اخبار روز

خبر جدید معاون وزیر صنعا از واردات خودروهای دست دوم


به گزارش پی ام آپ؛ مهدی ضیغمی درباره تامین ارز خودروهای وارداتی گفت: واردکننده خودرو، ارز مورد نیاز وارد كردن عرضه از محل صادرات شما و همچنین سایر محصولاتی که نیازی به عرضه ارز در سامانه نیما ندارند. محصول می تواند هر محصول دیگری باشد به شرطی که ارزی از صادرات آن محصول در سامانه نیما به دست نیاید صادرکنندگان محصولات پتروشیمی، فولاد، ریل رنگ و هیدروکربن باید تامین شود. نشان آنها محصول صادراتی خود را در سامانه نیما دارند، در واقع در کمیسیون اقدام ارزی بر اساس قانون مشخص شده است که برخی از کالاها باید از نیما تامین شود و این صادرکنندگان نمی توانند سهمیه صادراتی خود را به واردات سایر کالاها اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه برخی از گروه های کالاهای وارداتی مانند خودرو نمی توانند از ارز نیمایی استفاده کنند، اظهار کرد: البته سال گذشته ارز نیمایی برای واردات در مدت کوتاهی استفاده شد. ماشین اعطا شد، اما از پایان سال گذشته تا کنون واردات خودرو از محل ارز حاصل از صادرات غیرکالا و ارز حاصل از صادرات گروه هایی از محصولات اساسی که سهمیه صادراتی آنها قابل انتقال به واردات سایر کالاها می باشد. ضیغمی بیان کرد: بنابراین مردم می توانند ارز صادراتی خود را به صورت توافقی و بر اساس پروتکل مشخص به واردکننده خودرو بفروشند و لازم نیست واردکننده خودرو ارز خود را از صادرکننده خاصی خریداری کند، بلکه این معامله باید نظارت شود. در مبادله بانک مرکزی انجام شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران وی گفت: تامین ارز واردات خودرو مشکلی ندارد.

در خصوص واردات خودروهای درجه دو نیز 9 مهر امسال محمد رضوانی فر رئیس گمرک اظهار داشت: در حال حاضر خودروی درجه دو وارد گمرکات کشور نشده است زیرا هنوز در مرحله تایید است. صورت حساب فوریت دو جولای مجلس آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت صنعت تمام نشده؛ فعلا رفت و آمدها معلمان انجام شده اما آیین نامه اجرایی واردات خودروهای فرسوده هنوز نهایی نشده است، بنابراین واردات خودروهای فرسوده انجام نشده است.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا