اخبار روز

خبر مهم برای مالکان و مشاوران املاک / در صورت عدم رعایت این نکته جریمه می شوید

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: بر اساس قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و تعیین نرخ تورم سقف اجاره بها با نظر عالیه مسکن. شورا و آخرین اطلاعیه شورای ساخت و ساز مسکن استان تهران در یکصد و هشتمین جلسه این شورا در شهرستان پردیس افزایش 26 درصدی برای سال جاری اعلام شد که این موضوع کاملا رسمی و قانونی است و املاک تهران اتحادیه مشاوران نیز این موضوع را رسما اعلام کرد.

ایسنا نوشت؛ حسین جنتی تاکید کرد: مشاوران املاکی که سقف مجاز افزایش اجاره بها را رعایت نکنند جریمه می شوند.

با شروع فصل اجاره از تابستان امسال، او از صاحبخانه ها خواست با ملایمت و انعطاف بیشتری با مستاجران رفتار کنند.

از سال 2019، با شروع همه‌گیری ویروس کرونا، دولت افزایش 25 درصدی اجاره بها را اعلام کرد که از آن زمان تاکنون ادامه داشته است.

دولت سیزدهم چهار اقدام شامل شناسایی خانه های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین حداکثر مجاز افزایش اجاره بها و ارائه کد رهگیری رایگان برای کنترل بازار مسکن را در دستور کار قرار داده است.

در این زمینه در 21 ام بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک) حذف شد و اکنون مشاوران املاک مجبورند برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

از ویژگی های این سامانه می توان به امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاورین املاک، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالکان و مستاجران، کارکرد شبانه روزی سامانه، پشتیبانی آنلاین و تلفنی و …. شخصی سازی قرارداد

چندی پیش مهدی ساسانی، مدیر سامانه خندویس گفت: تاکنون 472 هزار و 570 قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت شده است.

500000000

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا