اخبار ورزشی

خبر خوب فیفا برای پرسپولیس!/عکس

سایت فیفا در گزارشی میزان سودی که باشگاه های فوتبال جهان به دلیل آزادی بازیکنان خود برای حضور در جام جهانی 2022 قطر کسب کردند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

بر اساس اطلاعات فیفا، 5 باشگاه از فدراسیون فوتبال ایران برای حضور بازیکنان خود در جام جهانی با سود فیفا مواجه شدند که برای فدراسیون فوتبال ایران یک میلیون و 473 هزار و 746 دلار آمریکا گزارش شده است.

فیفا اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس 667 هزار و 63 دلار درآمد داشته و استقلال با 480 هزار و 906 دلار در رده دوم قرار دارد.

تیم های سپاهان، سایپا و تراکتور از دیگر باشگاه هایی هستند که از جام جهانی 2022 قطر بهره مند شده اند.

از آسیا، عربستان سعودی و قطر با بیش از 6 میلیون دلار درآمد در رتبه های اول و دوم قرار دارند و کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن و استرالیا در جاهای دیگر قرار دارند.

ایران از نظر قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر در رده ششم قرار دارد و کشورهایی مانند چین، امارات متحده عربی و کویت در رتبه های بعدی قرار دارند.

جام جهانی

در دنیای باشگاهی، منچسترسیتی با بیش از 4.5 میلیون دلار در رتبه اول قرار دارد و باشگاه هایی مانند بارسلونا، بایرن مونیخ، رئال مادرید و پاری سن ژرمن در رتبه های بعدی قرار دارند.

در آسیا از پرسپولیس و نماینده ایران در جمع 5 باشگاه برتر خبری نیست و باشگاه السد قطر با سود 2.8 میلیون دلاری در صدر قرار دارد. الهلال از عربستان، نصر از عربستان، الدحیل از قطر و جئونبوک هیوندای از کره جنوبی در رده های زیر قرار دارند.

در بین کنفدراسیون ها، اروپا با بیش از 158 میلیون دلار در رتبه اول و آسیا با بیش از 23 میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارند.

دستمزد جام جهانی

CONCACAF با بیش از 15 میلیون دلار در رتبه سوم، Conembol (آمریکای جنوبی) با بیش از 5.8 میلیون دلار در رتبه چهارم، CAF (آفریقا) با بیش از 4.5 میلیون دلار در رتبه پنجم و اقیانوسیه با بیش از رتبه ششم قرار دارند. بیش از 95 هزار دلار واقع شده است

پرسپولیس در صدر جوایز باشگاه های ایرانی جام جهانی 2022 قرار دارد.

جام جهانی 2022 قطر آبان و آذر این بازی در سال 1401 برگزار شد و تیم آرژانتین با شکست دادن فرانسه در ضربات پنالتی توانست برای سومین بار عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا