اخبار روز سینما

خبر جدید از «پایتخت ۷»/ بهرام افشاری برگشته است؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

تسنیم: اخبار مربوط به فصل هفتم «پایتخت» به جای اعلام رسمی از سوی تهیه کننده، کارگردان یا مدیران تلویزیون به فضای مجازی رفت و این بار عکسی توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

زمانی که نام سریال پایتخت به میان می آمد همیشه این سوال مطرح می شد که آیا این سریال فصل هفتم خواهد داشت؟ از سال گذشته با اعلام مدیر صداوسیما و مدیر سیمافیلم، این پیگیری ها در دستور کار قرار گرفت، بنابراین این سریال و نهضت ساخت سریال های دنباله دار پیگیری می شود. یکی «پایتخت» یکی از آنها بود.

درباره ساخت و نحوه ساخت این سریال بحث ها و گمانه زنی های زیادی وجود داشت. بارها متولیان سیمافیلم به مذاکره و نظارت بر ساخت این سریال اشاره می کردند تا اینکه چندی پیش مسعود کریمی مدیر گروه طنز سیمافیلم در گفت و گو با تسنیم به پیش تولید رسمی این سریال اشاره کرد.

وی گفت: نگارش و پیش تولید سریال «پایتخت» آغاز شده و انشالله مشکلی پیش نیاید امسال تولید می شود اما بقیه مراحل اعم از بازیگری و پخش و … جزئیات بعداً توسط خود سیمافیلم اعلام خواهد شد، اما این وعده برای مخاطبان است.

چندی پیش هومان حاجی عبداللهی در روزهای داغ بازتاب آنلاینات با انتشار ویدئویی به آغاز تولید فصل هفتم سریال پایتخت اشاره کرد. وی با انتشار تصویری از رنگ به شکل کلمه پایتخت 7 نوشت: آغاز پایتخت 7 شبیه شیرینی های رنگارنگ پشت صحنه بچه هاست.

در روزهایی که رسانه ملی به موضوع بازتاب آنلاینات پرداخته و فعالیت های تبلیغاتی کاندیداها روی آنتن می رفت، خبر ساخت پایتخت 7 از طریق پستی در فضای مجازی منتشر شد. این بار انتشار عکسی در صفحه رسمی «پایتخت» توجه بسیاری را به خود جلب کرد. محسن تنابنده، احمد مهرانفر، هومان حاجی عبداللهی و بهرام افشاری در این عکس دیده می شوند.

در توضیحات این عکس فقط این عبارت “بدون توضیحات!” – واکنشی از هومان حاجی عبداللهی در فضای مجازی دست به دست شد که در صفحه توییتر خود این بازیگر قابل مشاهده نیست. چرا که به گفته وی اعلام شد بهرام افشاری بحمدالله هماهنگ و به پروژه اضافه خواهد شد.

چرا که در هیاهوی خبری سریال «پایتخت» بدون توجه به شروع تولید و زمان پخش، عده ای پاییز و تابستان را در رسانه ها و عده ای نوروز و رمضان را زمان پخش این سریال عنوان کردند که البته باید منتظر ماند تا تصمیم گیری در این زمینه به دست مجری این سریال سپرده شود. اما در این بین به غایبان این فصل اشاره شد. یکی این بهرام افشاری بود که انگیزه اش پروژه های دیگر و مشغله کاری او اعلام شد.

لازم به ذکر است که این عکس صرفا برای گفت و گوی مجدد و هماهنگی حضور بهرام افشاری در نقش بهتاش و بازگشت او به سریال پایتخت 7 گرفته شده و یا دورهمی بیش نبوده است. مدیران تلویزیونی که در چند وقت اخیر هیچ واکنشی نسبت به شروع تولید «پایتخت» نشان نداده اند و بیشتر اخبار را رسانه ها از صفحات مجازی به دست می آورند.

مجموعه تلویزیونی «پایتخت» که ابتدا توسط گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید شد، در آخرین روزهای زمستان 1388 پخش و سپس در سیمافیلم تولید شد. یکی به یکی از موفق ترین محصولات طنز سازمان صداو سیما تبدیل شد و در نهایت 6 فصل با رکورد ادامه یافت.

«پایتخت» در فصل های پخش فراز و نشیب خود را داشته است، اما در مقایسه با سایر کمدی های تلویزیونی دهه 90 همواره از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بوده است. تا جایی که پخش آن از شبکه های آی فیلم، تماشا و حتی سیما گاه مخاطبان بیشتری نسبت به کمدی های جدید روی آنتن داشته است.

در سال های اخیر بارها شایعاتی مبنی بر ساخت نسخه سینمایی این سریال و تمایل بازیگران برای ساخت آن شنیده شد اما هیچ گاه تکمیل نشد و به همین دلیل ساخت احتمالی آن به بعد از تولید فصل هفتم موکول شد. از سری «پایتخت» پس از حواشی فصل ششم که منجر به نامه رئیس وقت سازمان صدا و سیما شد، به نوعی به پایان رسید و ادامه تولید آن در هاله ای از بلاتکلیفی رها شد. بنابراین برای مدتی حتی از شبکه های تلویزیونی پخش نشد.

در میان غایبان این پروژه نام مهران احمدی نیز به چشم می خورد که پیش از این بار دیگر سفرهای رفت و برگشت به «پایتخت» را تجربه کرد. یکی او یکی از بازیگران مهم این سریال است که گفته می شود در فصل هفتم حضور نخواهد داشت. سارا و نیکا فرقانی بازیگران جوان اصلی سریال که از کودکی با پایتخت همراهی کردند، اگرچه بازیگر نبودند، اما جزو پنج بازیگر سریال بودند که در تمام فصول آن حضور داشتند. بر اساس اعلام فراخوان اولیه که در سایت رسمی پایتخت و در برخی از صفحات هنرمندان منتشر شده، به نظر می رسد این گروه به دنبال جایگزینی دوقلوهایی غیر از سارا و نیکای فرقانی هستند.

در این میان بازگشت علیرضا خمسه با بازی در نقش ‘بابا پنجعلی’ را می توان محتمل دانست. او که در پنج سریال اول یک کاراکتر ثابت بود و به دلیل مرگ شخصیتش در فصل ششم حضور نداشت، احتمالا به عنوان یک روح به سریال باز خواهد گشت و جوک های جدیدی به «پایتخت 7» اضافه می کند.

ایده حضور علیرضا خمسه در نقش «روح بابا پنجعلی» پیش از این توسط محسن تنابنده، طراح و ناظر نویسندگان نمایش مطرح شده بود، اما هرگز اجرایی نشد. اما با اظهار نظر چندی پیش علیرضا خمسه که از فراخوان بازیگران سریال برای بازگشت به این اثر خبر داد، می توان اجرای آن را محتمل دانست.

همه این گمانه زنی ها و سرنخ ها وجود دارد، اما باید منتظر ماند و دید که تولید فصل هفتم «پایتخت» پس از مدت ها غیبت چگونه پیش خواهد رفت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا