اخبار روز

ویژگی های جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش!/جزئیات

ناوشکن دیلمان آخرین مدل کلاس جماران بوده که تجهیزات آن بروز رسانی شده است.

امیر دریادار شهرام ایرانی در جمع خبرنگاران درباره اهمیت دریای خزر برای نیروی دریایی گفت: دریای خزر به دریای صلح و دوستی معروف است و آنچه امروز به عنوان ناوشکن دیلمان به دریای شمال اضافه می شود دارای دو محور اصلی است. . اولین محور بحث، تامین امنیت دریانوردی و کشتی‌ها است، چرا که دریای خزر شرایط خاص خود را دارد و بنابراین باید یک کشتی مناسب برای محیط دریای خزر وجود داشته باشد، هر چه در محل باشد برای کمک رسانی.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه تمامی مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور مستقر هستند، برای ارتقای مهارت دانش آموزان باید یک کشتی در دریای خبر حضور داشته باشد.

دریادار ایرانی ادامه داد: ناوشکن دیلمن جدیدترین مدل کلاس جماران است اما تجهیزات آن به روز شده است که با تجربه ناوگان 86 نیروی دریایی ارتش همخوانی دارد و می تواند ناو قدرتمندی در این حوزه های کشف باشد. ، شناسایی و رهگیری و نجات و نجات. دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره رزمایش با کشورهای دیگر گفت: دو رزمایش در دریاهای جنوب داریم. یک رزمایش امداد و نجات با کشور عمان که کشورهای دیگر نیز به آن دعوت شده بودند و سپس یک رزمایش امنیتی پایدار داریم که تا سال گذشته با حضور سه کشور انجام می شد و امسال کشورهای بیشتری از قاره های مختلف به عنوان یگان عمل می کنند. کشور ناظر در این تمرین حضور خواهد داشت. محدوده این رزمایش شمال اقیانوس هند خواهد بود.

امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری امروز خود به مناسبت روز نیروی دریایی گفت: هفتم آذر عملیات غرور آفرین مروارید در سال 59 را به ملت شریف ایران تبریک می گویم. عملیاتی که با تسلیم نیروی دریایی ارتش تنها 67 روز پس از شروع جنگ تحمیلی، توانست حضور نیروی دریایی ارتش بعث را تا 8 سال آینده به طور کامل از بین ببرد و شریان اقتصادی ارتش را به طور کامل بر روی دشمن قطع کند. که تا سالها پس از جنگ ادامه داشت. نمی تواند نفت از خلیج فارس صادر کند.

وی افزود: با تلاش نیروی دریایی ارتش و اسکورت بیش از ده هزار کشتی تجاری و نفتکش، ایران در دوران جنگ هیچ گاه توقف صادرات و واردات نفت را تجربه نکرد و اجازه نداد جنگ اقتصادی به کشورش تحمیل شود. علاوه بر جنگ نظامی

امیر ایرانی در ادامه گفت: حیوانی بودن و وحشیگری واقعی رژیم سفاک، غاصب و کودک کش صهیونیستی را که قادر به جنگیدن در میدان نبرد نیست و همه کودکان و زنان را وحشیانه قتل عام می کند، محکوم می کنم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: امروز فرزندان شما ملت ایران در نیروی دریایی راهبردی ارتش با ایجاد ابهامات راهبردی فراوان در حوزه دفاعی و دریایی توانستند توطئه، تحریم و تهدید دشمن را در هندسه شوم خنثی کنند. ترسیم دشمن و مسیر انقلابی آن با وحدت همه جانبه. و همگرایی و هم افزایی همه مردم عزیز ایران با تحکیم روابط با ملت های جهان در مسیر پیشرفت و تحقق ایرانی مقتدر با قدرت و اقتدار گامی در جهت توسعه همه جانبه و پایدار خواهد برد.

وی افزود: معتقدیم ایران قدرتمند با مشارکت هر ایرانی محقق می شود. فرزندان ایران عزیز در نیروی دریایی ارتش با اراده آهنین و مهارت های علمی، عملی و امید و پشتکار جوانان توانستند با تغییر الگوهای راهبردی اقتدار نظام اسلامی را بیش از پیش به جامعه جهانی عرضه کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: به عنوان یک سرباز ولایت باید از مقام معظم رهبری تشکر ویژه داشته باشم چرا که بدون شک با ابلاغ سیاست کلی توسعه دریامحور همراه با اراده جدی در نظر سران سه قوه قطعا فصل جدیدی از تغییر رویکرد اقتصاد باری به اقتصاد دریایی وجود دارد. انجام می شود و گامی عقیدتی و عملی در جهت احیای اقتصاد کشور خواهد بود. معتقدم اجرای صحیح این رهنمودها نقش بسیار مهمی در مسیر تمدن دریایی ایران اسلامی خواهد داشت و همرزمانم آماده مشارکت و ایفای نقش در این عرصه مهم هستند و امیدواریم مجلس و دولت بهره برداری کنند. ظرفیت های بالقوه این نیروی راهبردی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران با تقویت مولفه‌های قدرت دریایی خود با رویکرد صلح‌آمیز، با جدیت به دنبال مولفه‌های نظام بین‌الملل است تا در سطح کشور سازنده تمدن دریایی اسلامی قرار گیرد. یکی از مواردی که با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان در منطقه غرب آسیا نمی توان از آن چشم پوشی کرد، میزان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دریایی است. قدرتی که به توانایی های عملیاتی نیروی دریایی در جنگ محدود نمی شود، بلکه شامل کنترل تجارت بین المللی، توانایی بهره برداری و کنترل منابع دریایی و استفاده از قدرت اقتصادی دریایی به عنوان ابزاری برای دیپلماسی و نفوذ سیاسی می شود.

امیر ایرانی افزود: جهان امروز با چالش های دریایی بزرگتری مانند قاچاق، دزدی و تروریسم دریایی در شریان های تجارت جهانی و همچنین اختلافات بر سر حاکمیت آب های بین المللی مواجه است. حفظ و صیانت از منافع کشور در آب‌های ساحلی، آب‌های سرزمینی، مناطق نظارتی، فلات‌های قاره‌ای و مناطق ویژه اقتصادی و همچنین ایجاد خطوط ارتباطی و حفظ امنیت آبراه‌ها در زمان صلح و جنگ و اجرای قوانین مستلزم وجود نیروهای دریایی تعادل منطقه ای و بین المللی است. این نیاز زمانی آشکارتر می شود که رصد ناوگان غیربومی در طول سالیان متمادی نشان دهد که آنها در تلاش برای برهم زدن توازن قوا در منطقه هستند. زیرا اعمال حاکمیت دریایی ایران منافع این کشور را زیر سوال می برد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: بدون شک نظم جهانی لیبرال محور اکنون جای خود را به نظم چندقطبی داده است و یکی از پیامدهای این نظم جدید، تشکیل اتحاد و قدرت نمایی قدرت های نوظهور است. صلح و دوستی راهی برای قرار گرفتن و نشان دادن توانمندی های خود در دوره گذار نظم نوین بین المللی است که خود نشان از نشانه های بی پایان تضعیف هژمونی آمریکا و گذار جهان به نظام چند قطبی است و ایران باید از پنجره ایجاد شده برای موقعیت خود استفاده کنید. از خودش مراقبت خواهد کرد و نیروی دریایی راهبردی ارتش در این زمینه پیشرو است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: شاهد اضافه شدن آخرین دستاوردهای نیروی دریایی از جمله انواع ناوهای رزمی و پشتیبانی سطحی و زیردریایی، انواع سامانه ها و ناوهای بدون سرنشین با بردهای مختلف خواهیم بود. این تجهیزات مربوط به تجهیزات مدرن است. در نیروی دریایی کشورها استفاده می شود. ما در حال انجام تمرینات مشترک با کشورهای منطقه و جهان در شمال اقیانوس هند هستیم.

وی در پایان گفت: دشمنان بدانند و بفهمند که کشور ایران و تک تک مردم ایران هرگز منزوی نمی‌شوند و ایران اسلامی و ایرانی مصون از انزوا است و قابل تحریم نیست.

۲۱۹۲۱۹

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا