اخبار روز

خبر فوری یکسان سازی حقوق بازنشستگان 1403


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، محسن زنگنه در حاشیه مراسم یادواره شهدای خدمت در شهرستان خواف در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص جهت گیری دولت آینده، اظهار کرد: در حالی که در سیاست های کلان کشور، اقتصادی است. مسائل در اولویت هستند بله، انتظار می رود اقدام دولت بعدی جهت اقتصادی داشته باشد. بنابراین مسائل اقتصادی و برنامه های اقتصادی ارائه شده از سوی نامزدها برای مردم مهم است.

سخنگوی کمیسیون ویژه رشد و توسعه تولید و نظارت بر اعمال اصل ۴۴ قانون اساسی در جلسه یازدهم مجلس درباره سهم حقوق دولتی معادن خراسان رضوی که ۵۵ هزار میلیون تومان برآورد شده است، گفت: گفت: طبق قانون باید 15 درصد از حقوق معادن دولتی برای احقاق و در دسترس بودن به استان تحویل شود که طی سال های اخیر این میزان به استان ها تحویل داده نشده است.

زنگنه تصریح کرد: برای اولین بار در سال گذشته توانستیم حدود 200 میلیارد تومب از حقوق معادن را به استان خراسان رضوی برگردانیم و یک بند قانونی در قانون برنامه هفتم گنجانده شد که حداقل 15 درصد از حقوق معادن در آن بود. به استان اعطا می شود باید برای همان شهر و محلی که معادن در آن قرار دارد هزینه شود.

وی ادامه داد: این بند یک الزام قانونی است و امیدواریم با اتحاد و پیگیری همه نمایندگان مجلس دوازدهم بتوانیم 15 درصد از حقوق معادن دولت را که حق استان است به دست آوریم. 5 درصد به شهر یا منطقه ای که معدن در آن قرار دارد باز می گردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم درباره زمان اجرای قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان به قانون تبدیل شده است اما این قانون مربوط به برنامه هفتم توسعه کشور است که یکی تا دو هفته آینده اعلام می شود و دولت قبل از اعلام از ابتدا اختیار دارد. فروردین برای اجرای آن در ماه جاری، البته مجلس 65 میلیارد تومب منابع مالی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان برای دریافت پرداختی پس از اجرای قانون و ابلاغ برنامه در نظر گرفته است.

شهرستان خواف با چهار بخش، شش شهر، 85 روستا، 160 هزار نفر سکنه و 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا