اخبار روز

خبر خوب دولت برای مردم در آستانه عید سعید قربان در مورد سود سهام!

به گفته پی ام آپ، سهامدارانی که در سال‌های گذشته سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با به‌روزرسانی اطلاعات خود در اولین تاریخ پرداخت سود مشارکت، تمامی این سودها را دریافت کنند.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به سپرده گذاری سهام عدالت گفت: سال گذشته شاهد بودیم که سود حاصل از عملکرد مالی شرکت ها عمدتاً در دو مرحله واریز شد و در شرایط فعلی تعداد قابل توجهی از منابع قابل سپرده گذاری، هیچ انتقالی وجود ندارد و هیچ پس انداز در مقیاس سپرده وجود ندارد. به همین دلیل واریز جداگانه این مبلغ غیر منطقی است و قطعا پاسخ خوبی از سوی مردم نخواهید گرفت.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه مبلغ قابل توجهی از سود سال 1400 باقی نمانده است، احتمالاً مابقی سود سال 1400 با سود سال مالی 1401 تلفیق می شود به طوری که اقتصاد مقیاس وجود دارد و دیدگاه منفی در ذهن مردم وجود دارد. بنابراین می توان گفت فعلا سود سپرده نخواهیم داشت.

باغستانی در پاسخ به این سوال که اگر سهامداران مشکلات عدم دریافت سود دوره های قبل را حل کنند، آیا با واریز سود عملکرد مالی سال 1401، سود گذشته را دریافت خواهند کرد یا خیر؟ وی گفت: سود سال های 98، 99 و 1400 در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی است و اگر سهامدار سود این سال ها را دریافت نکرده باشد، می تواند با ثبت نام در سامانه سجام، تمامی این سود را در اسرع وقت پرداخت کند. و با به روز رسانی اطلاعات شما، سود سرمایه تعلق می گیرد و این مزایا به حساب شما واریز می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا