اخبار روز

خبر مهم برای متقاضیانی که می خواهند با کارت کمک هزینه وام بگیرند | وام از یارانه حذف می شود

وام یارانه ای | کاهش اقتصادی خانوارها بر اساس تراکنش های بانکی و عوامل دیگر رخ می دهد. در این شرایط آیا می توان برای لغو یارانه وام گرفت؟

دریافت وام با کارت یارانه ای بدون نیاز به ضامن یکی یکی از موضوعات داغ سال های اخیر بوده که عوارض زیادی را به همراه داشته است.

هنوز بحث های زیادی در مورد روش عشریه توسط اقشار مختلف جامعه وجود دارد. به ویژه اینکه برخی از شهروندان در محاسبه تراکنش های بانکی بر این باورند که گردش حساب های زیاد به دلیل شرایط استخدامی باعث طبقه بندی آن ها در دهک های بالاتر و حذف یارانه ها شده است.

تاثیر گرفتن وام بر عشریه و کاهش یارانه

گرفتن وام هایی مانند ازدواج و وام مسکن تاثیری در افزایش عشر خانوار ندارد. این حتی ممکن است صدک خانوار را تغییر ندهد.

بیش از 16 عامل و متغیر موثر در اندازه‌گیری و کاهش اندازه خانوار دخیل هستند، از جمله تراکنش‌های مالی و بانکی، سطح حقوق، مالکیت خودرو و همچنین متغیرهای غیراقتصادی مانند ساختار خانواده، وجود معلولیت، بیماری‌های صعب‌العلاج و… زن سرپرست خانوار

برای اطلاع از وضعیت اعشاری شدن چه باید کرد؟

شهروندان می توانند از طریق سامانه «حمایت» با وارد کردن شماره تلفن همراه و کد کشور از وضعیت عشر اقتصادی خود مطلع شوند. اگر اسناد ویرایش دهک جدیدی دارید، می توانید آنها را آپلود کنید.

اطلاعات مورد استفاده برای اعشار شامل تراکنش های مالی و گردش حساب از بانک مرکزی و همچنین آمار خرید و فروش خودرو از وزارت حمل و نقل است. این منابع رسمی و موثق مهمترین مبنای تعیین وضعیت اقتصادی مردم هستند./ جهان صنعت

آیا می توان با کارت تبلیغاتی وام گرفت؟

دریافت وام با کارت یارانه ای بدون نیاز به ضامن یکی یکی از موضوعات داغ سال های اخیر بوده که عوارض زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین یکی یکی از مشکلاتی که عموم مردم هنگام اخذ وام و وام بانکی با آن مواجه هستند بحث ضمانت و یافتن ضامن اعتباری است. به همین دلیل استقبال از این طرح ها در زمان اخذ وام با کارت یارانه رو به افزایش است چرا که اکثر مردم یارانه دریافت می کنند.

صدور وام کارت یارانه ای از سال 1395 با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد. در عین حال بانک ها اعلام کردند که اعتبار لازم برای پرداخت وام یارانه ای به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هیچ مسئولیتی در شبکه بانکی پیش بینی نکرده است. دو سال بعد و همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان برداشت می شد.

متعاقبا شایعات زیادی مبنی بر صدور وام با کارت یارانه ای مطرح شد که هر بار دولت آن را تکذیب کرد. اما همچنان این سوال مطرح می شود که آیا می توان با کارت تبلیغاتی وام گرفت؟

در سال‌های اخیر، برخی بانک‌ها از حساب‌های کمک نقدی سرپرستان خانوار برای تسهیل در پرداخت اعتبارات خرد استفاده کرده‌اند و از این طریق به متقاضیان خود وام می‌دهند.

به عنوان مثال، در اواخر دهه 90، بانک کشاورزی به عنوان اولین بانک کشور، تسهیلات کارت اعتباری یارا را برای کشاورزان در راستای بخشنامه بانک مرکزی در نظر گرفت. این طرح شامل کشاورزانی است که در بانک کشاورزی حساب اعتباری داشته و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت کرده اند. این کارت به آنها امکان خرید کالا و خدمات تا سقف 50 میلیون ریال را می داد و پشتیبانی این کارت از حساب های یارانه ای مردم بود.

اما گاها اخباری مبنی بر صدور وام با کارت یارانه ای از سوی برخی قرض الحسنه و بانک ها به گوش می رسد که صحت ندارد. به عنوان مثال چندی پیش قرض الحسنایی در تهران مدعی اعطای وام 10 میلیون تومانی با استفاده از کارت یارانه شد که بلافاصله توسط پلیس فتا تکذیب شد.

حساب تبلیغاتی ضمانت پرداخت تسهیلات بانکی است

بهمن اعضای شورای اسلامی ماه گذشته در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، واریز تسهیلات بانکی به حساب یارانه و سهام عدالت را تضمین کردند.

اگرچه این موضوع در بودجه سال گذشته لحاظ شده بود اما ضمانت اجرای کامل برای آن در نظر گرفته نشد و به درستی اجرا نشد. مخالفانی برای وثیقه کارت یارانه وجود دارند که معتقدند مبلغ حساب یارانه تنها می تواند بخش کوچکی از وام پرداختی از جمله وام ازدواج را پوشش دهد و بنابراین وام های با مبالغ کلان را نمی توان تنها با حساب یارانه و حقوق صاحبان سهام پرداخت کرد. تضمین شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا