اخبار روز

خبر خوش برای متقاضیان وام با ضمانت یارانه ای

وام فوری | علی عاشوری با اشاره به فعالیت 34 شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در 31 استان کشور گفت: علاوه بر شعب، یک نفر در دفاتر کمیته امداد نیز به عنوان نماینده حضور دارد. صندوق، ارائه واسطه گری به مشتریان – پرداخت و سایر خدمات.

وی با بیان اینکه برای تسهیلات صندوق تا سقف 10 میلیون تومان کارمزدی دریافت نمی شود، ادامه داد: برای تسهیلات بالای 10 میلیون تومان فقط یک بار 3 درصد به عنوان کارمزد دریافت می کنیم. جریمه های عدم وصول و تأخیر اقساط نیز همچنان اعمال می شود و جریمه دیرکرد اقساط دریافت نمی کنیم.

عاشوری با ارائه آماری از تعداد سپرده گذاران صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: در حال حاضر در مجموع حدود 10 میلیون نفر به عنوان سپرده گذار در این صندوق حساب دارند و از خدمات آن استفاده می کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه عماد ولایت یادآور شد: ما بزرگترین شبکه قرض الحسنه را در کشور داریم و نه تنها به جامعه هدف خدمات شخصی ارائه می کنیم، بلکه یکی یکی از سیاست های ما این است که بتوانیم خدمات الکترونیک را توسعه دهیم. امسال سه سرویس جدید به بازوی دیجیتال صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اضافه می شود.

عاشوری گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، تمامی پیام های صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از طریق شمارش SQEV ارسال می شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در معرفی عملکرد سال 1402 گفت: در حوزه دریافت ضمانت نامه تسهیلاتی ایجاد شد و سال گذشته درصد معوقات وام به کمتر از یک درصد کاهش یافت.

عاشوری ادامه داد: طبق بودجه 1402 باید 4500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کردیم که به سختی مدیریت شد، حدود یک میلیارد تومان افزایش منابع داشتیم و همین عامل باعث شد در سال گذشته بیش از سقف تعهد پرداخت کنیم. .

وی با اعلام اینکه مجموع تسهیلات پرداختی در سال گذشته حدود 5300 میلیارد تومان بالغ بر 270 هزار فقره بوده است، افزود: بیشترین میزان تسهیلات پرداختی با 3756 میلیارد تومان به میزان 215 هزار فقره و 806 فقره در سال کار پرداخت شده است. تاسیسات افتتاحیه

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: در این مدت 931 میلیارد تومان برای فرصت های شغلی و 591 میلیارد تومان تسهیلات مسکن شامل خرید، ساخت و تعمیر مسکن پرداخت شده است.

عاشوری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا سال گذشته، مجموع تسهیلات پرداخت شده 20700 میلیارد تومان معادل 2250000 فقره بوده است. با این وجود بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در حوزه افتتاحیه با ۱۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان و تعداد یک میلیون و ۸۰۶ هزار فقره است.

وی افزود: در این مدت 4 هزار و 590 میلیارد تومان تسهیلات کار، 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات مسکونی و 372 میلیارد تومان تسهیلات فرهنگی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کرز الحسنه عماد ولایت گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هر ساله به بانک‌ها، موسسات اعتباری و صندوق‌های کرز الحسنه که سپرده‌های مالی دریافتی از بانک مرکزی را تضمین می‌کنند، پاداش قانونی پرداخت می‌کند. 900 میلیون تومان.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از سال 96 تا 1402 بیش از 19 میلیارد و 500 میلیون تومان به عنوان سپرده تکلیفی توسط بانک مرکزی به صندوق قرض الحسنه عماد استان پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و روابط عمومی استانداری البرز از پرداخت رایگان 12 میلیارد و 510 میلیون تومان به نیازمندان در دومین سفر رئیس جمهور خبر داد.

سید اکبر حسینی موخر گفت: در دومین سفر رئیس جمهور به استان البرز 4 هزار و 128 درخواست مردمی در سامانه ارتباطات مردمی و کشوری استانداری (صمد) برای درخواست کمک مالی از جمله در بخش دارو، درمان، خرید جهیزیه، تامین مالی انجام شد. ، ودیعه مسکن و… رسید.

وی افزود: بر اساس گزارش کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز به عنوان متولی پرداخت ها، 12 هزار و 510 میلیون تومان کمک بلاعوض به 2 هزار و 910 متقاضی مددکاری اجتماعی، کمیته امداد و بنیاد شهید استان نیز پرداخت شد. سایر متقاضیان در ایام سفر استانی در دستور کار قرار دارند./تسنیم/مهر

هشدار به متقاضیان دریافت وام یارانه ای

معاون بانک مرکزی با بیان اینکه مدل جدید اعتبارسنجی بانکی در سال جاری علمی خواهد بود، گفت: در مدل جدید عوامل جدیدی مانند محکومیت های مالی، جرایم رانندگی، درصد یارانه ها نیز در نظر گرفته شده و طبق روال فعلی رفتار مردم در پرداخت اقساطی تسهیلات تنها ملاک است. رتبه بندی وجود نخواهد داشت.

مهران محرابیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی درباره گلایه مردم از سازوکار اعتبار سنجی بانک ها، گفت: حتی در صورت تاخیر یک روزه در پرداخت اقساط، امتیاز اعتبارسنجی آنها کاهش قابل توجهی پیدا می کند، در حالی که ممکن است برخی اقشار از جمله کارگران دیرکرد حقوق و دستمزد خود را از کارفرما دریافت می کنند، تصریح کرد: مدل جدید اعتبارسنجی بانکی هنوز اجرایی نشده است و با اجرای مدل جدید نحوه ارزیابی افراد تغییر کرده و در مدل جدید نیز رفتار افرادی که اقساط می پردازند تنها بخشی از اعتبار است. در حالی که در مدل فعلی تقریبا اکثریت رتبه بندی براساس رفتار افراد در پرداخت اقساط است، هر فردی که به موقع پرداخت نکند به رتبه پایین تری تنزل می یابد.

وی با بیان اینکه همه این موارد در مدل جدید به وجود آمده است، گفت: در مدل اعتبارسنجی جدید، عوامل دیگری در ارزیابی کار خواهند کرد و عواملی که در این مرحله اضافه می شود، سابقه باورهای مالی است. ”

معاون بانک مرکزی تاکید کرد: از جمله نوآوری های مدل اعتبارسنجی، طبقه بندی درصدی یارانه ها است و از این پس افرادی که مدعی دریافت یارانه از دهک های پایین جامعه هستند، دیگر نمی توانند وام های بانکی با مبالغ کلان دریافت کنند. این به این معنی است که حد بالایی برای تأمین مالی بر اساس درصدهایی از بودجه تعیین می شود.

محرمیان ادامه داد: در مدل جدید مباحث مالیاتی، جرایم رانندگی، تسویه تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه شده و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق شده است.

وقتی از مردم پرسیده شد که برای بهبود امتیاز اعتبارسنجی خود چه کاری باید انجام دهند و آیا پرداخت قسط زودتر به بهبود امتیاز کمک می کند، پاسخ داد: «همه این مشکلات در مدل جدید دیده شده است و این در مورد این مدل علمی جدید نیز صادق است ، در مدل فعلی در صورت پرداخت اقساط تسهیلات در موعد مقرر، امکان کاهش تنزل رتبه وجود خواهد داشت. با این حال، پرداخت زودهنگام اقساط برای بهبود رتبه موثر نیست و نمی توان توصیه درستی انجام داد.

محرمیان در پاسخ به این سوال که آیا رفتار مردم در پرداخت قبوض در مدل اعتبارسنجی جدید لحاظ می شود، افزود: در حال حاضر به رفتار مردم در پرداخت قبوض، پرداخت به موقع و دیرکرد قبوض توجه نمی شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا