اخبار روز

خبر مهم برای متقاضیان وام مسکن دولتی اقساط این وام مسکن به دو فاز تقسیم شده است.

استاندار لرستان با اعلام اقساط دو مرحله ای وام نهضت ملی مسکن گفت: حجم اقساط در مرحله اول از 12 میلیون و هشتصد هزار تومان به 5 میلیون و 900 هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابوطالب شفقت در بازدید از منطقه فاز 2 مسکن کمالوند به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و افتتاح 3 هزار و 191 واحد در قالب مسکن ملی اشاره کرد. حرکت و بیان کرد: 675 واحد مسکن ملی در خرم آباد افتتاح شد. در حین تحویل مواردی از قبیل قیمت نهایی پروژه، ارزش افزوده و نحوه پرداخت اقساط و برخی کارهای نیمه تمام مطرح شد.

وی افزود: کمیسیونی با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی برگزار و پس از بررسی های لازم با مساعدت و همکاری پیمانکار پروژه، تخفیفی در سایت به دست آمده و ارزش افزوده آن در به منظور کاهش درآمد مردم

استاندار لرستان تصریح کرد: در این کمیسیون مصوب شد بانک اقساطی در دو مرحله پلکانی شود و مبلغ آن از 12 میلیون و هشتصد هزار تومان به 5 میلیون و 900 هزار تومان کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در آماده سازی واحدها مشکل وجود دارد و پیمانکار پروژه در مراحل ارسال متقاضیان نسبت به اصلاح و رفع نواقص اقدام می کند.

شفقت با اشاره به توافق 10 روزه آماده سازی و حل و فصل مسایل واگذاری پروژه ملی مسکن که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، گفت: مردم شریف خرم آباد می توانند خود را تحویل دهند. واحدها پس از فرآیند واگذاری و قبل از فصل. مهر و بازگشایی مدارس باید راه اندازی شود.

از این طریق 800 میلیون وام مسکن بگیرید

هادی عباسی عسل، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی امروز در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن اظهار داشت: طبق گفته سرپرست رئیس جمهور سقف تسهیلات ساخت مسکن 800 میلیون تومان است. اعلام شده است. بر اساس تصمیم اتخاذ شده در دو سال اول، بازپرداخت این تسهیلات برای مشمولان ماهانه 5 میلیون و 900 هزار تومان است.

وی گفت: بانک ها موظفند سالانه 20 درصد از منابع مالی خود را به بخش مسکن پرداخت کنند و بانک های متخلف در صورت عدم تمکین جریمه خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وام 800 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن توسط سرپرست رئیس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شد، گفت: اقساط این تسهیلات به صورت پلکانی است و در دو سال اول اقساط آن در اقساط دریافت این وام 5.9 میلیون تومان است.مهر

پرداخت وام مسکن با بهره کم برای مستاجران یارانه ای

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است، گفت: در دولت سیزدهم وام های کم بهره مسکن از 1 تا 4 به دهم پرداخت می شود. از ظرفیت مالی کافی برخوردار باشد.

هادی عباسی عسل امروز (سه شنبه) در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون و 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد مراحل ساخت و ساز شده است. و بیش از 500000 واحد تکمیل شده است. در ماه های آینده شاهد افزایش تکمیل واحدها خواهیم بود.

وی افزود: دولت شهید رئیسی در حوزه مسکن مسئولانه عمل کرده و با رویکرد مسئولانه سعی در رفع نیازهای متقاضیان مسکن دارد.

عباسی عسل بیان کرد: دولت سیزدهم سه گزینه مربوط به حوزه مسکن را بررسی کرده است. اولین فرصت در دسترس قرار دادن زمین برای کاهش قیمت تمام شده بود و کارهای مهمی در این زمینه انجام شد و اکنون شاهد جهش عرضه زمین در شهرها، شهرها و سواحل جنوبی هستیم.

معاون مسکن و کار وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پرداخت خدمات زیربنایی فرصت دومی بود که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت. بیش از 350 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی بانک ها برای حوزه مسکن ارائه شده است که باید تقویت شود.

وی دسترسی به ارزش را سومین فرصت دانست و گفت: در این بخش تلاش شده تا از طریق واگذاری زمین توسط دولت، هزینه ها کاهش یابد.

عباسی عسل به عنوان یکی از اقدامات دولت سیزدهم، اعطای تسهیلات با سود نرم به دهک های یک تا چهار را که توان مالی کافی ندارند، عنوان کرد و افزود: نرخ سود از 23 درصد به 18 درصد کاهش یافته است. همچنین در تکمیل آپارتمان مهر دولت سیزدهم بیش از 130 هزار واحد را تکمیل و تحویل داده است و 110 هزار واحد باقیمانده تا پایان دولت بدون حادثه به اتمام می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: زمانی که مشکلات بانکی و پرداخت تسهیلات برطرف شد، می توانیم پاسخ مناسبی به عرضه مسکن در کشور بدهیم.

وی افزایش سرمایه 100 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن را از مواردی عنوان کرد که باید پیگیری شود و افزود: با الزام بانک ها به پرداخت تسهیلات می توان به تکمیل واحدها تسریع کرد.

رهن

پیشنهاد افزایش وام مسکن روستایی تا سقف 400 میلیون تومان

معاون بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی تا سقف 400 میلیون تومان است که هنوز تصویب نشده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا سهرابی، معاون بنیاد مسکن در نشست خبری امروز خود از احتمال افزایش سقف وام مسکن روستایی خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام را داده ایم و این پیشنهاد در حال بررسی است. کارگروه های مختلف».

وی ادامه داد: پیشنهاد افزایش سقف اعتباری ساخت مسکن روستایی تا سقف 400 میلیون تومان است که هنوز تصویب نشده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا