اخبار روز

خبر داغ متقاضیان کرمان موتور 10 تیرماه داشتن خودرو آسان است

استفاده از نام J7 برای این خودرو در بازار ایران احتمالا به دلیل سابقه نسبتا خوبی است که جک J5 در کشورمان به دست آورد و اعتماد کاربران را در بین سدان های چینی در بازار ایران جلب کرد.

جدیدترین خودروی وارد شده در لیست محصولات تولیدی کرمان موتور جک J7 است. خودرویی که نام اصلی آن Jack Girao A5 است. اما در بازارهای روسیه، قزاقستان و مکزیک با نام جک J7 عرضه شد.

این خودرو با طراحی بدنه لیفت بک به کلاس سدان های کامپکت سگمنت C تعلق دارد. با این حال، طراحی بدنه آن ظاهری تهاجمی به آن بخشیده است که ممکن است برای طرفداران خودروهای چینی جذاب باشد.

Auto Jack J7 در سال 2020 عرضه شد و جانشین مستقیم جک J5 در سبد محصولات جک است.

اگرچه ظاهر سوکت J7 توسط طراح ایتالیایی Daniele Gaglione طراحی شده است، اما به نظر واقعی نمی رسد. وقتی از جلوی خودرو به آن نگاه کنید، خطوط پررنگ طراحی فورد فیوژن به وضوح مشهود است.

خودرو جک J7 در تمامی بازارها با یک موتور یعنی موتور محبوب خودروسازان چینی یعنی موتور 1500 سی سی توربوشارژ موجود است. این موتور می تواند 150 اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور این موتور 210 نیوتن متر است.

گیربکس جک J7 در دو مدل دستی و CVT عرضه می شود که با توجه به محبوبیت خودروهای اتوماتیک مجهز به CVT، عرضه آن در ایران تقریباً قطعی است.

عکس های جک J7

مشخصات جک J7

مشخصات جک J7

مشخصات جک موتور کرمان J7

آقای پورکاظمی معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور در مراسم تحویل اولین سری جدید جک S5 نیوفیس که در تاریخ 6 آذر 1393 برگزار شد، برای اولین بار تایید کرد که جک J7 سدان 1401 کرمان موتور در کشورمان عرضه می شود.

جک خودرو (JAC) خود را برای حضور قدرتمندتر در بازار ایران آماده می کند. کرمان موتور که پس از عرضه پیکاپ KMC T8 و کراس اوور KMC K7، برند جدید KMC را برای مونتاژ محصولات جک روانه بازار کرد، اکنون به سراغ سدان های جک پرچمدار رفته است. خودرویی که در بازار چین به جک A5 معروف است اما در برخی بازارهای صادراتی از جمله روسیه و آمریکای جنوبی با نام جک J7 به دست مشتریان می رسد.

تصاویر جاسوسی جک جی هفت در ایران

طبق تصاویر منتشر شده در رسانه های خودرویی، اواخر پاییز 1398 شرکت کرمان موتور اولین جک J7 را برای انجام تست های فنی و مراحل بازاریابی وارد ایران کرد. خودرویی که تصاویر جاسوسی آن در بهار سال 1400 بار دیگر در رسانه های کشورمان دست به دست شد.

استراتژی جک برای نام گذاری این محصول جدید در بازار ایران هنوز مشخص نیست، با این حال این احتمال وجود دارد که چینی ها بخواهند آن را با نام J7 در ایران عرضه کنند، زیرا مشتریان ایرانی هنوز نام جک J5 را به یاد دارند.

جک J7 که اندکی پس از جک J3 در سال 2008 معرفی شد، قرار بود به عنوان پرچمدار جک سدان باشد، اما موفق نشد و تنها چهار سال در خط تولید جک دوام آورد و در نهایت تولید آن در سال 2012 در بازار چین به پایان رسید. پس از آن تاریخ، حدود شش تا هفت سال خبری از جک J7 نبود تا اینکه جک در سال 2019 همه را شگفت زده کرد.

نسل سوم جک جی 7 برای ایران

از سال 2019، جک تصمیم گرفت «نسل سوم» خودروهای سواری خود را با Project 3.0Era عرضه کند. هدف اصلی این پروژه تغییر طراحی محصولات جک بر اساس یک زبان طراحی مشترک بود.

«زبان طراحی مشترک» مسلماً برای مدیران جک بسیار مهم بود، زیرا این موضوع یکی از اصلی ترین انتقاداتی است که به نسل دوم خودروهای جک وارد می شود.

جک با تولید نسل دوم محصولاتش که در بازار آسیا با نام Refine یا Refine شناخته می شود، از هیچ الگو یا قانون خاصی پیروی نکرد، گویی طراحانش در توسعه هر محصول از قانون «آزمایش و خطا» استفاده کرده اند! برای درک این موضوع کافیست به طراحی جک پیکاپ T6 نگاهی بیندازید و آن را با جک پیکاپ T8 مقایسه کنید. یا مثلا طراحی سوکت S5 را با سوکت S4 مقایسه کنید. آره! هیچ نقطه مشترکی بین این خودروها وجود ندارد.

البته کسانی که طرفدار جک هستند احتمالاً می خواهند بگویند: با شباهت های زیاد جک اس 7 و جک اس 3 چه باید کرد؟! حق با شماست؛ طراحی این دو کراس اوور بسیار به هم نزدیک است، اما فراموش نکنیم که جک در سال 2019 اولین فیس لیفت جک اس 3 را روانه بازار کرد و بدین وسیله تمامی شباهت های این دو خودرو را از بین برد!

همه اینها را گفتیم تا مستقیماً به اصل مطلب برسیم: جک ایرادات طراحی خود را در نسل سوم خودروهایش تکرار نمی کند. این شرکت برای تغییر تصویر ذهنی مشتریان خود از برند جدیدی به نام Jiayue برای نامگذاری نسل سوم محصولات خود استفاده می کند و تمامی محصولات نسل سوم را با همین برند و با همین نام جدید روانه بازار می کند. تاکنون مشخص شده است که سدان های جیایو با حرف A و کراس اوورهای جیایو با حرف X نامگذاری می شوند.

اولین خودرویی که جک با برند Jiayue به بازار چین عرضه کرد یک سدان سایز متوسط ​​به نام Jiayue A5 یا Jiayue A5 است اما ما به اختصار آن را جک A5 یا جک J7 می نامیم. واضح است که طراحی جک J7 به هیچ یک از محصولات قبلی جک شباهتی ندارد. اما ترکیب چراغ های جلو باریک و جلوپنجره مقعر بسیار شبیه به ترکیبی است که کیا برای نسل دوم کادنزا (فضای YG) در سال 2017 استفاده کرد. اما با وجود این نکته منفی، باید اعتراف کرد که چنین طراحی خاص برای جک همچنان ستودنی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا