اخبار روز

خبر مهم و فوری وزارت کار در خصوص رقم دقیق حقوق 1403 کارگر


به گزارش مانیبان، در یکی از تبصره‌های بخشنامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ مشخص می‌شود که سقف پرداختی کارگران مشمول قانون کار که در مؤسسات غیردولتی و مؤسسات عمومی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی مشغول به کار هستند، طبق قوانین عمومی و مقررات کشور حداکثر (7) حداقل حقوق ماهانه یعنی حدود 50 میلیون توکن است.

در همین حال احمد غریوی، مدیر کل روابط کار، غرامت و بیمه بیکاری وزارت کار اعلام کرد سقف پرداخت حقوق مصوب شورای عالی کار شامل کارگران بخش خصوصی نمی شود.

مدیر کل روابط کار، غرامت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی گفت: واحدهای مشمول قانون کار در بخش خصوصی می توانند به منظور ایجاد ارتباط بیشتر بین پرداخت حقوق و مزایا با بهره وری. و ایجاد انگیزه در بین کارکنان، علاوه بر اجرای مصوبه حقوق، افزایش حقوق و مزایا در قالب قراردادهای کارگاهی و قراردادهای دسته جمعی پس از تایید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی.

غریوی ادامه داد: بر اساس تبصره 1 ماده 8 اساسنامه حداقل دستمزد سال 1403، سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و سازمان های عمومی غیردولتی و شرکت های غیردولتی وابسته به بیمه و بازنشستگی صندوق ها، طبق قوانین و مقررات عمومی کشور حداکثر 7 تا 7 برابر می باشد که حداقل حقوق ماهیانه است و این موضوع شامل مشمولان قانون کار که در شرکت های خصوصی مشغول به کار هستند نمی شود.

وی افزود: سایر سطوح حقوق از ابتدای سال 1403 به اضافه 230026 ریال (دویست و سی هزار و بیست و شش ریال) در روز از آخرین حقوق (ثابت یا بر اساس ماده 36 کار) به میزان 22 درصد افزایش می یابد. قانون 1402 و با اعمال این بند، افزایش دستمزد کارگران مشمول طرح‌های طبقه‌بندی کار مصوب وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی و دستمزد ثابت سایر کارگران نباید بیش از آن باشد. مبلغ روز 2388728 ریال (دو میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال).

مدیرکل روابط کار جبران خسارات وزارت کار گفت: نرخ پایه سنوات در سال 1403 برای کارگران دارای قرارداد کار دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار یا گذشت یک سال از دریافت آنهاست. آخرین مدرک تحصیلی (سالها) در همان کارگاه: روزانه 70000 ریال (هفتاد هزار ریال) صرف نظر از اینکه مزایای بازنشستگی یا پایان کار خود را تسویه کرده باشند.

غروی تصریح کرد: پرداخت مبلغ مربوط به سنوات کارگران مشمول طرح های طبقه بندی کار مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس دستورالعمل و جدول اعلام شده از سوی اداره کل روابط، غرامت انجام می شود. کار یدی. و بیمه بیکاری کارگران موقت به تناسب مدت کارشان در سال 1402 حق الزحمه سالیانه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل روابط کار، غرامت خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضوابط مربوط به نحوه اجرای مصوبات حقوق و دستمزد از شورای عالی کار در کارگاه هایی که دارای طرح طبقه بندی نیروی کار هستند و همچنین با رعایت مقررات مربوطه. به حقوق بگیران طبق دستورالعمل اداره کل خدمات روابط کار و بیمه بیکاری.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا