اخبار روز

خبر مهم در خصوص واگذاری زمین رایگان به شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: از 14 هزار متقاضی واگذاری زمین توسط جامعه داوطلبان استان فارس در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون تنها 3700 نفر تخصیص یافته اند و این افزایش زمان ارزش خدمت به جامعه داوطلبان استانی را ندارد. .

به گزارش طلا، سردار ابراهیم بیانی روز یکشنبه در نشست با مدیران رسانه فارس گفت: 18 هزار و 500 نفر از جامعه ایثارگران فارس در دو سال گذشته متقاضی مسکن بوده اند. وی افزود که این کار را نکرده اند.

وی ادامه داد: پس از بررسی فرم C این متقاضیان، 14 هزار نفر با فرم C سبز به اداره کل راه و شهرسازی استان لارستان و فارس معرفی شدند و مقرر شد تا این تعداد به این تعداد برسد. پایان سال 1402 با واگذاری زمین را می توان به صفر رساند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: از 14 هزار متقاضی واجد شرایط، 13 هزار و 500 نفر به راه و شهرسازی استان و مابقی به اداره کل لارستان معرفی شدند اما تاکنون فقط در روستاها به 3700 نفر معرفی شده اند. بخشی از این عدد مبهم است.

بیانی افزود: تاکنون زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی در استان فارس به سه هزار و 575 نفر و از سوی اداره کل راه و شهرسازی در لارستان به 128 نفر واگذار شده است.

وی گفت: از مجموع 2179 قطعه اختصاص داده شده به متقاضیان جامعه ایثارگری شیراز، تنها 770 قطعه به طور قطع به مردم میانرود و بقیه متقاضیان در کمیل آباد که هنوز محل دقیق آن و منطقه اربعه مشخص نیست، اختصاص یافته است.

بیانی تصریح کرد: پیش بینی می شود پس از مشخص شدن محل ملک و حریم چهارگانه آن به عنوان واگذاری قطعی در نظر گرفته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان داشت: از 3 هزار و 575 قطعه زمین واگذار شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی فارس، تاکنون یک هزار و 138 نفر به صورت انفرادی و به صورت تجمیعی زمین دریافت کرده اند که هنوز مشخص نیست.

بیانی یادآور شد: ارائه خدمات به این صنف در قوانین همه کشورهای دنیا پیش بینی شده است. خدمات زیادی به جانبازان و خانواده های افراد کشته شده در جنگ ارائه می شود. اما برخی معتقدند این خدمات فقط در ایران رایج است.

وی گفت: در ایران به عنوان یک نظام اسلامی باید خدمات شایسته تری به جامعه ایثارگر ارائه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در تولید مسکن عقب مانده و این مشکل یکی از اولویت های بارز اقتصاد کشور است، از متولیان امر خواستار رفع این مشکل شدند. مشکلات «تحویل زمین به مردم و جامعه ایثارگر استان».

بیانی یادآور شد: طبق قانون همسر و فرزندان شهدا می توانند همزمان زمین و مسکن دریافت کنند و جانبازان 25 درصد و بیشتر از 70 متر زمین در مراکز استان ها و 100 متر زمین را به قیمت عمران سال 69 دریافت کنند.

وی ادامه داد: در دهمین پیام امام راحل (ره) در 22 اسفند در سال 58 به موضوع اسکان شهدا پرداخته شد یکی این یکی از مطالبات است و خوب نیست که پس از گذشت بیش از 40 سال هنوز در این زمینه با مشکلاتی مواجه باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه شهدای فارس جان خود را فدای خدا کردند و مادیات نداشتند، اما وظیفه مسئولان این بود که به وظیفه خود در قبال آنها عمل کنیم.

بیانی گفت: همانطور که رئیس بنیاد شهید کیشور بارها تاکید کرده است، این بنیاد وظیفه دارد از دیگر نهادها برای خدمت به جامعه ایثارگر مطالبه کند و به تنهایی نمی تواند مشکلات آن را حل کند.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری فارس 430 هزار نفر جمعیت دارد، گفت: این استان به دلیل اینکه سومین استان بزرگ کشور از نظر جمعیت ایثارگری است سهم بسزایی در حمایت از انقلاب اسلامی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: فارس 15 هزار شهید انقلاب در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، جنگ اجباری، دفاع از امنیت، بهداشت، حج و… تقدیم کرده است.

بیانی افزود: فارس 42 هزار جانباز و 2 هزار و 230 آزاده سرافراز دارد.

وی با اشاره به زندگی بسیار سخت برخی از جانبازان فارس در 30 سال پس از دفاع مقدس گفت: وظیفه نهادهای مختلف است که به خیل عظیم جامعه ایثارگر فارس خدمت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا