اخبار روز

خانم ها در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند

الهه جعفرزاده: سرطان سینه شایع ترین سرطان در زنان و مصرف الکل است یکی یکی از عوامل خطر اصلی برای آن است. تحقیقات نشان می دهد که هیچ مقدار “ایمن” الکل وجود ندارد و حتی مقادیر کمی الکل با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان مرتبط است.

مطالعات اخیر نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که حداقل سه بار در هفته نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند، 15 درصد بیشتر از سایر افراد است. این بدان معناست که موارد سرطان سینه در اروپا 66 درصد از کل آمار سرطان های مرتبط با الکل در زنان را تشکیل می دهد.

مصرف الکل چه تاثیراتی بر بدن دارد؟

وقتی الکل می نوشیم، بدن اتانول را به ماده ای به نام استالدئید تجزیه می کند که می تواند به DNA ما آسیب برساند. این می تواند باعث جهش سلولی شود و در برخی موارد منجر به سرطان شود.

الکل همچنین می تواند بر توانایی بدن در تجزیه استروژن تأثیر بگذارد. اگرچه استروژن به طور طبیعی در بدن تولید می شود، مصرف الکل می تواند سطح استروژن در گردش را افزایش دهد و توانایی بدن برای متابولیسم استروژن را کاهش دهد.

طبق تحقیقات، حدود 70 تا 80 درصد از سرطان‌های سینه به استروژن حساس هستند، به این معنی که سلول‌های تومور با رشد و تکثیر به این هورمون پاسخ می‌دهند.

خانم ها در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند

به حداقل رساندن مصرف الکل ممکن است خطر را تا حدودی کاهش دهد

طبق گزارش آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، الکل در نظر گرفته می شود یکی یکی از اصلی ترین مواد سرطان زا در نظر گرفته می شود و به طور علّی با ۷ نوع سرطان مرتبط است. علاوه بر سرطان سینه در زنان، مصرف مداوم الکل خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، مری، کبد، حنجره، روده بزرگ و راست روده را افزایش می دهد.

مقدار مشخص و تعریف شده ای برای مصرف الکل وجود ندارد و خطر ابتلا به سرطان سینه با مصرف هر واحد الکل در روز افزایش می یابد. به زبان ساده الکل سمی کشنده برای بدن است و به هر عضوی آسیب می رساند.

پس از تشخیص سرطان سینه، بیماران اغلب سعی می کنند سبک زندگی خود را تغییر دهند تا عمر طولانی تری داشته باشند. یکی این تغییرات موثر شامل کاهش یا حذف مصرف الکل از رژیم غذایی است که از فرد در برابر ابتلا یا تشدید انواع دیگر سرطان محافظت می کند.

بیشتر بخوانید:

7 عادتی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

کمبود این ویتامین خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد

6 سوال مهم که در صورت ابتلا به سرطان سینه باید از پزشک خود بپرسید

4 عادت غذایی ساده برای پیشگیری از سرطان سینه

منابع: سازمان بهداشت جهانی ، یورونیوز

47232

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا