به گزارش مانیبان؛ صادقی کارشناس مسکن با بیان اینکه همزمان با پایان فصل انتقال، شاهد کاهش معاملات مسکن به ویژه در بخش اجاره هستیم، گفت: این روزها به دلیل کمبود عرضه مسکن، بسیاری از مالکان به دنبال افزایش نرخ اجاره خود هستند. این نرخ ها را می توان از طریق سیستم نوشتن خودکار کنترل کرد.

وی ادامه داد: تحقیقات در سال گذشته حاکی از آن است که بسیاری از قراردادهای مسکن شفاف منعقد شده و بسیاری از مشکلاتی که برای مستاجران بدون سامانه خود امضایی ایجاد شده بود، برطرف شده است.

کارشناس مسکن عنوان کرد: خرداد ماه گذشته اکثر انحصارهایی که در بازار مسکن ایجاد شده بود از بین رفت و شاهد رونق قراردادهای مسکن هستیم و تعداد قراردادهای اجاره مسکن به بیش از 3 میلیون رسیده است.

صادقی با بیان اینکه در سال های اخیر بسیاری از مستاجران میلیون ها دلار برای ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری پرداخت کرده اند گفت: خوشبختانه با راه اندازی سامانه خودامضا این هزینه ها به صفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با راه اندازی سامانه خود امضای بازار املاک به سمت رونق پیش می رود، گفت: در حال حاضر با اجرای این سامانه روند ثبت قراردادها افزایش یافته و آمارها نشان می دهد که تعداد این قراردادهای خرید و فروش املاک افزایش یافته و به بیش از یک میلیون نسخه رسیده است.

وی گفت: تمامی معاملات مسکن در سامانه خودنویس شفاف شده است و در حال حاضر سایر مستاجران برای دریافت کد رهگیری و بارگذاری آن برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن نیازی به پرداخت هزینه ای ندارند، بنابراین دریافت ودیعه مسکن از این طریق سیستم خودنویسی رایگان شده است.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی باید هر چه زودتر سامانه خودنویس را ادامه دهند، گفت: دولت باید هر چه سریعتر استفاده از سامانه خودنویس را توسعه داده و آن را ادامه دهد تا در اجاره بازار مسکن در سال آینده می توانیم این بازار را به سمت رونق سوق دهیم.

وی ادامه داد: همچنین در قانون افزایش تولید مسکن آمده است که دولت باید هرچه سریعتر زمینه توسعه بازار اجاره مسکن را فراهم کند تا مستاجران احساس راحتی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :