اخبار روز

خبر جنجالی رایگان درس خواندن با ازدواج کردن!

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: در این مرکز آموزشی شهریه دانشجویانی که ازدواج می کنند در مقطع کارشناسی صفر و در مقاطع کارشناسی ارشد 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

حمیده رسولی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که به میزبانی استاندار یزد برگزار شد، گفت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق دانشجویان به این امر، طرح تخفیف شهریه دانشجویی ازدواج در ترم تحصیلی در نظر گرفته شده است. حدود دو سال است که در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اجرا می شود.

وی افزود: از این نظر ارزش شهریه برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ازدواج می کنند به صفر می رسد و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 50 درصد تخفیف در نظر گرفته می شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: با توجه به بحث اقتصادی، سالن های دانشگاه تجهیز و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا ازدواج و تشریفات را تسهیل کنند. همچنین کارگاه های آموزشی خانواده بهشتی هر فصل برای دانش آموزان برگزار می شود.

میلاد عبدلی نماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه هدف، فرهنگ و انگیزه ازدواج در جامعه امروزی از بین رفته است، اظهار داشت: تفاوت دیدگاه بین نسل ها باعث می شود که نسل قدیم و جدید مقوله ازدواج را متفاوت ببینند. به ویژه در مبانی فکری مربوط به این موضوع بوده است.

وی ادامه داد: حضور نسل جدید در فضای مجازی، دانشگاه ها و… حس استحقاق را در آنها ایجاد کرده است که بخشی از آن با انتظارات غیرعادی از خانواده ها همراه است که خود زمینه را برای تضعیف فرصت ازدواج فراهم می کند. و متأسفانه در سالهای اخیر نارسایی هایی مانند آموزش، صدا و سیما و غیره در این زمینه وجود داشته است.

ابوالفضل اکبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تاکید کرد: سازمان ها و نهادها باید در اجرای مصوبات این مکان برای تسهیل ازدواج جوانان همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع توسعه فرهنگ ازدواج بین خانواده ها گفت: توسعه فرهنگ بین خانواده ها، اجرای برنامه آموزشی مدون، بحث مشاوره جای خود را دارد و اینکه آیا به سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه می شود. اهمیت بحث اقتصادی در رابطه با ازدواج نیز کمرنگ خواهد شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا