اخبار روز سینما

خبرنگار صدای جامعه – پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

روز خبرنگار فرصتی است تا دولت ها، مسئولان، مردم و خبرنگاران ارزش قلم یک روزنامه نگار را بیاموزند.

بازتاب آنلاین،م.البینین فتوحی فعال رسانه ای وعضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه گیلان به مناسبت هفدهمین روز گرامیداشت روز هفدهم بهمن ماه بیانیه ای بیان کرد. مرداد نوشت:

روزنامه نگاری حرفه ای است که شما آن را انتخاب نمی کنید، بلکه شما را انتخاب می کند. سوال پرسیدن و مطالبه گری نه برای منافع شخصی، بلکه برای صلاح جامعه یکی از ویژگی های بارز روزنامه نگار است و یکی از سخت ترین و زیان آورترین مشاغل به حساب می آید. برای یک خبرنگار ترس و مصلحت معنا و مفهومی ندارد و کافی است حادثه ای به سرعت به محل حادثه برسد تا بدون فکر به خطرات آن حادثه را به طور کامل و دقیق گزارش دهد.
خبرنگار صدای جامعه خود است و معتقدم نمی تواند در جناح ها و احزاب فعالیت کند و تنها جناح او مردم هستند و تنها حزب او عملکرد مسئولان است.
خبرنگار از میز و صندلی متنفر است و از ایستادن در یک جا متنفر است. خطر دوست و دوست و سانسور و قطع قلم دشمن جان اوست.
خبرنگار نمی تواند قضاوت کند، اما می تواند عدالت را اجرا کند، امانتدار مردم است و دردها و مشکلات آنها را می شنود و آشکارا بیان می کند. همه اینها را گفتم تا از این حرفه پرخطر اما هیجان انگیز بگویم.
و چند کلمه در مورد تاثیر این حرفه بر افکار عمومی. وظیفه روزنامه نگار هدایت افکار عمومی و تامین آرامش جامعه است. گاهی می بینیم که برخی از رسانه ها برای کسب بیشترین لایک و بازنشر اخبار خود اقدام به انتشار اخبار جعلی با عناوین جنجالی یا انتقاد از تجهیزات و عملکرد مسئولان بدون حتی یک روز کاری علیه مدیر یا مسئولان برای بررسی می کنند. باشد، پرداخت می کنند
حتی گاهی می بینیم که رسانه ها ابزاری برای انتقام گیری شخصی افراد از یکدیگر می شوند و به عواقب آن برای جامعه اهمیت نمی دهند.
باید بدانیم که این قلمی که به ما سپرده شده بسیار ارزشمند است و حتی خداوند به آن قسم خورده است و نمی توان آن را به سادگی فروخت و بی ارزش کرد.
این روزها شاهد یک جنگ سرگرمی در اقصی نقاط جهان هستیم، جنگ هایی که گاهی چند روزه و گاهی چند ماهه به طول می انجامد اما گاهی شروع و پایانی دارد و روزی به پایان می رسد اما جنگ رسانه ای طولانی ترین جنگی است که تا به حال بوده است. در دنیا شروع شده است و هر روز این جنگ ها شدیدتر و غیرقابل کنترل می شود و اگر مردم دانش رسانه ای درستی نداشته باشند به راحتی در این جنگ شکست خواهند خورد و جامعه نیز از بین خواهد رفت. بنابراین به عنوان روزنامه نگار باید بدانیم که چه می نویسیم و چگونه آن را منتشر می کنیم.
رهبران واقعی روزنامه‌نگاران هستند و باید آموزش‌های لازم را به این قشر خواستار ارائه کرد. این اتفاق می افتد که همه باور نمی کنند که روزنامه نگار هستند زیرا می توانند دو خط بنویسند.
سربازان واقعی جنگ رسانه ای در جهان روزنامه نگاران هستند، بنابراین دولت ها باید توجه بیشتری به این گروه داشته باشند.
فکر کردن به اینکه یک روز از سال متعلق به خبرنگاران است و نادیده گرفته شدن در بقیه روزها باعث می شود که سرباز این جنگ گاهی در این مبارزه خوب عمل نکند.
روز خبرنگار فرصتی است تا دولت ها، مسئولان، شهروندان و خبرنگاران قدر قلم خبرنگاری را بیاموزند و به این حرفه کم درآمد اما تاثیرگذار توجه ویژه داشته باشند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا