اخبار روز

خبر داغ: دولت اکنون به مردم وام فوری می دهد

وام فوری مجموعه ای از وام ها و تسهیلات بانکی فریبنده است. کارآفرینان، زوج‌های جوان، کارآفرینان، جویندگان خانه و به طور خلاصه هر کسی که می‌خواهد از نظر حرفه‌ای، در زندگی و تحصیل تغییر کند. به عنوان کمک می تواند از وام فوری بانک بهره مند شود. وام فوری به کمک افرادی می آید که نیاز فوری به پول زیادی دارند. زیرا مردم همیشه کمبود نقدینگی دارند. بنابراین نیاز به پول نقد برای انجام یک پروژه، مردم را به استفاده از وام های فوری و تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها ترغیب می کند. در ادامه به آخرین اخبار از اعتبار فوری ما پرداخت می کنیم

همزمان با فرارسیدن ایام اربعین، بانک ملی طرحی را در نظر گرفته بود که بر اساس آن وام اربعین 10 میلیون تومانی با سود 23 درصد (مصوب شورای پول و اعتبار) را در صورت ارائه 2 میلیون به متقاضیان پرداخت می کرد. زمانی که حساب باز شد 500000 تومان به عنوان ودیعه واریز کنید.

در روزهای ابتدایی راه اندازی این طرح اعلام شد که مبلغ سپرده 2 میلیون و 500 هزار تومانی در حساب بلوکی باقی خواهد ماند، اما پس از گسترش ایرادات طرح مذکور، بانک ملی اعلام کرد که 2 میلیون تومان در حساب بلوکی وجود دارد. باقی می ماند و 500000 تومان در هنگام پرداخت وام در اختیار مشتری قرار می گرفت. قرار می گیرد و تا زمان پرداخت وام مسدود نمی شود.

متقاضیان می بایست پس از بازگشت از سفر اربعین ظرف مدت 6 ماه (از تاریخ دریافت وام) اقساط خود را پرداخت کنند. مبلغ هر قسط یک میلیون و 870 هزار تومان است و وام گیرنده در مجموع 10 میلیون و 680 هزار تومان به بانک وام دهنده پرداخت کرده است. او انجام می دهد.

بر این اساس و در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فقه، گزارش دبیرخانه آن شورا از اهتمام شرعی در خصوص اعطای تسهیلات به زائران اربعین مطرح شد و این شورا تصویب کرد: «اصل پرداخت تسهیلات اربعین در . صورت مرابحه بر اساس مصوبات قبلی شورای فقیه است. مشکلی نیست. اما از آنجایی که برای اخذ تسهیلات مرابحه، تشکیل پرونده در قالب قانونی وام مطرح شد، این بند خلاف شرع تشخیص داده شد.

شایان ذکر است شورای حقوقی بانک مرکزی بالاترین نهاد در حوزه نظارت شرعی و انطباق شرعی در نظام بانکی کشور محسوب می شود و وظیفه نظارت بر فعالیت های اسلامی بانک ها و موسسات وام دهی غیربانکی را بر عهده دارد.

بر اساس مصوبات قبلی شورای فقهی بانک مرکزی، طرح‌هایی که شبکه بانکی در حوزه وقف یا تخصیص منابع تهیه می‌کند باید قبل از اجرا به تصویب شورای فخی بانک مرکزی برسد.

پس از دریافت وام، می توانید از منوی اعتبار اپلیکیشن برای مشاهده جزئیات آن از جمله مهلت پرداخت، مبالغ اقساط و غیره استفاده کنید. در صورت وجود موجودی، اقساط به صورت خودکار به صورت پیش فرض پرداخت می شود.

سرویس وام از زمستان سال گذشته به امکانات اپلیکیشن آبی اضافه شده و معرفی آن با استقبال کاربران مواجه شده است. انواع وام‌های آبی بدون ضامن و وثیقه، کاربران را قادر می‌سازد تا در عرض چند دقیقه و بدون کوچک‌ترین نگرانی نیازهای مالی ضروری خود را به صورت آنلاین برطرف کنند. در حالی که دریافت وام از بانک ها معمولاً کاری زمان بر و دشوار است، وام آبی به صورت آنلاین و بدون نیاز به هیچ گونه تضمین یا ضامنی در سریع ترین زمان ممکن به کاربران واجد شرایط پرداخت می شود.

علی آشوبی مدیر عامل صندوق امداد استان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به خدماتی که این صندوق پس از گذشت 8 سال از تاسیس خود توانسته است به ذی نفعان و افراد غیر مشمول ارائه کند، گفت: . ارائه خدمات بسیار سودمند به نیازمندان و سایر اقشار جامعه.

مدیرعامل صندوق امداد استان گفت: طبق سال 1401 باید 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان می دادیم که با تلاش همکاران و عملکرد خوب صندوق توانستیم 4 هزار و 623 میلیارد تومان تسهیلات بدهیم. تومان تسهیلات به مشتریان.”، که بالاتر از سقف مورد انتظار بود. در مجموع سال گذشته 340 هزار و 637 وام در چهار حوزه مسکن، اشتغال، فرهنگ و حمایت پرداخت کردیم که بیشترین سهم حمایتی، مسکن و درمان در حوزه اشتغال و مسکن را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: 4500 میلیارد تومان برای تسهیلات امسال در نظر گرفته شده است و انشالله در تلاش هستیم تا این مبلغ را فراتر از سقف بودجه افزایش دهیم. در مجموع عملکرد 7 ساله صندوق نشان می دهد که 16492 میلیارد تومان به 21800 نفر پرداخت شده است.

آشوبی با اشاره به آمار جمع آوری شده توسط این صندوق گفت: از ابتدای تاسیس تاکنون توانسته ایم خدمات صندوق را به 8 میلیون و 500 هزار نفر ارائه دهیم.

وی همچنین به یکی دیگر از اقدامات مناسب صندوق اشاره کرد و گفت: ارز دائمی یکی دیگر از اقدامات صندوق است.

وی در تشریح طرح ارز دائمی گفت: شهروندان و خیرین می توانند هر نوع کمک بلاعوض را به ما بکنند و ما نیز به نیازمندان واقعی جامعه خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق امداد استان در بخشی دیگر از این نشست خبری با اشاره به تلاش صندوق امداد استان برای افزایش تسهیلات در آینده نزدیک گفت: در تلاش هستیم تا میزان تسهیلات پرداختی قرض آل را افزایش دهیم. حسنا از 50 میلیون تومان به 300 میلیون تومان با همکاری بانک مرکزی. .

آشوبی در خصوص معوقات این صندوق گفت: در مجموع معوقات این صندوق در سال 1400 بالغ بر 2.3 درصد بوده که این رقم در سال 1401 به 1.5 درصد رسیده است، بنابراین کل سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است. ما عقبیم

مدیرعامل صندوق امداد استان با اشاره به خدمات جدید این صندوق در سال جاری، گفت: پرداخت غیرحضوری امداد و ضمانت نامه مواردی است که امسال می خواهیم شفاف سازی کنیم.

2 وام 150 و 200 میلیونی از بانک رفاه به همه

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: سقف اعطای تسهیلات بانک های قرض الحسنه که تا سال 1398 حدود 50 میلیون تومان بود به 1400 و 200 میلیون تومان و امسال به 300 میلیون تومان رسید.

ابوذر سروش در سومین همایش ملی اعتبار خوب (پنجشنبه) با بیان اینکه دو بانک در کشور داریم، افزود: سهم این دو بانک از اعتبارات پس انداز کشور 30 ​​درصد، در اعتبار جاری 30 درصد 4.5 درصد است. و به چهار درصد از کل نقدینگی بانکی کشور و حدود 20 میلیون عضو رسیده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته آمار تسهیلات اعتباری کشور بدون احتساب این دو بانک 180 همات (هزار میلیارد تومان) بود که این دو بانک به طور جداگانه 170 همات تسهیلات پرداخت کردند. یعنی حدود 48 درصد از تأسیسات قرض الحسنه کشور در سال 1401 با دو بانک قرض الحسنه مرتبط بوده است.

قائم مقام بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در خصوص شاخص های بانکی، مطالبات امسال در شبکه بانکی به 4.5 درصد رسید که حتی 11 درصد هم نبود. اما در بانک های قرض الحسنه یک درصد است که نسبت به شبکه بانکی عدد قابل تحسینی است و باید گفت مردم ما باهوش هستند.

سروش با اشاره به موضوع خدمات الکترونیک در بانک ها افزود: اکثر خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب در حال حاضر به صورت آفلاین انجام می شود و امضای الکترونیکی و حتی IOU ها در حال نهایی شدن است.

وی همچنین در مورد کارمزد بانک های قرض الحسنه گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر شد مقررات خوبی در زمینه کارمزدها وجود داشته باشد که در مدل جدید هر سال کارمزد اخذ نشود و فقط یک بار کارمزد گرفته شود. و مبلغ ثابتی در حدود 300000 تومان محاسبه می شود.

این مقام مسئول گفت: البته بانک قرض الحسنه رسالت حتی همان کارمزد را هم دریافت نمی کند، فقط مبلغ ثابتی است و کارمزد وام های زیر 10 میلیون تومان نیز صفر است.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت وام فوری

متقاضیان وام خوداشتغالی در صورت داشتن شرایط لازم و داشتن نامه از سازمان های مربوطه باید سپرده قرض الحسنه در شعبه بانک ملت داشته باشند. همچنین متقاضیان دریافت تسهیلات مذکور موظفند حداقل 100000 تومان به عنوان سپرده تضمینی خود واریز نمایند.

سقف این وام برای کارمندان 150 میلیون تومان و برای کارفرمایان 300 میلیون تومان است. این تسهیلات یک وام خوب است که فقط چهار درصد کارمزد دریافت می کند. برای این نوع تسهیلات به ضامن رسمی نیاز است.

حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 84 ماه است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا