اخبار روز

خبر درگذشت کارگردان معروف پس از دو سال

فدراسیون فیلمسازان هنگ کنگ به ورایتی تایید کرد که کوری یوئن، بازیگر و کارگردان فیلم های اکشن «خیلی نزدیک» و «مرده یا مرده» در سال 2022 درگذشت و مرگ او به درخواست خانواده اش مخفی ماند.

به گزارش ایسنا، خبر درگذشت این فیلمبردار را جکی چان، ستاره مشهور فیلم های اکشن که به صورت آنلاین از کوری یوئن ادای احترام کرد، اعلام شد.

بر اساس گزارش های محلی و انگلیسی زبان، کوری یوئن در تاریخ نامشخصی بر اثر کووید-19 در هنگ کنگ درگذشت. او در 15 فوریه 1951 با نام یانگ گانگمینگ به دنیا آمد.

کوری یوئن و جکی چان همکلاسی بودند و در مدرسه اپرای پکن آموزش دیدند. آنها در دوران اوج سینمای هنگ کنگ از اواخر دهه 1970 تا اوایل دهه 1990 نامی برای خود دست و پا کردند.

یوئن در ابتدا روی بازیگری تمرکز کرد و در فیلم های «جنگجویان باغ وحش کوه جادویی» و «کندورهای شرقی» ظاهر شد و در کنار ستارگانی چون جکی چان، هانگ، میشل یو، سینتیا روتروک و دیرینه اش مقابل دوربین ظاهر شد. همکار جت لی ایستاد.

او سپس به بازیگری و کارگردانی روی آورد و Ninja in the Dragon’s Den، All for the Winner و دنباله Top Bet را کارگردانی کرد.

یوئن فیلم های «افسانه و افسانه 2» و «افسانه جدید شائولین» را با بازی جت لی کارگردانی کرد و رابطه نزدیک او با جت لی باعث شد کوری یوئن وارد سینمای هالیوود شود.

یوئن بر روی شش فیلم آمریکایی جت لی، از جمله رومئو باید بمیرد، بوسه اژدها و زباله ها، و همچنین طراح هنرهای رزمی برای مردان ایکس در سال 2000، پس از آن فیلم Too Close و کارگردانی فیلم حمل و نقل، که در سال 2002 منتشر شد، کار کرد.

کوری یوئن در سال 2006 فیلم مرده یا زنده را بر اساس یک بازی ویدیویی و با بازی هالی والانس، جیمی پرسلی، دوون آئوکی و سارا کارتر کارگردانی کرد.

“بله، بانو” – (1985)، “بدون عقب نشینی، بدون تسلیم” (1986)، “بدون عقب نشینی، بدون تسلیم 2” (1987)، “همیشه اژدها” (1988)، “شل مستقیم او” (1990) , Soul Savior (1991)، Soul Savior 2 (1992)، بادیگارد از پکن (1994)، پدر من یک قهرمان (1995) و Jackie and the Vampire 2 (2004). در میان دیگر آثار کوری، یوئن را کارگردان می دانند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا