به گزارش مانیبان، مدیرکل انتشارات سازمان بورس گفت: از سومین پرداخت سود 1401 سهام بین 24 تا 25 میلیارد تومان به سهامداران پرداخت می شود.

ولی اله جعفری افزود: سود سال مالی 1401 شرکت های سرمایه گذاری تاکنون دو برابر شده است. آذر و اسفند 1402 و قسط سوم سود سال مذکور هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: پرداخت سوم سود سهام سال 1401 بین 24 تا 25 میلیارد تومان است که به محض وصول از شرکت های هلدینگ از طریق جامعه سپرده گذاری مرکزی به حساب مشمولان واریز می شود.

جعفری در خصوص اینکه هر سهامدار چقدر پول دریافت می کند، گفت: ارزش اسمی سهام هر فرد متفاوت است، اکثر آنها دارای سهام 534 هزار تومانی، برخی 480 هزار تومان و برخی سهام یک میلیونی هستند. سود سهام عدالت برای اجرای تمرین 1401، برای صاحبان پرتفوی حقوق صاحبان سهام 492 هزار تومان، مبلغ 446 هزار تومان، برای کسانی که دارای پرتفوی 532 هزار تومان هستند، مبلغ 482 هزار تومان محاسبه شده است. و برای صاحبان سبد سهام یک میلیون تومانی 906 هزار تومان.

مدیر کل امور ناشران سازمان بورس بیان کرد: در بین شرکت های سرمایه شده با سهام عدالت، اگرچه مپنا به سایر سهامداران خود سود سهام پرداخت کرده است، اما هنوز به سهامداران عدالت که 25 درصد کل سهامداران هستند، سودی پرداخت نکرده است. مپنا و پس از مصاحبه و اعلام نام این شرکت نامه ای نوشت که می خواهد به صورت اقساطی پرداخت کند.

وی درباره سود سهام در سال مالی 1402 نیز گفت: شورای عالی بورس در این خصوص تصمیم گیری کند و شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز نامه ای به شرکت ها بنویسد تا سود خود را البته شرکت ها پرداخت کنند. برای سود سال 1402 تا پایان سال فرصت دارند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما