اخبار روز

خبر خوشی به بازنشستگان داده شد/ سپرده مهم به حساب ها واریز می شود


به گزارش مانیبان، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشستی با عنوان جامینو سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب را به عنوان منشور عملیاتی سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم ابلاغ کرد. و راه حل بهبود رفاه و تحقق عدالت در جامعه، هماهنگی همه دستگاه ها در اجرای سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

این سخنان در حالی بیان شد که آخرین اقدام دولت سیزدهم در راستای تحقق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و توسعه پوشش بیمه ای بود. . در دولت سیزدهم 2 میلیون و 700 هزار بیمه شده جدید به سازمان تامین اجتماعی اضافه شد. با اضافه شدن این رقم حدود 88 میلیارد تومب درآمد بیمه ای جدید به منابع سازمان تامین اجتماعی و سن اضافه شد. این صندوق حدود 2 سال جوان شد و از حدود 41 سال به حدود 39 سال رسید که به گفته کارشناسان این سیاست ها امید را به سازمان تزریق می کند.

جبران عدم تعادل منابع و هزینه های تامین اجتماعی

بحث ناهماهنگی در صندوق های بازنشستگی از سال 72 مطرح شد و هشدارهای جدی در مورد ناهماهنگی در صندوق های بازنشستگی و در بزرگترین صندوق این حوزه یعنی تامین اجتماعی سازمان تامین و در نهایت در سال 1392 به سازمان جامع رفاه و تامین اجتماعی داده شد. قانون. به عنوان راه حلی برای این مشکل تصویب شد. دولت سیزدهم در روزهای پایانی خود اعلام کرد که توانسته بدهی بانکی 106 میلیاردی سازمان تامین اجتماعی را که از دوره های قبل باقی مانده و سالیانه حدود 25 میلیارد تومان برای این سازمان هزینه داشته است، پرداخت کند با ادامه رویه، بدهی بانکی سازمان تامین اجتماعی تا امروز چند برابر شده بود و اثر تورمی آن به شدت اقتصاد کلان کشور را تحت تاثیر قرار داد. از این منظر کنترل عدم تعادل منابع و هزینه ها در سازمان تامین اجتماعی عملا به کنترل تورم در کشور کمک کرده است.

توسعه خدمات برای بازنشستگان در دولت سیزدهم.

در دوره کوتاه دولت سیزدهم میزان مزایای مورد نیاز بازنشستگان از 7 میلیون تومان در ابتدای این دوره مدیریت به 30 میلیون تومان در سال 1403 افزایش یافت و در سال گذشته 250 هزار نفر از این مزایا به این عزیزان پرداخت شد. همچنین تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تا 80 درصد افزایش یافت و سهم سازمان تامین اجتماعی در پرداخت حق بیمه به 50 درصد کل مبلغ رسید و در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی سالانه بیش از 10 میلیارد برداشت پرداخت می کند. سهم خود را از بیمه تکمیلی بازنشستگان انجام دهند.

همچنین طی چند روز اخیر پس از تصویب دولت سیزدهم، طی روند تناسب حقوق بازنشستگان، مبلغی بالغ بر 3 میلیون تومان به عنوان کمک معیشتی و تناسبی به کلیه مستمری بگیران پرداخت شد که در مجموع هزینه بیشتری را برای مردم به همراه داشت. بیش از 12.6 میلیارد تومان. سازمان تامین اجتماعی


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا