اخبار روز

خبر فوری ظریف از آخرین مراحل معرفی کاندیداهای وزارت پزشکیان /تقریبا تمام حدس و گمان ها اشتباه یا ناقص بود/هم دلسوزی و هم اشتراک وجود دارد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری تشکیل دولت چهاردهم با انتشار پستی اینستاگرامی نوشت:

سلام دوستان

بررسی پیشنهادات واصله برای اعضای شورای دولت رو به پایان است:

1- کمیته ها بررسی های خود را انجام داده و در مرحله دوم بین 10 تا 15 داوطلب را برای ارزیابی انتخاب کردند.

2- در مرحله دوم داوطلبان در کمیته ها با جزئیات بیشتر مورد ارزیابی قرار گرفتند و در صورت نیاز به مصاحبه داوطلبانه دعوت شدند.

3- اعضای کمیته ها به صورت جداگانه و محرمانه به داوطلبان امتیاز دادند.

4- امتیازها به صورت خودکار تجمیع و نتایج تجمیع هر کمیته به هیئت رئیسه ارسال می شود.

تقریباً تمام گمانه‌زنی‌ها درباره نتایج بررسی کاندیداها در پنل‌ها نادرست یا ناقص است و عمدتاً برای تشویش افکار عمومی و ایجاد نگرانی یا ایجاد اخبار و فشار روانی منتشر شده است.

5- شورای راهبری برای تایید نتایج نامزدهای کمیته ها، رسیدگی دقیق به شکایات واصله و اطمینان از صحت فرآیند به قید قرعه پنج گروه تشکیل داد.

گروه های اعتبارسنجی نظر خود را در مورد وضعیت کار هر کمیته در هیئت رئیسه ارائه می دهند.

این روند برای برخی از کمیته ها تکمیل شده و برای کمیته های دیگر به تدریج در حال تکمیل است.

تاکنون گزارش گروه‌های اعتبارسنجی نشان می‌دهد که کار کمیته‌ها روال بوده و در مواردی که ابهامات یا شکایاتی به وجود آمده یا با توضیحات کمیته مربوطه رفع شده و یا اقداماتی برای رفع این موارد انجام شده است. ابهامات هر چه از اعضا و مسئولان کمیته ها خواسته شده است، از کسانی که با دقت و اعتماد این وظیفه را انجام داده اند تشکر می کنم.

6- همانطور که عزیز رئیس جمهور منتخب بارها اعلام کرده است، لیست ها را جداگانه دریافت خواهد کرد. اگرچه انتخاب اعضای دولت در نهایت توسط آنها انجام می شود، اما دکتر پزشکیان جناب یا خانم محترم، جهت اطمینان از شفافیت و سلامت کار، بررسی این نامزدها نیز به شورای راهبری محول شده است.

7- هر یک از اعضای هیأت رئیسه پس از بررسی گزارش روسای کمیته ها و دبیران و روسای کارگروه ها و گروه های اعتبارسنجی و همچنین استماع اسامی و مدارک کاندیداها، مستقیماً برای دکتر پزشکیان آنها به صورت محرمانه نظرات خود را در مورد نامزدهای پیشنهادی کمیته ها و رئیس جمهور منتخب می نویسند.

هر عضو شورا می تواند نام سه نامزد (از کمیته ها یا لیست های رئیس جمهور منتخب) را در برگه رأی خود قرار دهد. اعضای شورا می توانند نام حداکثر پنج نامزد را در برگه رأی خود قرار دهند، مشروط بر اینکه دو نفر از آنها جوان، زن یا بستگان باشند.

فرم های نظرسنجی در حاشیه جلسه توسط دو نفر از اعضای گروه اعتبار سنجی مربوطه قرائت، تنظیم و به رئیس شورای راهبری تحویل داده می شود.

8- نتایج بررسی های کمیته و هیئت رئیسه در یک صفحه (تصویر پیوست) جمع آوری و به همراه نتایج مشروح به رئیس منتخب ارائه می شود. بر اساس قانون اساسی تصمیم نهایی با رئیس جمهور است که می تواند افراد این یا سایر نامزدها را برای رأی اعتماد به شورای اسلامی معرفی کند.

9- گزارش مستند از عملکرد کلیه کمیته ها و هیئت رئیسه در حال تهیه است و انشاءالله در آینده حاصل ابتکار عمل شجاعانه و آینده نگر آقای دکتر خواهد بود. پزشکیان توسط تعدادی از کارشناسان، نخبگان، نمایندگان اقشار مختلف، همکاران و نمایندگان احزاب و جامعه مدنی پیشنهاد و اجرا شده و در حال انتشار است.

10- به منظور رعایت حریم شخصی افراد و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده ناروا، اسامی نامزدها و تعداد آرا محرمانه خواهد بود.

دوستان عزیز. این یک تجربه جدید است که باید با کمبودها و مشکلاتی مواجه شود و در آینده باید اصلاح شود. علاوه بر کاستی های آشکار این تجربه جدید که خود ما نیز به آن اذعان داریم، نارضایتی هایی نیز از این روند به انگیزه های مختلف وجود دارد: از غم صادقانه گرفته تا مشارکت و انتقام از رقبا یا حتی خدای ناکرده تلاش برای جلوگیری از نهادینه شدن شفاف. فرآیند و خارج از کنترل حلقه های قدرت و ثروت.

امیدوارم ملت بزرگ ایران با هوشیاری و توجه به اهمیت این ابتکار، اجازه ندهند اخبار و شایعات، اراده آنها برای تغییر و رای دهندگانشان را مختل کند.

2727

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا