اخبار روز

خبرهای خوب در مورد سپرده های وام بازنشستگی

پس از ثبت نام از متقاضیان دریافت وام ازدواج کودکان مستمری بگیران و تایید و تایید مدارک ارسالی، ۴۴ هزار متقاضی تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی با کارمزد سالانه ۴ درصد دریافت کردند.

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای تسهیلات اجتماعی و پرداخت کمک های مالی از جمله سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری تحت عنوان «خدمت ادامه دارد» است که بر این اساس تلاش می کنیم به طور مستمر مزایای مورد نیاز بازنشستگان را در قالب های مختلف اجرا و ارائه کنیم. این عزیزان

وی یادآور شد: واریز این تسهیلات برای مابقی متقاضیان پس از احراز شرایط و احراز شرایط در تیرماه 1403 انجام می شود./اقتصاد آنلاین

ثبت وام مستمری بگیران با سود 4 درصد نزد این بانک ها

بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی بر اساس فیش حقوقی خود انواع وام و گزینه های مالی در اختیار دارند که در این گزارش به برخی از آنها به تفصیل اشاره شده است.

صندوق بازنشستگی کشوری برای حمایت از بازنشستگانی که بیمه می کند همه چیز را از وام ازدواج گرفته تا وام ضروری تا وام های پنج ساله اجرا کرده است. سازمان تامین اجتماعی که بزرگترین صندوق بیمه محسوب می شود و با بدهی هنگفتی دست و پنجه نرم می کند، مبلغ آخرین وام خود را به 30 میلیون تومان رساند. مبالغی که با توجه به تورم فعلی اقتصاد ایران به دل بازنشستگان نمی نشیند.

انواع وام برای بازنشستگان کشوری

همانطور که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری آمده است، انواع مختلفی از وام برای بازنشستگان کشوری وجود دارد. از وام ازدواج، وام پایه و همپاد گرفته تا وام های پنج ساله اخیر. البته وام بازنشستگان کشوری به اینها محدود نمی شود. یک میلیون و 700 هزار مستمری بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که امسال دولت حدود 256 هزار میلیارد تومان برای حمایت از آنها واریز کرده است. در زیر به طور مختصر با انواع فرصت های مالی صندوق بازنشستگی کشوری آشنا می شویم.

وام ازدواج مستمری بگیران کشوری: مبلغ این وام 35 میلیون تومان است و فقط به حساب مستمری بگیری که در بانک صادرات حساب دارد واریز می شود. اقساط وام ازدواج برای بازنشستگان کشوری 36 ماهه با کارمزد سالانه 4 درصد می باشد. بنابراین بازنشستگان کشوری باید ماهانه یک میلیون و 60 هزار و 606 تومان بابت وام ازدواج بپردازند. مجموع اقساط وام در یک سال بیش از 37 میلیون تومان است. یکی یکی از شرایط ثبت نام وام ازدواج مستمری بگیران این است که تاریخ سند ازدواج فرزندان از تاریخ اول باشد. فروردین 1398 وام ازدواج مستمری بگیران کشوری فقط برای اولین ازدواج فرزند مستمری بگیر و فرزند مستمری بگیر (همسر) تعلق می گیرد.

وام ضروری برای بازنشستگان: مبلغ این وام 30 میلیون تومان است. صندوق بازنشستگی کشوری اطلاعات بیشتری از جزئیات این وام ندارد. اما شرایط وام ضروری مستمری بگیران کشوری حاکی از آن است که هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های دوره های قبل تاثیری در اولویت بندی و یا واجد شرایط بودن وام نخواهد داشت. متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته باشد مجاز به ثبت نام نیستند. تنها زمانی که اطلاعات تکمیل و در سامانه تعهد وراث تایید شده باشد، درخواست متقاضی در لیست متقاضیان عمده وام قرار می گیرد.

نظارت بر پایان نامه های دانشجویی: وام بازنشستگان کشوری شامل کالای دیگری نیز می شود که به اختصار «همپاد» نامیده می شود. صندوق بازنشستگی کشوری با هدف حمایت از مستمری بگیران دانش آموزی و فرزندان آنان طرح حمایتی به نام همپاد را در دستور کار خود قرار داده است. به این ترتیب مستمری بگیران کشوری شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی یا دکتری می توانند از تسهیلات اعتباری 600 هزار تومان برای پایان نامه کارشناسی ارشد و 800 هزار تومان برای پایان نامه دکتری بهره مند شوند.

وام بازنشستگان: هنوز اطلاعات دقیقی از آن به بیرون درز نکرده است و تنها چیزی که می دانیم این است که با نرخ سود سالانه چهار درصد و در 60 قسط به بازنشستگان کشوری پرداخت می شود. با توجه به رشد 140 درصدی وام بازنشستگان در کشور طی پنج سال، هر مستمری بگیر برای دریافت تسهیلات 92 میلیون تومانی در ماه باید بیش از یک میلیون و 680 هزار تومان برای وام پنج ساله بپردازد. مجموع اقساط وام پنج ساله مستمری بگیران حدود 103 میلیون تومان و سود کل وام نیز 11 میلیون و 40 هزار تومان برآورد شده است.

وام 50 میلیونی برای خرید کالا: وام 50 میلیونی خرید کالا به مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تعلق می گیرد. اگر قصد دریافت این وام را دارید، ابتدا باید به صفحه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید. سپس نوبت به طرح پشتیبانی می رسد که باید وجود داشته باشد یکی از لینک های فروشگاه لوازم خانگی انتخاب کنید. در این منطقه امکان خرید انواع لوازم خانگی وجود دارد.

وام مستمری بگیر به مستمری بگیر اجازه می دهد که مستقیماً از کارخانه خرید کند و سپس کالای خریداری شده را در خانه دریافت کند. اعتبار خرید کالا برای بازنشستگان کشوری بین 30 تا 50 میلیون تومان است. با بازپرداخت 60 ماهه و 10 درصد سود. یعنی هر مستمری بگیر برای دریافت این وام باید ماهیانه حدود 910 هزار تومان بپردازد. مزیت این وام پرداخت دو درصد بهای تمام شده کالا است چرا که 98 درصد بهای تمام شده قرض است.

وام مسکن مستمری بگیران داخلی: مستمری بگیران داخلی که در 10 سال گذشته از خدمات وام بانک مسکن استفاده نکرده اند می توانند وام مسکن دریافت کنند. در صورتی که مستمری بگیر ساکن تهران باشد مبلغ این وام 50 میلیون تومان است و در صورت سکونت در شهرستان ها می تواند برای دریافت وام رهنی 40 میلیون تومانی ثبت نام کند.

شرایط همچنین برای وام از مستمری بگیران زمین برای ساخت و ساز مسکن در نظر گرفته می شود، به عنوان مثال وام گیرنده و همسرش نباید مالک خانه باشند. حداقل پنج سال از بازنشستگی می گذرد و درآمد ماهیانه آن کمتر از سه میلیون تومان است. مدت وام مسکن 10 سال و نرخ سود آن بین 4 تا 9 درصد است.

آشنایی با انواع وام بازنشستگان اجتماعی

صندوق بیمه اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه کشور است که 46 میلیون نفر یعنی بیش از نیمی از جمعیت کشور را بیمه می کند که 3.8 میلیون نفر از آنها مستمری بگیر هستند. گزینه های مالی بازنشستگان تامین اجتماعی بین 30 تا 100 میلیون تومان است.

30 میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی: وام مستمری بگیران تامین اجتماعی سال گذشته از 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان رسید و در نهایت به دلیل تورم به 20 میلیون تومان رسید. بر اساس آخرین اطلاعات، مبلغ هم اکنون بالغ بر 30 میلیون تومان است.

ثبت نام وام 20 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی به دو صورت انجام می شود. روش اول ثبت نام وام 30 میلیونی به صورت غیرحضوری و از طریق مراکز بازنشستگی انجام می شود و در استان ها و شهرستان ها رایج است. روش دوم ثبت نام حضوری است که متقاضیان با مراجعه به مراکز بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت نام می کنند.

وام 100 میلیونی مستمری بگیران اجتماعی: این وام برای مستمری بگیران اجتماعی است. برای دریافت وام مستمری بگیران تامین اجتماعی می بایست با شعب بانک های دولتی از جمله بانک رفاه کارکاران، بانک کشاورزی، بانک ملت، بانک ملی، بانک صادرات، پست بانک، بانک تجارت، بانک صنعت و معدن و قرض تماس حاصل فرمایید. آل ترن حسنا. مهر ایران آمد و 100 میلیون تومان وام گرفت.

برای دریافت وام 100 میلیون تومانی مستمری بگیر تامین اجتماعی نیاز به اخطار کسر از مستمری و چک یا سفته دارید. اگر این را ندارید می توانید با ارسال نامه کسر حقوق و تکمیل مراحل ثبت نام 50 میلیون تومان وام دریافت کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا