اخبار روز

خبر خوش از وزارت کار در مورد بیمه بیکاری


به گزارش مانیبان، صبح امروز همایش «توانمندسازی و توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی» با حضور سولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم) در کوشک باغ هنر تهران برگزار شد. جمعی از فعالان کارگری و کارفرمایی و معاونان وزیر این وزارتخانه.

در ابتدای این همایش علی حسین رعیتی فرد (معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: وزارت کار در حال واگذاری به دولت چهاردهم است و چالش های مهم و مشکلات اساسی آن را به همراه داشته است. حل شده است.

وی افزود: امروزه نقش تشکل های کارگری و کارفرمایی برای تحقق کار شایسته مهم است و توافقات بین المللی در مورد جایگاه این تشکل ها وجود دارد.

وی ادامه داد: شعار سال منتخب رهبری که بحث مشارکت مردم است بیش از هر نهاد دیگری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شده است. باید قوانین و قوانین مربوط به تشکل های کارگری و کارفرمایی را بررسی کنیم و حوزه تشکل ها را تحلیل کنیم و نقاط ضعف را مدیریت کنیم.

رعیتی فرد تصریح کرد: اگر سه قسمت سه جانبه گرایی در شورای عالی کار و شورای عالی حفاظت فنی شکل نمی گرفت، در اداره امور دچار مشکل می شدیم. در دو سال دولت سیزدهم تلاش شد تا حضور تشکل ها جدی باشد. در این دولت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی برای اولین بار نقش محوری در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی داشت.

معاون روابط کار تصریح کرد: 240 هزار مشمول بیمه بیکاری ما طی دو سال به 140 هزار نفر کاهش یافته و حوادث کار با تلاش و کمک سازمان ها کاهش یافته است. حتی در این مدت با کمک سازمان ها زمان رسیدگی به دعاوی کارگری را به 40 روز افزایش دادیم و سامانه های مختلف مربوط به مطالبات کارگری و حوادث و قراردادها را در بستر مجازی ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: پنج تشکل کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی تحت قانون کار شامل اتحادیه های صنفی، مجامع نمایندگان کارگری و شوراهای اسلامی کار داریم و کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی و اتحادیه های کارفرمایی زیرمجموعه این تشکل ها هستند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا