اخبار روز

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی


به گزارش مانیبان به نقل از بازتاب آنلاین، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آخرین اقدام دولت ریاست جمهوری در راستای تحقق سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب، تناسب حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: در این مدت در همین زمان، سن صندوق از 41 سال به 39 سال کاهش یافت.

اکوایران نوشت: این سخنان در حالی بیان شد که آخرین اقدام دولت سیزدهم در راستای تحقق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، تناسب حقوق مردم بوده است. مستمری بگیران و توسعه پوشش بیمه های اجتماعی اضافه شد و با اضافه شدن این تعداد حدود 88 میلیارد تومب درآمد جدید بیمه ای به منابع سازمان تامین اجتماعی اضافه شد و سنوات صندوق حدود 2 سال جوانتر شد. سال از حدود 41 سال به حدود 39 سال می رسد که به گفته کارشناسان این سیاست ها امید را به سازمان تزریق کرده است.

جبران عدم تعادل منابع و هزینه های تامین اجتماعی

بحث اختلاف در صندوق های بازنشستگی از سال 72 مطرح شد و هشدارهای جدی درباره اختلاف در صندوق های بازنشستگی داده شد و به بزرگترین صندوق در این زمینه یعنی سازمان تامین اجتماعی تبدیل شد. دولت سیزدهم در روزهای پایانی خود اعلام کرد که توانسته است 106 میلیارد بدهی بانکی سازمان تامین اجتماعی را که از دوره های قبل باقی مانده و سالانه حدود 25 میلیارد تومان هزینه در بر دارد، پرداخت کند، چه می شود بدهی بانکی سازمان تامین اجتماعی تا امروز چند برابر شده بود و اثر تورمی آن به شدت بر اقتصاد کلان کشور تاثیر گذاشت. از این منظر کنترل عدم تعادل منابع و هزینه ها در سازمان تامین اجتماعی عملا به کنترل تورم در کشور کمک کرده است.

توسعه خدمات برای بازنشستگان در دولت سیزدهم.

در دوره کوتاه دولت سیزدهم میزان مزایای مورد نیاز بازنشستگان از 7 میلیون تومان در ابتدای این دوره مدیریت به 30 میلیون تومان در سال 1403 افزایش یافت و در سال گذشته 250 هزار نفر از این مزایا به این عزیزان پرداخت شد. همچنین تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تا 80 درصد افزایش یافت و سهم سازمان تامین اجتماعی در پرداخت حق بیمه به 50 درصد کل مبلغ رسید و در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی سالانه بیش از 10 میلیارد برداشت پرداخت می کند. سهم خود را از بیمه تکمیلی بازنشستگان انجام دهند.

همچنین طی چند روز اخیر پس از تصویب دولت سیزدهم، طی روند تناسب حقوق بازنشستگان، مبلغی بالغ بر 3 میلیون تومان به عنوان کمک معیشتی و تناسبی به کلیه مستمری بگیران پرداخت شد که در مجموع هزینه بیشتری را برای مردم به همراه داشت. بیش از 12.6 میلیارد تومان. سازمان تامین اجتماعی


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا