اخبار روز

خبر داغ برای بازنشستگان؛ افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان در مردادماه!/ جزئیات

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه به طور قاطع اظهار داشت: این کمیسیون در برخورداری از پیشنهاد دولت برای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر به شدت مخالفت نمود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، به این صورت بیان کرد: در بودجه سال آینده، باید حقوق بازنشستگان، به ویژه آن دسته از بازنشستگان که دریافتی کمی دارند، افزایش یابد. مستمری یا حقوق بازنشستگان به طریقی تعریف می‌شود که به صورت ماهانه و تا پایان عمر، به افراد دارای شرایط بازنشستگی، بر اساس قوانین تامین اجتماعی و قوانین مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی، پرداخت می‌شود. در حال حاضر، حدود سه میلیون و 600 هزار بازنشسته منتظر اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند. حقوق بازنشستگان در سال 1401 نیز، متفاوت برای افراد مختلف است و به عبارتی کمتر از برخی حقوق بازنشستگان کشور است.

حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص بررسی موضوعات مربوط به مستمری بگیران در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در حال حاضر قانون احکام دائمی را داریم.

وی ادامه داد: از این رو در بند (ز) ماده 29 برنامه هفتم توسعه، دولت پیشنهاد داده بود که مبنای محاسبه مستمری کارکنان کشوری پنج سال گذشته باشد که با کاهش قابل توجهی از حقوق کارکنان دولت در زمان بازنشستگی می شود.

عضوکمیسیون تلفیق لایحه قانون برنامه هفتم توسعه افزود: بنابراین در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد حذف این ماده واحده را دادیم و کمیسیون نیز با این موضوع موافقت کرد. از این پس بر اساس حقوق کارکنان بازنشسته دولت و میانگین حقوق 2 سال آخر کارمندان به عنوان مبنای بازنشستگی آنها.

در پاسخ به تذکر علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، این سازمان اعلام کرد: بر اساس بند (ب) ماده (۱۲) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور، مصوبه شده است که سازمان تأمین‌اجتماعی، در طول اجرای قانون برنامه، تطبیق حقوق بازنشستگان و دریافت کنندگان مستمری را با مقررات مربوطه متناسب سازی کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ارائه خدمات جدید برای بازپرداخت هزینه های درمانی بازنشستگان کشوری در قالب طرح اختیاری خبر داد و گفت: ثبت نام اینترنتی از اوایل مرداد تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

ترکی ادامه داد: با توجه به نیازهای درمانی مشمولان صندوق بازنشستگی کشوری، برای اولین بار در کنار طرح اصلی قرارداد غرامت درمانی در حال اجرا، طرح اختیاری را نیز معرفی می کنیم.

وی افزود: این طرح می تواند به حذف کل طرح های بیمه و ادغام مزایای بیمه سلامت در طرح جدید کمک کند.

ترکی اذعان داشت: در طرح اصلی و تکمیلی رفع سقف پرداختی برای کلیه خدمات بستری و جراحی، برداشتن سقف پرداختی برای ارائه دارو به بیماران خاص و رفع سقف برخی از خدمات گران قیمت تشخیصی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: طرح جدید اختیاری برای اولین بار شامل پوشش هزینه های درمانی مرتبط با خدمات دندانپزشکی و داروهای بیماران غیرمتخصص نیز می شود.

ترکی تصریح کرد: سرانه مشارکت مشمولان مایل به بهره مندی از طرح اختیاری برای هر نفر 205 هزار تومان تعیین شده است.

در این نشست روسای ترکی مراکز ملی بازنشستگان استان کردستان نیز مشکلات و مطالبات خود را از جمله معیشت، مشکلات بیمه تکمیلی، حقوق در مناطق جنگی، مزایای بیمه آتی حافظ، پرداخت وام ضروری و صدور معلم بیان کردند. احکام ارزشیابی، استخدام فرزند، تمدید در خصوص پرداخت عیدی به بازنشستگان، افزایش سنوات حقوقی به دلیل تورم، پرداخت معوقات، تامین اعتبار لازم برای راه اندازی خانه امید و تامین امکانات ورزشی بازنشستگان از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درخواست حمایت جدی کردند. بازنشستگان

در پایان جلسه، با تأکید بر اجرای دقیق برخی موارد، بعد از بحث، تبادل نظر و ارائه پیشنهادات از سوی حاضرین، تصمیماتی شامل تحقق اهداف برگزاری جلسه به طور اجمالی تصویب شد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، بلافاصله پس از شنیدن مشکلات بازنشستگان حاضر در جلسه، دستور رسیدگی به این مشکلات را بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های موجود، ابلاغ کرد.

همچنین، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که از این پس خدمات جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری از طریق یک طرح اختیاری عرضه خواهد شد و اضافه کرد: این طرح می‌تواند به لغو طرح‌های بیمه اکمل و یکپارچه‌سازی خدمات بیمه درمان در یک طرح جدید کمک کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و هیئت همراه، مدیرعامل صندوق بازنشستگی استان کردستان، رؤسا و مسئولان کانون های بازنشستگی به منظور بهبود ارائه خدمات اجتماعی، گردشگری و درمانی و بررسی مسائل، مطالبات، جلسه همفکری برگزار کردند. و دغدغه های مستمری بگیران استان در سالن اجتماعات هتل جهانگردی سنندج.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این جلسه هدف از برگزاری چنین جلساتی را ایجاد همگرایی بین دستگاه های اجرایی، صندوق بازنشستگی کشوری و مسئولان کانون بازنشستگی برای رفع برخی مشکلات و ناهماهنگی ها برشمرد و بر لزوم تعامل و تلاش مشترک در این زمینه تاکید کرد. گروه

ترکی در ادامه با بیان اینکه مراکز بازنشستگی یکی از ارکان اصلی در حوزه تصمیم گیری هستند، ادامه داد: ما با همدلی از این توانایی استفاده می کنیم تا بتوانیم مشکلات این قشر را محاسبه و حل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار نفر در سراسر کشور تحت پوشش این صندوق هستند، افزود: وظیفه ذاتی ما ارائه خدمات مناسب به این افراد است.

وی مشکلات و دغدغه های صندوق بازنشستگی کشور را میراث پنج دهه گذشته عنوان کرد و گفت: چالش ها و مشکلات کنونی محدود به چند سال نیست، بلکه در دهه های گذشته انباشته شده و اکنون به یک بحران تبدیل شده است. بنابراین برای صندوق به روشی عمیق. و علت اصلی باید بررسی و رفع شود.

ترکی بیان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری دغدغه‌های زیادی دارد و باید با چاره‌اندیشی اصولی نظام بیمه‌ای و بیمه‌گری را اصلاح کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری فلسفه وجودی صندوق‌های بازنشستگی در سطح کشور را عمل به وظیفه اصلی، شامل تامین معیشت، همسان‌سازی حقوق و مشکلات رفاهی و بهداشت و درمان بازنشستگان، بیان کرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی، به خصوص در مناطق مرزی مانند کردستان، در حال پیگیری این موضوع هستیم.

به گفته وی، برای حل این مسئله باید با استفاده از ایده‌های نوین، صندوق بازنشستگی را از بحث حاکمیتی خارج کرده و به امور سهامداری وارد کنیم تا بازنشستگان سهامداران صندوق باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا