اخبار روز

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی 6 ماهه دهک بندی ها می‌گوید! / اجرای موفقیت آمیز طرح کالا برگ الکترونیکی!

دولت در چند وقت اخیر برای جبران تورم و کمک به دهک های کم درآمد جامعه اقدام به دادن کالابرگ الکترونیکی به سه دهک درآمدی کرد. حال طبق گزارشات این طرح با استقبال رو به رو شده و در صورت ادامه دار بودن این اتفاق دولت برای سایر دهک بندی ها نیز قصد دارد تا کالابرگ الکترونیکی اختصاص دهد.

به گزارش پی ام آپ، سید صولت مرتضوی در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: طبق قانون هر 6 ماه یکبار دهک بندی ها چک می شود، پایگاه رفاه ایرانیان موضوع دهک بندی یارانه ها را بررسی و گزارش می دهد.

او افزود: شاخص های متعددی مانند تراکنش های بانکی، مالکیت خانه و خودرو، درآمد خانوار و عوامل دیگر بر روی دهک بندی تاثیر دارد که گاهی با صدم میلی متر تغییر می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دهک بندی یارانه ها بر عهده ماست، گفت: در صورتی که هر فردی نسبت به دهک بندی اعتراض دارد می تواند با مراجعه به ستاد وزارت کار و یا از طریق سیستم پشتیبانی اعتراض خود را ثبت کند. ماهیانه این اعتراض ها بررسی و به کاربران پاسخ داده می شود.

وی ادامه داد: احتمال خطا در دهک بندی یارانه ها پنج درصد است که اکنون مراجعات به ستاد وزارتخانه و سامانه محدود است ضمن اینکه همکاران ما از وزارت کار موظف به پاسخگویی هستند.

مرتضوی با بیان اینکه در دهک بندی یارانه ها چندین شاخص اقتصادی در نظر گرفته شده است، گفت: نه تنها درآمد سرپرست خانوار محاسبه می شود، بلکه درآمد اعضای خانواده نیز بررسی می شود، بر این اساس افرادی که می آیند و اعلام می کند که درآمدی ندارند، اما با پیگیری مشخص می شود، که درآمد دارند نیاز است تا جدا سازی صورت بگیرد.

وی گفت: گاهی اوقات افرادی با دهک بندی مخالف هستند که از حساب شخصی خود به عنوان پرداخت از اداره یا خیریه استفاده می کنند که این افراد باید حساب شخصی خود را از حساب های تجاری و خیریه جدا کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به اعتراض دهک بندی ها، در گام اول یک میلیون خانوار به طرح یارانه بگیران در دولت سیزدهم پیوستند. دولت حمایت های لازم را از مشمولان یارانه به ویژه در دهک های اول تا سوم به عمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه دولت افزایش اعتبار یارانه را در طرح کالا برگ الکترونیکی اجرا می کند، گفت: دهک های اول تا سوم که 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند، در صورت خرید 50 درصد از مبلغ یارانه 11 قلمی، افزایش اعتبار به مبلغ 120 هزار تومان دریافت می کنند.

مرتضوی گفت: بر این اساس اگر 11 قلم کالای اساسی که در طرح کالابرگ قرار دارند با نوسانات قیمتی و تورم مواجه شوند، دولت متعهد شده است که مبنای قیمتی 1401 را برای کالاها اعمال کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون خانوار در طرح الکترونیکی کالابرگ شرکت کرده اند، گفت: در فاز دوم طرح کالابرگ که از 9 روز پیش آغاز شد، شاهد افزایش 2.5 درصدی مشارکت خانوارها در مقایسه با فاز اول این پروژه بودیم و اکنون با اقبال خوبی رو به رو هستیم.

وی گفت: 204 هزار خانوار در طرح کالابرگ 120 هزار تومان اعتبار تشویقی دریافت کرده اند که در صورت ادامه استقبال، مشوق های جدید را بیرون کشیده و دهک های بعدی را به این طرح الکترونیک کالابرگ اضافه می کنیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا