کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و شنیده‌های مبنی بر کنار گذاشتن این طرح گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، که به نوعی برقراری عدالت در پرداخت حقوق‌ها را دنبال می‌کند، از وعده‌های رئیس جمهور بوده است. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در طول دو سال اخیر، این موضوع را با جدیت دنبال کرده است.

به گزارش پی ام آپ، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی گفت: شنیده ام که شورای نگهبان مجددا به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اعتراض کرده است اما مجلس مصمم است این طرح را اجرایی کند. به نتیجه موفقیت آمیز خواهد رسید و تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

کیومرث سرمدی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت و جلسات رسیدگی به رد این مصوبه مجلس بیان کرد: طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت و به نوعی برقراری عدالت در پرداخت حقوق آنها یکی است. از وعده های رئیس جمهور و کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در سال گذشته دو سال این موضوع را با جدیت دنبال کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی ادامه داد: پس از تشکیل جلسات متعدد، طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد که ایرادات متعددی دریافت و در مجلس اصلاح شد. طبق اخباری که داریم، بحث مالی و تعداد شاغلین مجددا مطرح شده است و هنوز این طرح به صورت رسمی به کمیسیون اجتماعی ارائه نشده است تا مسائل حل شود.

نماینده مردم اسدآباد در ادامه بیان کرد: در جریان بررسی طرح ساماندهی جذب کارکنان دولت متاسفانه طی دو سال گذشته با عدم حمایت سازمان اداری و استخدامی و یکی از کاستی ها مواجه شدیم و سازمان اداری و استخدامی کشور آمار دقیقی از این نیروها ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس مصمم به تحقق طرح ساماندهی اشتغال کارکنان دولت است و این موضوع را با جدیت پیگیری می کنیم، اظهار داشت: این قانون گره از بسیاری از کارمندان مظلوم باز می کند و به نظر ما این کار را نمی کنند. برای دولت بار مالی دارند، زیرا امروز دولت مبلغی بابت حقوق این افراد به شرکت های واسطه و شرکت های واسطه بخشی به نیروهای شرکتی پرداخت می کنند.

سرمدی در پایان گفت: امیدواریم در بازگشت بعدی ایرادات شورای نگهبان به این طرح در کمیسیون اجتماعی رفع شود و شاهد اجرای این قانون مترقی باشیم که یک نقطه مثبت در تاریخ مجلس و دولت است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *