خبر خوش وزارت راه / متقاضیان مسکن دولتی بخوانند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  ارسلان مالکی امروز ۲۱ شهریور در پایان بازدید خود از پروژه‌های نهضت ملی مسکن خوزستان اظهار کرد: برای اجرای قانون هفتم پیشرفت و توسعه و اجرای قانون جهش تولید مسکن، اقدامات خوبی در سطح کشور انجام و تاکنون بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین در محدوده شهر و یا حاصل از الحاق شهرهای کشور تامین شده است.

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: این زمین‌ها به مرور و با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح قرار خواهند گرفت و لازمه این اراضی، آماده‌سازی آن‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرده که متعهد شدیم این اراضی را پس از آماده‌سازی در اختیار مردم قرار دهیم.

مالکی ادامه داد: تاکنون آماده‌سازی ۲۹ هزار هکتار از این اراضی، از مرحله طراحی خارج شده و به مرحله اجرا رسیده است. مابقی اراضی نیز در مرحله آماده‌سازی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های ویژه است و متعهدیم مسکن مهر که باقی مانده از طرح‌های گذشته است و طرح اقدام ملی و نهضت ملی را بر اساس تعهد، به پایان برسانیم.

مالکی بیان کرد: بازدیدها نیز به منظور پایش آخرین وضعیت اجرای طرح‌های مسکن انجام می‌شود تا اگر نیاز به کمک، تصمیم یا مصوبه خاص است، بتوانیم کار را تسهیل کنیم. امروز نیز بازدیدی از طرح نهضت ملی مسکن اهواز داشتیم که با وجود موانع اما پروژه‌ها در حال اجرا است.

وی در خصوص پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز، گفت: از این پروژه بازدیدی داشتیم. این پروژه منابع دولتی و عمومی ندارد و مردم سال‌هاست انتظار تکمیل آن را دارند. خوشبختانه با توجه به منابع داخلی سازمان ملی زمین و مسکن و صندوق ملی مسکن، پیشرفت خوبی داشته و تا دو ماه آینده بخش قابل توجهی تحویل متقاضیان داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پروژه‌های طرح ملی مسکن نیز در حال اجراست و موانعی که پیش روی این پروژه‌ها است رفع خواهد شد.

مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز اظهار کرد: امروز به منظور سرعت‌بخشی و تصمیم‌گیری برای تامین زمین ساخت پروژه‎های ملی مسکن و تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر باقی‌مانده، توسط معاون وزیر بازدیدهایی انجام شد. همچنین جلسه هیات مدیره برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا وی افزود: در خصوص طرح ملی نهضت ملی مسکن، ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین شناسایی شده که ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار در داخل محدوده شهرها بوده و آماده‌سازی دو هزار و ۱۰۰ هکتار در کمیسیون‌های مربوطه انجام شده است و در این زمینه حدود ۸۰ هزار واحد مسکونی در مرحله عملیات اجرایی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: متقاضیان واجد شرایطی که تاکنون احصا شده‌اند حدود ۴۳هزار نفر هستند که ۲۱ هزار واحد به متقاضیان تخصیص داده شده است. باقی مانده متقاضیان باید آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کنند تا متقاضی نهایی شوند.

بیات منش گفت: همچنین دو هزار خانواده واریز اولیه داشته‌اند. ۲۰ هزار نفر هم تایید اولیه شده‌اند اما واریز صورت نگرفته است. به اندازه کافی زمین وجود دارد و در صورت واریز وجه، پروژه‌هایی در قالب واگذاری زمین گروه ساخت به صورت ۹۹ ساله یا انبوه ساخت به درخواست متقاضی تعریف خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما