اخبار روز

خبر خوب در مورد وام مسکن

وی افزود: همچنین 839 هزار قرارداد مبله بر اساس قانون برای افزایش تولید مسکن منعقد شد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سال گذشته متغیرهای کلان اقتصادی (نرخ ارز و نقدینگی) را کنترل کردیم، گفت: این امر منجر به رکود معاملات ملکی و کاهش معاملات شد در صورت تجدید نظر در انتظارات، فعالیت های ساخت و ساز دوباره افزایش می یابد.

فرزین با اشاره به تحولات بازار مسکن تهران گفت: در خرداد ماه امسال حجم معاملات مسکن 14.1 درصد نسبت به خرداد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. از سوی دیگر، افزایش قیمت املاک و مستغلات خرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.7 درصد بوده است.

وی تاکید کرد: مدتی است خرداد ماه 1402 نسبت به خرداد در سال 1401 افزایش قیمت 98.7 درصد بود./تسنیم

مسعود گنجی از افزایش میزان وام و سپرده مسکن همسران در نیمه سال جاری خبر داد و گفت: وام جدید برای ساکنان شهر تهران 200 میلیون تومان، شهرهای بزرگ 150 میلیون تومان و شهرهای کوچک 100 میلیون تومان است. .

وی ادامه داد: برای این منظور دانشجویان تا هفته آینده شنبه 26 ثبت نام می کنند خرداد 1403 مهلتی برای ارسال درخواست خود دارند.

رئیس صندوق کمک های دانشجویی وزارت علوم ادامه داد: دانشجویان می توانند با شرایط موجود درخواست قبلی خود را رد و با مبالغ جدید درخواست دهند.

بر اساس این گزارش، با افزایش وام مسکن مسکونی شرایط ضامن ها نیز تغییر کرده و دانشجویان متقاضی وام مسکن مسکونی موظف به معرفی ضامن بر اساس شرایط جدید هستند.

مراحل رد درخواست قبلی و ارسال درخواست با مبلغ جدید:

دانشجو به بهزیستی دانشگاه مراجعه می کند و مدارک اولیه توسط کارشناس اداره بهزیستی بررسی می شود.

ثبت درخواست کار در صورت رد وام (توسط دانشگاه)

در صورت رد درخواست وام، امکان درخواست مجدد وام با مبالغ قبلی (60، 90 و 120 میلیون تومان) وجود ندارد.

تایید رد درخواست وام (از کارشناس صندوق)

ثبت درخواست وام جدید دانشجو، تکمیل مدارک ضمانت نامه و بارگذاری قرارداد اجاره (مطابق با مبلغ وام)

بررسی و ارسال درخواست ثبت شده به صندوق (توسط دانشگاه)

در صورت عدم مراجعه دانشجو، پرداخت وام به همان مبلغ قبلی ادامه می یابد و با تایید فاند به حساب دانشجو واریز می شود.

معرفی 2 میلیون و 184 هزار نفر وام گیرنده مسکن

رئیس صندوق ملی مسکن درباره تعداد افرادی که برای مسکن به بانک ها برده شدند، گفت: 2 میلیون و 184 هزار نفر برای عقد قرارداد به بانک ها منتقل شدند. از این تعداد 784 هزار نفر قرارداد بسته اند. 959 هزار نفر برای عقد قرارداد در صف ایستاده اند. 441000 نفر مدارک نادرست داشتند و باید دوباره درخواست خود را ارسال کنند. از این تعداد حدود 74658 واحد برای جوانان معرفی شد. 27 هزار واحد به ایثارگران اختصاص یافت. 29742 واحد مسکونی روستایی و 33863 واحد مسکونی برای مستضعفان وجود داشت. در مجموع 69000 و 232 واحد در بخش کم درآمد راه اندازی شد.

اسماعیلی تصریح کرد: پرداخت دهک اول تا چهارم این وام آغاز شده است. شاغلین در نهادهای مختلف در استان ها با سازمان بهزیستی و کمیته امداد تماس بگیرند. می توانند از تسهیلات 400 میلیون تومانی در شهرها و 300 میلیون تومانی در روستاها با سهام 2 درصد استفاده کنند.

وی در خصوص پرداخت دو میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی برای پروژه های مسکن مهر گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب مقرر شد دو میلیارد دلار از این مبلغ در اختیار مسکن ملی قرار گیرد. نهضت.» در حال حاضر بخش اول آن، وجوهی به ارزش 10195 میلیارد ریال است که برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است. ریال این رقم به 100 هزار میلیارد تومان می رسد

توزیع وام مسکن تقویت دولت از پایان اردیبهشت ماه به پروژه های مسکونی

رئیس صندوق ملی مسکن خاطرنشان کرد: سال گذشته بزرگترین خرید فولاد در تاریخ فولد به پروژه نهضت ملی مسکن به ارزش 2000 میلیارد تومان اختصاص یافت. از 31 اردیبهشت ماه توزیع این میلگردها آغاز شده است. بنیاد مسکن نیاز 69 هزار تنی را اعلام کرد و کل تقاضا به بیش از 99 هزار تن رسید که از توان صندوق ملی خارج است.

وی با بیان اینکه خبرهای خوبی برای شرکت های دانش بنیان در خصوص فولاد داریم، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان که بر اساس فناوری های نوین فعالیت می کنند، پس از تصویب طرح های فناوری نهضت ملی مسکن، به خرید فولاد با قیمتی که در اختیار دارند تشویق می شوند. باید از این امر بهره برد تا هزینه های ساخت و ساز کاهش یابد.

به گفته اسماعیلی در برنامه هفتم توسعه با تلاش بی وقفه رئیس جمهور شهید 2 درصد از زمین های کشور به پروژه های شهری اختصاص یافت. در این برنامه حداقل 240 هزار هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است که این مساحت قابل افزایش است.

رئیس صندوق ملی مسکن در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری کشورهای خارجی در اجرای نهضت ملی مسکن گفت: 27 شهرک ساحلی در شهرهای ساحلی مکران و سه شهر از جمله حوزه خلیج فارس شناسایی شده است. علوی و تیس برای دریافت سرمایه گذاری خارجی معرفی شده اند. تعدادی از شرکت های خارجی و همچنین شرکت های ایرانی در سطح بین المللی تامین مالی ساخت این شهر را بر عهده دارند. در یکی بانک مسکن هم از این شهرها وارد شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از تورم اواخر سال گذشته برای بخش قابل توجهی از پروژه های نهضت ملی مسکن آسانسور خریداری شد.

رهن

پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به 700 میلیون تومان

اسماعیلی درباره طرح کاهش اقساط طرح نهضت ملی مسکن گفت: به نظر من متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن باید کل مبلغ وام خود را افزایش دهند. زیرا متاسفانه در کشور با تورم مواجه هستیم. به جای مذاکره با بانک برای کاهش اقساط در دور بعد، باید سعی کنیم مبلغ وام را از 550 میلیون تومان فعلی افزایش دهیم. امیدواریم به این رقم 700 میلیون تومان برسیم. صندوق ملی مسکن این پیشنهاد را به شورای پول و اعتبار ارائه کرده و شورای عالی مسکن باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی در خصوص امتناع برخی بانک ها از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن گفت: بانک های سامان، بانک سرمایه، خاورمیانه و دی عملکرد آنها در طرح نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بود. درست است که این بانک ها در یک سال گذشته میزان قابل توجهی تسهیلات پرداخت کرده اند. مثلا یکی بانک ها بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات داده اند که باید 20 درصد آن (معادل 120 میلیارد تومان) در اختیار حوزه مسکن قرار می گرفت که این اقدام صورت نگرفت.

ساخت وام مسکن 277000 خانه در بافت های فرسوده

رئیس صندوق ملی مسکن در خصوص نوسازی شهری در قالب نهضت ملی مسکن گفت: از 2 میلیون و 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن با 277 هزار واحد در بافت های فرسوده آغاز به کار کرد. صندوق ملی مسکن برای احیای نوسازی شهری آمادگی خرید این واحدها را از پروژه های انبوه سازی در حال ساخت بافت دارد. با سرمایه گذار و مالک وارد یک مشارکت سه جانبه می شویم. در پایان پروژه اگر فرد واحد را نخواست، آن را برمی داریم و در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می دهیم.

اسماعیلی اعتبارات در اختیار نهضت ملی مسکن را حدود 13 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تا کنون 16 میلیارد تومان از محل منابع مستقیم صندوق برای ساخت مناطق روبنایی، 3900 میلیارد تومان هزینه کرده ایم. واگذاری زیرساخت پروژه های آب و برق، حدود 2000 میلیارد تومان برای آماده سازی پروژه های مسکن مهر 2000 میلیارد تومان در قالب خرید فولاد و مابقی مبالغی در قالب تسهیلات و ارقام مختلف هزینه شده است. طرح نهضت ملی مسکن که در مجموع 16 هزار میلیارد تومان است./ایسنا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا