی گل محمدی را به هدف مهم بعدی خود یعنی لژیونر شدن و مربیگری در لیگ های دیگر قاره آسیا برساند.

اگر به هر دلیلی پرسپولیس از آسیا کنار گذاشته شود یا مجوزش از سوی AFC تایید نشود، احتمال جدایی یحیی گل محمدی از این تیم وجود دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا