به گزارش مانیبان، هادی قوامی در خصوص اصلاح ساختار بودجه گفت: اصلاح ساختاری باید در بحث بودجه انجام شود و این نظام بودجه تغییر کند زیرا نظام فعلی یک «نظام ذخیره‌سازی» و با «نظام» است. ذخیره سازی” تا زمانی که هزینه های جاری و پروژه های عمرانی و زیربنایی قابل پرداخت نباشد، می توان هزینه کرد.

وی با اشاره به احتمال تغییر در میزان یارانه ها گفت: بعید است یارانه ها تغییر کند و در حال حاضر برنامه ای برای این موضوع وجود ندارد و باید از سیاست های غیر قیمتی استفاده شود.

قوامی در خصوص وضعیت پرداخت وام ازدواج و سپرده مسکن تصریح کرد: باید مسیر پراکندگی پول را که نوعی اصلاح ساختاری محسوب می شود، تغییر دهیم. البته اعمال سیاست هایی غیر از قیمت روی میز مردم نیست، در واقع هدف اینجا «جراحی اقتصادی» است و راهی برای فشار به مردم نیست. زیرا قیمت ها تغییر نمی کند. بنابراین با اصلاح ساختار و کنترل تورم مردم نباید به این وام ها نیاز داشته باشند.

وی در ادامه این گفت و گو درباره اولویت های اصلی اقتصاد کشور گفت: رفع بیکاری، تورم، توزیع ناعادلانه درآمد و ضریب جینی از دیگر اولویت هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد. باید از ظرفیت منابع داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در محصولاتی که پتانسیل صادراتی دارند استفاده کنیم تا بتوانیم محدودیت پولی را کاهش دهیم.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما