اخبار روز

خبر خوش برای سهامداران بازار سرمایه


محمدرضا فرزین پس از جلسه شورای عالی بورس با اشاره به اقدامات جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران خرد، از اقدامات لازم این بانک برای تامین مالی و تسریع در طرح های توسعه ای بورس خبر داد. شرکت ها

وی با اشاره به سه اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس، افزود: گام نخست ضمانت 360 فقره اوراق تامین مالی توسط بانک های عملیاتی برای انتشار اوراق تامین مالی ریالی برای طرح های توسعه و تامین سرمایه در گردش است. شرکت های بورسی

رئیس کل بانک مرکزی از انتشار 2 میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح های توسعه ای شرکت های بورسی به ویژه در حوزه پتروشیمی و معدن به عنوان دومین اقدام برای حمایت از بورس خبر داد.

فرزین گام سوم را اعطای 1.5 میلیارد یورو وام ارزی به شرکت های بورسی که دارای طرح های ارزی و سریع بازده هستند، اعلام کرد تا صادرات خود را افزایش دهند.

رئیس کل بانک مرکزی از اجرای برنامه حمایتی نظام بانکی با هدف تقویت بازار سرمایه و ثبات بازار سهام خبر داد و آن را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه موافقت شد که شروع فردا چهارشنبه ابزارهای موجود در اختیار بانک مرکزی و نظام بانکی باید به بازار سرمایه کمک کند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شورای عالی بورس به این نتیجه رسیدیم که باید در کوتاه مدت تلاش مضاعفی برای بهبود شرایط بازار سرمایه و امیدواری بیشتر سهامداران به آینده بازار انجام شود.

فرزین تاکید کرد: بانک مرکزی هیچگاه حمایت خود از بازار سرمایه را تکذیب نکرده و معتقد است در شرایط خاص کنونی تقویت حمایت از بازار ضروری است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا