اخبار روز سینمافیلم و سریال

خانه پدرسالارِ محبوب تلویزیون بعد از گذشت 30 سال را ببینید!/فیلم

خانه پدرسالار یا خانه مهرانگیز کامبیز، یکی از خانه‌های مشهور تهران است که بیشتر به نام خانه پدرسالار معروف شده است. این خانه در دهه‌های شصت و هفتاد محل فیلمبرداری سریال محبوبی به همین نام بود که بسیاری از مردم ایران را به پای تلویزیون می‌نشاند. این خانه در واقع به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و تاریخی تهران شناخته می‌شود.

[/video]

 

لوکیشن خانه قدیمی سریال “پدرسالار” در محله امامزاده یحیی تهران قرار دارد. این خانه ۱۰۰ ساله در دوره قاجار ساخته شده و متعلق به یکی از نوادگان خاندان قاجار به نام خانم مهرانگیز است. اما اکنون به عنوان خانه فرهنگ امام‌زاده یحیی شناخته می‌شود.

این محله لوکیشن بسیاری از صحنه‌های سریال “پدرسالار” بود که در دهه‌های پیش از انقلاب به نمایش گذاشته شد و به یاد لجبازی‌ها و مهربانی‌های شخصیت اسدالله خان (با بازی محمدعلی کشاورز) و دلسوزی‌های مادرانه ملوک خانم (با بازی حمیده خیرآبادی) مانده است. این سریال تلویزیونی بسیار محبوب در تمام دوران پخش خود، جزو برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون ایران بوده است.

 

 

[/video]
[/video]

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا