اخبار روز

خبر خوب درباره وام بازنشستگان تامین اجتماعی مرداد 1403


به گزارش بازتاب آنلاین، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امروز جلسه ای با مستمری بگیران و کانون عالی بازنشستگان داشتیم و مقرر شد پس از اعلام آمادگی این دوستان، بتوانیم راه اندازی شود. ثبت نام فاز دوم این تسهیلات طی روزهای آینده.

ایلانا در خبری نوشت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره ثبت نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه ای با بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان داشتیم. و مقرر شد پس از اعلام آمادگی این دوستان بتوانیم در روزهای آینده برای مرحله دوم ثبت نام کنیم. دوم، اجازه دهید با این نصب شروع کنیم.

با برگزاری آیین تودیع اعزام اولین گروه از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به مشهد مقدس در ایستگاه راه آهن تهران، اجرای طرح کرامت رضوی سازمان تامین اجتماعی – اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس برای زیارت رایگان – امسال؛ با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان؛ محمد اسدی رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، علی اصغر بیات نماینده بازنشستگان در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و صندوق های مربوط، اعضای هیات مدیره کانون مافوق کارگران بازنشسته و مستمری بگیر و جمعی از معاونین و مدیران سازمان تامین اجتماعی.

میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان در این مراسم گفت: سفرهای زیارتی بازنشستگان و اعزام این زائران به مشهد الرضا(ع) اقدام بسیار خوبی است که سازمان تامین اجتماعی در سال های گذشته آغاز کرده است. که البته مدتی به دلیل اپیدمی کرونا متوقف شد، اما الحمدلله از سال 1401 در قالب طرح کرامت رضوی از سر گرفته شد.

مدیر کل تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی در سال های 1401 و 1402 توانست در مجموع بیش از 75 هزار بازنشسته را به این سفر معنوی اعزام کند. این سفرها از ابتدا یعنی از ایاب و ذهاب تا اقامت در هتل های مناسب شهر مشهد برای اسکان زائران کاملا رایگان بوده و تاکید شده است که همراهان ما امکانات رفاهی خوبی را در اختیار بازنشستگان قرار می دهند.

موسوی همچنین گفت: با همکاری مراکز عقب نشینی طبق برنامه کرامت رضوی در سال جاری قرار است حدود 70 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شوند. سال قبل حدود 28000 نفر بازنشسته شدند و سال قبل از آن بیش از 50000 نفر به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی افزود: این سفر مختص بازنشستگان و مستمری بگیران تهرانی نیست و بازنشستگان همه استان ها در قالب سهمیه ابلاغی به استان ها به این سفر اعزام می شوند. از آنجایی که در برخی استان ها امکان حمل و نقل ریلی وجود ندارد، امسال برنامه ریزی برای جابجایی زائران به عهده استان ها گذاشته شده است تا تعداد بیشتری از بازنشستگان برای اعزام به این سفر معنوی هماهنگ شوند. همچنین از متولیان تامین اجتماعی استان ها خواسته ایم با همکاری مراکز و نمایندگان مستمری بگیران سهمیه تعیین شده برای هر استان را جذب کنند تا بتوانیم 70 هزار سفر برنامه ریزی شده در سال جاری را تکمیل کنیم.

موسوی همچنین درباره ثبت نام فاز دوم اعطای خطوط وام قرض الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه ای با بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان داشتیم و مقرر شد پس از ابلاغ با اراده این دوستان انشالله در روزهای آینده بتوانیم ثبت نام فاز دوم این تسهیلات را آغاز کنیم. حداقل 40 هزار نصب برای ماه گذشته پرداخت شد و تلاش می کنیم تعداد این نصب ها را در ماه جاری افزایش دهیم تا انشالله بتوانیم به هدف امسال برسیم. مبلغ وام مستمری بگیران تامین اجتماعی که سال گذشته 20 میلیون تومان بود، امسال به 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و استانداری این سازمان و همچنین علی اصغر بیات و محمد اسدی اعضای هیات مدیره انجمن شرکت کردند. در این مراسم سرپرست بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با ارائه گزارشی از برنامه های رفاهی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از همکاری شرکت حمل و نقل ریلی رجا و شرکت رفاه گستر در اجرای طرح کرامت قدردانی کرد. پروژه رضوی


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا